قیمت کارخانه ای خودرو

قیمت کارخانه ای خودرو تا چند روز آینده تغییر می‌کند

دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد طرح جدیدی را برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در نظر گرفته‌ایم و قیمت کارخانه ای خودرو تا چند روز آینده تغییر می‌کند.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان عنوان کرد طرح آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی در دستور کار نشست‌های روزهای یکشنبه و دوشنبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفته و هم‌اکنون این طرح توسط این شورا در حال بررسی است. وی با اشاره به این که تا امروز نتایج این بررسی‌ها اعلام نشده است گفت در این طرح آزادسازی قیمت 45 درصد خودروها و تعیین قیمت 55 درصد دیگر در شورای رقابت در دستور کار قرار گرفته است.

جزئیات تغییر قیمت کارخانه ای خودرو

دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه بیان کرد این طرح بر پایه طرح مجلس تهیه شده است که البته طبق طرح مجلس قرار بود خودرو به بورس عرضه شود، اما با اصلاح این طرح مقرر گردید 55 درصد خودروهای تولیدی در شورای رقابت قیمت‌گذاری شوند. طبق گفته مازیار بیگلو این طرح بر پایه اسناد و مدارک خودروسازان انجام می‌گیرد. همچنین قیمت 45 درصد باقی خودروها خارج از شورای رقابت و در هیئت‌مدیره شرکت‌های خودروساز تعیین می‌شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان تاکید کرد طبق این طرح قیمت برخی از خودروها در رده قیمتی بالا را خودروسازان تعیین خواهند کرد و قیمت خودروهای پرتیراژ نیز توسط شورای رقابت تعیین خواهد شد. بر اساس این طرح از این پس قیمت خودروهای پرتیراژ نظیر تیبا، پژو 405، پژو پارس و برخی انواع سمند در شورای رقابت تعیین می‌شود.

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی‌ نیز با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری کارخانه‌ای خودروها تا پایان هفته جاری تغییر پیدا خواهد کرد عنوان کرد:

در بسته اصلاح صنعت خودرو، تغییراتی در قیمت‌گذاری بخشی از خودروهای داخلی پیش‌بینی شده است. این‌طور که گفته شده تا پایان این هفته تغییراتی در قیمت‌ها رخ خواهد داد. قطعه‌سازان آماده تحقق جهش تولید در قطعه‌سازی‌ هستند اما تحقق این امر نیازمند حمایت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*