حذف شارژر از جعبه گوشی های شیائومی

شیائومی، گوشی‌ساز بزرگ بعدی دنباله رو سیاست حذف شارژر از جعبه

کمپانی شیائومی، دیگر گوشی‌ساز برتر جهان است که می‌خواهد از سیاست حذف شارژر از جعبه گوشی‌هایش پیروی کرده و گوشی شیائومی می ۱۱ را بدون شارژر عرضه کند.

چندی پیش اپل همه را با عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ بدون در اختیار داشتن لوازم جانبی و اندازه کوچک جعبه غافلگیر کرد. حالا نوبت به شیائومی می‌رسد تا کاربرانش را با این تصمیم ناامید کند.

ظاهراً اپل تنها شرکتی نیست که به سیاست حذف شارژر از جعبه گوشی‌های پرچمدار جدیدش روی آورده است. مبحث جدیدی در سایت ردیت منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی شیائومی می ۱۱ نیز قرار نیست با یک شارژر عرضه شود. دلیل اتخاذ این تصمیم هم تکراری است: شیائومی می‌گوید بسیاری از کاربران شارژرهای قدیمی را در اختیار دارند و علاوه بر این، جعبه گوشی‌ها نیز با هدف حفاظت بیشتر از محیط زیست کوچک‌تر خواهد شد.

شیائومی در رویدادی که ۲۸ دسامبر () برگزار می‌کند، دلایل این تصمیم را بازگو خواهد کرد. این شرکت همچنین می‌داند که چنین تصمیمی برای برخی از مشتریان غیرمعقولانه و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. منتقدان پیشتر این تصمیم را مورد انتقاد قرار داده بودند. گرچه بحث حذف شارژر برای کمک به کوچک‌تر کردن جعبه و حمل تعداد جعبه‌های بیشتر در یک بار ارسال وجود دارد، اما این امر به شرکت‌ها کمک می‌کند حاشیه سود بیشتری را نیز داشته باشند. به ویژه این که مشتریان مجبور می‌شوند شارژرهای اورجینال خود کمپانی را خریداری کنند. شما نمی‌توانید از تمام مزیت‌های شارژ سریع این گوشی‌ها استفاده کنید، مگر اینکه یک آداپتور شارژ سازگار را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

لوازم جانبی از داخل جعبه گلکسی S21 هم حذف می‌شود!

ابتدا اپل تصمیم گرفت شارژر و ایرپاد سیمی را از داخل جعبه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ خود حذف کند. بر اساس آخرین شایعات، سامسونگ نیز همین تصمیم را برای گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۱ خود دارد. و حالا نوبت به شیائومی به عنوان یکی از برترین گوشی‌سازها در جهان است که به سیاست حذف شارژر از جعبه روی بیاورد.