بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 که باید تجربه کنید

در سال گذشته میلادی بازی های رایانه‌ای درخشانی منتشر شد. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 پرداخته‌ایم؛ آثاری که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

سال 2020 تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت و یکی از آن سال‌هایی بود که نیاز به بازی‌های ویدیویی بیش از پیش حس می‌شد. خوشبختانه استودیوهای بازی سازی، عناوین درجه یکی را طی این ماه‌ها عرضه کردند که می‌توانند شما را برای مدتی از مشکلات و دنیای پیرامون دور کنند.

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

همه بازی دوستان به پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس دسترسی ندارند و بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند که بر روی رایانه بازی کنند. آثار سال 2020 هم شما را ناامید نمی‌کنند و عناوین مطرحی وجود دارند که باید آن‌ها را تجربه کنید. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Observer: System Redux

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 86

این بازی استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team)، یکی از بهترین آثار ترسناک روانشناختی دهه‌ای که گذشت، به حساب می‌آید. آبزرور توانست در سال 2017 نامزد جوایز بسیاری شود و بعضی از آن‌ها را به خانه برد. حتی شایعاتی منتشر شد که قرار است یک فیلم بر اساس آن ساخته شود، بنابر این انتظارات از نسخه بازسازی آن بالاتر رفت و طرفداران خواستار اثر باکیفیت تری بودند. خوشبختانه این نسخه جدید، کسی را ناامید نمی‌کند و جایگاه بازی در ژانر سایبرپانک را مستحکم‌تر می‌کند.

ماجراهای این بازی ترسناک در سال 2084 و در کشور لهستان اتفاق می‌افتد و از نظر داستانی و فضاسازی، یکی از عناوین پیچیده چند سال اخیر است. این بازی بر روی رایانه، گرافیک فوق‌العاده‌ای هم دارد که تجربه آن خالی از لطف نیست.

– مجموعه Halo: The Master Chief Collection

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 87

تصور کنید که بتوانید شش قسمتِ یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ را همراه با بهبودهای گرافیکی تجربه نمایید. کالکشن هیلو: مستر چیف دقیقا چنین چیزی را ارائه می‌دهد و بدون شک هر کسی که طرفدار ژانر شوتر است، باید حداقل یک بار این عناوین را تجربه کند. این نسخه شامل بازی‌های هیلو: نبرد تکامل (Halo: Combat Evolved)، هیلو 2، هیلو 3، او دی اس تی (ODST)، ریچ (Halo: Reach) و هیلو 4 می‌شود. روی همه این بازی‌ها یک بار دیگر کار شده تا از نظر گرافیکی بهتر شوند و با اینکه با بازی‌های روز قابل مقایسه نیستند اما به اندازه‌ای خوب از کار در آمده‌اند که بتوانند شما را راضی کنند.

– بازی Ori And The Will Of The Wisps

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 88

اوری و جنگل تاریک (Ori and the Blind Forest) توانست نامزد جوایز بسیاری شود و از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال 2015 نام برده می‌شود. بنابر این وقتی نسخه دنباله آن معرفی شد، طرفداران بسیار هیجان زده شدند؛ با این حال کسی انتظار نداشت که بتواند در حد و اندازه قسمت اول ظاهر شود.

اما بازی Ori And The Will Of The Wisps از نظر گیم پلی، موسیقی، جلوه‌های ویژه و غیره به اندازه نسخه اصلی قدرتمند است و یک تجربه پلتفرمینگ بی‌نظیر ارائه می‌دهد. این بازی توانست در مراسم گیم اواردز 2020 نامزد جوایز بسیاری شود که نشان از کیفیت بالای آن دارد. اوری 2 نه تنها یکی از بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 است، بلکه یکی از عناوین برتر پتلفرمینگ و سبک مترویدوانیا (Metroidvania) به حساب می‌آید.

– بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 88

تونی هاک بازگشته و حالا حتی از گذشته هم بهتر است. اولین نسخه پرو اسکیتر در سال 1999 منتشر شد و دنباله آن در سال 2000 نیز محبوبیت زیادی به دست آورد. حالا تماشای نسخه ریمستر این بازی پس از 20 سال، بسیار جذاب جلوه می‌کند؛ خصوصا وقتی که می‌بینیم از نظر کیفی، یکی از بهترین‌های سال است. استودیوی ویکتوریس ویژنز (Vicarious Visions) توانسته با این نسخه جدید کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد و این آثار را به شکلی بازسازی کند که نه تنها برای مخاطبان جدید و حتی قدیمی جذاب است بلکه به منبع اصلی هم وفادار باقی می‌ماند. گیم پلی بازی از گذشته هم هیجان انگیزتر شده و مراحل به یاد ماندنی نسخه‌های اصلی را می‌توانید با گرافیک بالا تجربه کنید.

این بازی نوستالژیک، در همان هفته اول عرضه، بیش از 1 میلیون نسخه فروخت و نامزد جایزه بهترین بازی ورزشی سال هم شد. حتی اگر به ورزش اسکیت علاقه چندانی ندارید، بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 می‌تواند کاری کند که عاشق آن شوید.

– بازی There Is No Game: Wrong Dimension

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 89

این بازی در سال 2016 در سایت کیک‌استارتر قرار گرفت تا با کمک‌های مالی طرفداران ساخته شود اما کسی از آن حمایت نکرد!  اما سازنده بازی ناامید نشد و به تلاش‌های خود ادامه داد تا سرانجام، نسخه نهایی اثر در سال 2020 عرضه شود. این بازی انحصاری کامپیوتر با ادای دین به آثاری همچون پکمن (Pac-Man) و افسانه زلدا (Legend of Zelda) ساخته شده و در آن شاهد چرخش‌های داستانی غافل گیر کننده‌ای هستیم. شوخی‌های بازی بامزه هستند اما باید بدانید که در بخش پازل‌ها، این اثر با کسی شوخی ندارد و چالش‌های زیادی در انتظار شماست.

بدون اینکه داستان این اثر ماجراجویی اشاره و کلیک را فاش نماییم، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ آن بروید، خصوصا اگر به آثار کلاسیک مشابه علاقه‌مند هستید.

– بازی Spelunky 2

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 91

در سال 2020 شاهد عرضه دنباله‌های موفقی بودیم و بازی اسپلانکی 2 هم یکی از آن‌هاست. این بازی با ویژگی‌های جدیدی که دارد (از جمله بخش دو نفره آنلاین)، نشان داد که موفقیت‌های قسمت اصلی اتفاقی نبوده است. قسمت اول اسپلانکی در سال 2008 انتشار یافت و خیلی زود توانست به شهرت بالایی برسد. دلیل این محبوبیت، سختی بیش از حد بازی بود. در آن اثر اگر کشته می‌شدید، تمام تجهیزات و آیتم‌هایی که جمع آوری کرده بودید را از دست می‌دادید. این قانون در قسمت دوم هم وجود دارد و نه تنها سازندگان کار را برای مخاطب آسان‌تر نکرده‌اند، بلکه حالا باید با چالش‌های بیشتری هم دست و پنجه نرم کنید.

بازی Spelunky 2 یکی از بهترین و در عین حال سخت‌ترین تجربه‌های پلتفرمینگ سال است و توصیه می‌کنیم که آن را همراه با دوستانتان انجام دهید. این بازی علاوه بر پی سی، برای پلی استیشن 4 نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Crusader Kings III

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 91

طرفداران نزدیک به هشت سال در انتظار این بازی باقی ماندند و حالا می‌توان ادعا کرد که نسخه سوم، جواب این انتظارها را به خوبی پاسخ داده است. بازی پادشاهان صلیبی 3 در نگاه اول شاید پیچیده و حتی ترسناک به نظر برسد اما کافی است آن را امتحان کنید تا متوجه شوید تا چه اندازه جذاب دنبال می‌شود. فروش چندین میلیون نسخه‌ای این بازی، ثابت می‌کند که با چه اثر باکیفیت و حتی اعتیادآوری رو به رو هستید.

در این بازی می‌توانید کارهای دیوانه‌وار مختلفی انجام دهید و چالش‌های زیادی را هم باید پشت سر بگذارید. داستان از قرون وسطی آغاز می‌شود و یک دوره چند صد ساله را روایت می‌کند اما شما فقط شاهد این اتفاقات نیستید بلکه در دنیای آن نقشی اساسی دارد. در واقع هر تصمیمی که بگیرید، برای شخصیت‌ها عواقبی در پی خواهد داشت و همین مسئله باعث شده تا بازی Crusader Kings III در مقایسه با عناوین مشابه، هیجان بیشتری پیدا کند.

