کشف بقایای ترسناک بیش از 100 قربانی در برج جمجمه های قوم آزتک

کشف بقایای ترسناک بیش از 100 قربانی در برج جمجمه های قوم آزتک

مقامات مکزیکی اعلام کرده‌اند که اخیرا در برج جمجمه های قوم آزتک، بقایای جدید قربانی شدن بیش از 100 نفر که شامل زن و کودک هم می‌شوند، کشف شده است.

گفته شده که آثار 119 قربانی که قرن‌ها پیش در برج جمجمه های منطقه‌ای از مکزیک دفن شده‌اند، به تازگی کشف شده است. در بررسی این خبر ترسناک با ما همراه باشید.

این آثار باستانی مربوط به قوم آزتک (Aztec) بوده و در میان این بقایا، زنان و کودکانی هم وجود دارند که قرن‌ها پیش قربانی مراسم گوناگون این قوم شده‌اند. این کشف کمی پس از پیدا کردن قسمت شرقی ساختمانی به نام “Huei Tzompantli” در پایتخت کشور مکزیک، رسانه‌ای شد و حدودا پنج سال پیش هم با کشف قسمت شمال شرقی این ساختمان، آثار جالب‌توجهی پیدا شد و خبر مورد نظر سر و صدای زیادی به پا کرد.

باستان شناسان می‌گویند که اکثر بقایای کشف شده در برج جمجمه های آزتک متعلق به جنگجویانی بوده که با این قوم مبارزه می‌کرده‌اند و امپراتوری مورد نظر هم به عنوان نشانه‌ای برای هشدار دادن به دشمنان، بنای ترسناک مورد نظر را در مرکز شهر مکزیک کنونی، بنا کرده بود.

کارشناسان موسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک اعلام کرده‌اند که برخی دیگر از قربانیانی که بقایای آن‌ها در محل مورد نظر وجود دارد، زنان و کودکانی هستند که به عنوان هدایایی برای خوشحال کردن خدایان قوم آزتک، کشته شدند. امپراتوری آزتک در سال 1521 میلادی، توسط اسپانیایی‌ها سرنگون شد.

شگفتی‌های برج جمجمه های آزتک

باستان شناس باررا رودریگز (Barrera Rodriguez) می‌گوید که مشخص کردن اینکه هر مجموعه استخوان به جا مانده در این محل، متعلق به چه شخصی بوده کار دشواری است و نمی‌دانیم که هر مورد از بقایای موجود، مربوط به جنگجویان بوده و یا استخوان‌های کشف شده متعلق به مردم عادی است که در مراسم‌های مختلف آزتک‌ها قربانی می‌شدند.

کشف بقایای ترسناک بیش از 100 قربانی در برج جمجمه های قوم آزتک

برج جمجمه های آزتک حدودا 5 متر قطر داشته و متخصصان می‌گویند که در اواخر قرن 15 میلادی بنا شده است. محل این برج در منطقه تمپلو میور (Templo Mayor)، یکی از اصلی‌ترین معابد شهر تنوچتیتلان (Tenochtitlan) پایتخت امپراتوری آزتک بوده که هم‌اکنون با نام شهر مکزیک شناخته می‌شود. به صورت کلی تاکنون 600 جمجمه در محل مورد نظر کشف شده و متخصصان اعلام کرده‌اند که کشف اخیر و پیدا شدن جمجمه‌های قبلی جزو اصلی‌ترین اکتشافاتی بوده که در سال‌ها و حتی دهه‌های پیش، در مکزیک رخ داده‌اند.

کشف بقایای ترسناک بیش از 100 قربانی در برج جمجمه های قوم آزتک

آلخاندرو فروستو (Alejandra Frausto)، وزیر فرهنگ مکزیک می‌گوید که تمپلو میور در هر قدم از مسیر ما را شگفت‌زده می‌کند و برج مورد نظر که از جمجمه قربانیان ساخته شده، یکی از اصلی‌ترین آثار باستانی کشور مکزیک است. در بیانیه کشف اخیر اشاره شده که قوم آزتک بر اساس این باور که قربانی کردن انسان‌ها یک نیاز اصلی برای ادامه جهان هستی بوده، زن، مرد و کودک را می‌کشتند و جمجمه آن‌ها را در چنین مکان‌هایی به نمایش می‌گذاشتند.

به همین دلیل برخی کارشناسان می‌گویند که برج جمجمه های آزتک بیش از همه برای ادامه حیات بنا شده تا برای تبلیغ مرگ و نابودی!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه