سونی اکسپریا 1 مارک 2

مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3 به بیرون درز کرد؛ چیپ پرچمدار و پنل درجه یک

برخی از مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Sony Xperia 1 III فاش شد. در این افشاگری، به قیمت احتمالی پرچمدار آینده سونی هم اشاره شده است.

به ادعای یکی از افشاگران فعال در توییتر (Anthony)، این گوشی همان صفحه نمایش 4K OLED HDR را به ارث خواهد برد؛ ولی روشنایی آن 15 درصد افزایش پیدا می‌کند. دیگر نکته برجسته در فهرست مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3 قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام است. عجیب اینکه ظرفیت رم دستگاه 8 گیگابایت ذکر شده؛ در حالی که پرچمدار فعلی سونی، نسخه 12 گیگ هم دارد.

مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3

از دیگر مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3 باید به پشتیبانی از شبکه 5G، مقاومت نسبت به آب و غبار با تاییدیه IP65/IP68 و حسگر اثر انگشت جانبی اشاره کنیم. تصویری از گوشی منتشر نشده؛ اما برای قیمت آن، رقمی در حدود 1200 دلار پیش‌بینی شده است.

بد نیست مشخصات اکسپریا 1 مارک 2 را هم مرور کنیم. پرچمدار فعلی سونی، یک نمایشگر 6.5 اینچی 4K OLED HDR با فناوری کاهش تاری تصویر دارد. همچنین کمپانی ژاپنی از تکنولوژی HDR تلویزیون‌های خود و قابلیت تنظیم رنگ مستر مانیتور در آن استفاده کرده است.

 سونی اکسپریا 1 مارک 2

کنتراست این صفحه نمایش، یک میلیون به یک است و 100 درصد دامنه رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

اکسپریا 1 II از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد و از لنز زایس با پوشش T* coating استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند چهار دوربین در پشت و دو اسپیکر دارد.

علاوه بر روشنایی بیشتر صفحه نمایش و چه بسا افزایش نرخ ریفرش، انتظار ارتقای دوربین اکسپریا 1 III هم می‌رود. همچنین شاید با گشودگی بیشتر لنز دوربین سلفی، شاهد عملکرد بهتر آن در محیط‌های کم‌نور باشیم.