کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی عوارض شدیدتری را به همراه ندارد

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، ویروس کرونای انگلیسی عوارض شدید‌تری را در مبتلایان آن به وجود نمی‌آورد و خطرناک‌تر از نوع معمولی آن نیست.

در پی شیوع ویروس کرونا جهش یافته جدید با نام کروناویروس انگلیسی سیر جدیدی از مطالعات پیرامون این ویروس جهش یافته شکل گرفت تا میزان شیوع، بستری شدن در بیمارستان‌ها و کشندگی این ویروس در مقایسه با بیماری کووید ۱۹ معمولی مشخص بشود.

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده، در حالی که اکثر افراد درباره میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا انگلیسی نگران هستند، اما نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که کروناویروس جدید از کرونای معمولی کشنده‌تر نیست. پس برای اولین بار بعد از شایعات فراوانی که پیرامون این ویروس جهش یافته وجود داشت، می‌توان درباره میزان سرایت این ویروس به صورت علمی صحبت کرد.

تلاش برای اثبات خطرناک‌تر نبودن کرونای انگلیسی

محققان بهداشت عمومی انگلستان (Public Health England) که یک آژانس بهداشت عمومی دولتی است، روی ۱۷۶۹ بیمار مبتلا به کرونای جدید مطالعاتی را آغاز کردند، و ۱۷۶۹ نفر از افرادی را که به ویروس کرونا اصلی مبتلا شده بودند را به عنوان مرجع در نظر گرفتند.

در نتایج حاصل شده از این مطالعات ذکر شده است که در نوع عفونی‌تر ویروس کرونا در مقایسه با ویروس کرونای اصلی تفاوت معناداری در تعداد افراد بستری و کشته شده وجود ندارد؛ در نتیجه می‌توان این تحقیقات را پایانی بر شایعات شکل گرفته پیرامون ویروس کرونا انگلیسی دانست.

لازم به ذکر است تحقیقی که به این یافته‌های جدید رسیده است، یک آزمایش کاملا تطبیقی بوده و مواردی نظیر سن، جنس و مکان بین دوسویه کاملا قابل تطبیق بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*