بارش برف

چرا بارش برف باعث ایجاد سکوت و آرامش انسان می‌شود؟

چرا بارش برف باعث ایجاد سکوت و آرامش انسان می‌شود؟ دانشمندان در پاسخ به این سوال بررسی جامعی را به انجام رساندند و دریافتند این اتفاق حاصل پدیده‌ای فیزیکی است.

بسیاری از مردم بر این باورند در زمان بارش برف سکوت ویژه‌ای در محیط حکم‌فرما می‌شود که آرامش انسان را به دنبال دارد. از این رو دانشمندان برای پاسخ به این سوال که چرا بارش برف باعث آرامش انسان می‌شود بررسی‌هایی را به انجام رساندند و دریافتند چنین آرامشی نتیجه یک دلیل علمی و اتفاقی فیزیکی است.

دلیل ایجاد سکوت در هنگام بارش برف

بارش برف

پژوهش دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا نشان می‌دهد دانه‌های برف که شکلی همانند کریستال‌های شش وجهی دارند در ساختارشان از فضاهای خالی بهره می‌برند که می‌توانند به آسانی صدا را در خود جذب کنند. از این رو دانه‌های برف به میزان چشمگیری باعث حذف سروصدای محیطی می‌شوند. معمولا نرخ جذب صدا در مقیاس صفر تا یک اعلام می‌شود؛ مثلا نرخ جذب 0.5 می‌تواند 50 درصد صدا را محو کند. این میزان برای برف حدود 0.5 تا 0.9 درصد است؛ به بیانی دیگر بارش برف قادر است اکثر صداهای محیط را جذب کند.

گفتنی است برای این که سکوت کاملی در محیط حکم‌فرما شود باید حداقل چندین سانتی‌متر برف در محیط ببارد. همچنین با ذوب شدن برف قابلیت جذب صدای آنها نابود می‌شود، اما اگر برف به یخ تبدیل شود، صدای محیطی تقویت خواهد شد؛ زیرا یخ به جای جذب امواج صوتی آنها را به محیط منعکس خواهد کرد. لازم به ذکر است ضمن این که این دلیل علمی باعث آرامش محیط می‌شود، در زمان بارش میزان فعالیت‌های محیطی مانند رفت و آمد شهروندان نیز کاهش پیدا می‌کند که همین موضوع در ایجاد آرامش محیطی تاثیرگذار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. احساس می‌کنم به دلیل حس سرمایه که بدن و فرا می‌گیره و تحرک کمتری داریم