شیائومی می ۱۱

شیائومی می ۱۱ از الگوریتم هوش مصنوعی برای فیلم‌ برداری در شب استفاده می‌کند

شیائومی می ۱۱ – Xiaomi Mi 11 سعی می‌کند به تقلید از چشم انسان از الگوریتم هوش مصنوعی برای فیلمبرداری در شب کمک بگیرد.

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی بازار خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. با توجه به پیشرفت‌های زیاد تراشه‌های اسنپدراگون، این پردازنده‌ی کوالکام قادر است تا سریع‌ترین عملکرد را برای استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی ارائه دهد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قادر است در هر ثانیه ۲۶ تریلیون محاسبه را انجام دهد در صورتی که پردازنده‌ی قبلی پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ قادر به انجام نهایتا ۱۵ تریلیون محاسبه در هر ثانیه است.

در این روش، از الگوریتم BlinkAI هوش مصنوعی برای فیلمبرداری در شب استفاده می‌کند که در واقع نرم‌افزار یادگیری ماشینی برای فیلم‌برداری در حالت Night Mode است و گوشی شیائومی Mi 11 از آن پشتیبانی می‌کند. در ویدیوی زیر می‌توانید نمونه‌ای از عملکرد استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای فیلم‌برداری در شب را تماشا کنید:

الگوریتم BlinkAI  از یک شبکه عصبی استفاده می‌کند تا بتواند عملکرد چشم انسان را تقلید کند و برای انجام چنین کاری فقط به یک فریم نیاز دارد که اجازه می‌دهد تا جزئیات و کیفیت تصویر را فقط در چند میلی ثانیه افزایش دهد.

در اینجا ویدیوی آزمایشی دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد برای فیلم‌برداری در حالت شبانه یا Night mode و با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی BlinkAI چه تغییر کیفیتی را می‌توان شاهد بود. البته باید به این نکته هم توجه داشت که حسگر اصلی تلفن ۱۰۸ مگاپیکسل (۱/۱.۳۳ اینچ) است. برای این منظور داده‌های زیادی برای پردازش وجود دارد. به نظر می‌رسد که اسنپدراگون ۸۸۸ به خوبی می‌تواند از پس پردازش این داده‌ها برآید.

گوشی شیائومی می ۱۱ برای اولین بار در تاریخ ا ژانویه (۱۲ دی) با قیمت ۴۰۰۰ یوان در چین عرضه می‌شود. درباره‌ی عرضه‌ی جهانی آن هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*