نمایشگر شیائومی می ۱۱

نمایشگر شیائومی می ۱۱ بالاترین امتیاز DisplayMate را دریافت کرد

نمایشگر شیائومی می ۱۱ – Xiaomi Mi 11 موفق به کسب بالاترین امتیاز (+A) از DisplayMate شد. شیائومی ادعا کرده بود که این نمایشگر، بهترین پنل صنعت موبایل است.

هفته گذشته شیائومی از گوشی جدید Mi 11 خود در چین رونمایی کرد. شیائومی می ۱۱ نخستین گوشی هوشمند در جهان است که از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرد. این گوشی از یک ماژول دوربین سه‌گانه توانمند روی قاب پشتی خود بهره می‌برد که در مرکز آن یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی قرار دارد. اما یکی دیگر از نقاط قوت، نمایشگر شیائومی می ۱۱ است. سازنده در رویداد معرفی پرچمدارش با افتخار اعلام کرد که Mi 11 از بهترین نمایشگر در صنعت گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد. ادعای شیائومی چندان هم بی‌راه نبوده است. چرا که نمایشگر این گوشی اخیراً از گروه DisplayMate بالاترین امتیاز، یعنی +A را کسب کرده است.

نمایشگر شیائومی می ۱۱ ؛ بهترین پنل صنعت موبایل

دیسپلی میت توضیح می‌دهد که نمایشگر Xiaomi Mi 11 رنگ‌های کالیبره شده بسیار دقیقی را اراسه می‌کند و تصاویر آن در حالت sRGB و DCI-P3 به نمایش درمی‌آیند. این نمایشگر متوسط روشنایی ۱.۷۷۱ نیت را در حالت APL ارائه می‌کند که بالاتر از دیگر پرچمدارانی نظیر گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۲ اپل است. این پنل همچنین از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این یعنی نمایشگر در هر ثانیه ۱۲۰ بار رفرش می‌کند تا محتوای جدید را به نمایش بگذارد که حاصل آن نمایشر روان و جذاب‌تر تصاویر متحرک است.

اخیراً گوشی هواوی نوا ۸ با بالاترین حد نرخ نمونه‌برداری لمس معرفی شده بود. اما اکنون گوشی می ۱۱ با ارائه نرخ رقابت ناپذیر ۴۸۰ هرتزی، جای آن را در بالاترین سطح گوشی‌ها گرفته است. نمایشگر این گوشی در حالت Auto Color می‌تواند کنتراست و اشباع رنگ را تقویت کند؛ بنابراین تصاویر واقعی‌تر دیده خواهند شد. در حالت Saturated نیز این نمایشگر پوشش ۱۳۹ درصدی از sRGB و ۱۱۱ درصدی از DCI-P3 را به دست آورده است.

وقتی صحبت از دقت رنگ می‌شود، نمایشگر شیائومی می ۱۱ امتیاز تفاوت رنگ ۰.۳ را کسب کرده است. این یعنی دقت رنگ نمایشگر پرچمدار جدید  شیائومی بسیار شبیه به آنچیزی است که در دنیای واقعی می‌توان یافت. این امتیاز در سایر زوایا نیز بسیار عالی است و به ۰.۰۵ کاهش پیدا می‌کند.

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی پرچمدار شرکت شیائومی است که رزولوشن صفحه +QuadHD را ارائه می‌کند. یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی از نوع AMOLED روی قاب جلویی این گوشی نقش بسته است که طراحی منحنی از هر چهار طرف را به همراه یک حفره در گوشه سمت چپ بالای خود برای میزبانی از دوربین سلفی را ارائه می‌کند.