– بازی Microsoft Flight Simulator

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 91

باورکردنی نیست که اولین نسخه این مجموعه در سال 1982 منتشر شده است. در آن زمان، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که روزی از راه برسد که چنین اثری را بتوان به صورت واقعیت مجازی تجربه کرد یا گرافیکی داشته باشد که دیگر نتوان تفاوتش را با تصاویر واقعی تشخیص داد. این نسخه جدید نه تنها فصل تازه‌ای را برای عناوین شبیه ساز آغاز کرده بلکه سطح تازه‌ای از واقع‌گرایی عرضه می‌کند که نمونه‌اش را کمتر دیده‌ایم. در این نسخه جدید، کره زمین با جزئیات کامل سه بعدی بازسازی شده است؛ شما می‌توانید به هر جای زمین که دوست دارید پرواز کرده و حتی از بالای خانه خودتان عبور کنید!

در سالی که اکثر مردم برای ماه‌ها در خانه محبوس باقی ماندند، شبیه ساز پرواز مایکروسافت توانست نجات بخش ظاهر شود. در ضمن، بسیاری از ما شاید هرگز این فرصت را نداشته باشیم که به دور دنیا سفر کنیم اما این بازی بسیاری از آرزوهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. بازی Microsoft Flight Simulator البته سختی‌های خودش را دارد و باید بدانید که یادگیری مکانیک‌های پرواز، چندان هم آسان نیست اما به تدریج در آن بهتر می‌شوید و در نهایت می‌توانید ببینید که تبدیل به یک خلبان واقعی شده‌اید.

– بازی Hades

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 93

یکی از بازی‌های مستقل سال که کیفیت اعجاب برانگیز آن باعث شد تا به اندازه عناوین بزرگ و تجاری دیده شود. این اثر سبک روگ لایک، دارای گیم پلی هیجان انگیزی است که واقعا هر نوع مخاطبی را جذب می‌کند. بازی هیدس که نامزد جایزه بهترین بازی سال هم شد، به معنای واقعی کلمه یک پدیده است و مهم نیست طرفدار چه ژانری هستید، این اثر می‌تواند به راحتی شما را قانع کند که چرا تا این اندازه پر سر و صدا و پرمخاطب ظاهر شده است.

این بازی علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای نینتندو سوییچ نیز منتشر شده و تا اینجا بیش از 1 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. تنها سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چرا تاکنون به سراغ بازی Hades نرفته‌اید.

– بازی Half-Lyfe: Alyx

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020

  • میانگین امتیاز متاکریتیک: 93

بدون هیچ تردیدی، بازی آلیکس بهترین تجربه واقعیت مجازی این روزهای بازار را ارائه می‌دهد. بنابر این اگر هدست مخصوص VR دارید، بهتر است زمان را هدر ندهید و در اولین فرصت به سراغ آن بروید. پس از شانزده سال انتظار، سرانجام یک نسخه جدید از مجموعه هاف لایف منتشر شد و می‌توان گفت که این نسخه فرعی می‌تواند همه طرفداران این سری را راضی کند. داستان بازی، پنج سال پس از اتفاقات قسمت دوم رخ می‌دهد و این بار به جای گوردون فریمن، در نقش آلیکس بازی می‌کنید که یک سفر دشوار را برای نجات دادن پدرش آغاز می‌کند.

بازی Half-Lyfe: Alyx هر چه جایزه واقعیت مجازی که وجود داشت را به خانه برده است و برای این مسئله دلیل واضحی وجود دارد: آلیکس توانسته فصل تازه‌ای را برای واقعیت مجازی آغاز کند و یک اثر انقلابی به حساب می‌آید. اگر به هر کدام از هدست‌های ولو ایندکس (Valve Index)، اچ تی سی وایو پرو، کازموس، آکیولس کوئست و یا آکیولس ریفت اس دسترسی دارد، این بازی را در رأس اولویت‌های خود قرار دهید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*