بازی های استراتژیک موبایل

متفاوت‌ترین بازی های استراتژیک موبایل

به نقل از وبسایت آسان جم: تا به امروز سبک‌های بسیار متنوعی از بازی‌ها منتشر شده است اما در میان تمامی این سبک‌ها، سبک استراتژیک از معروف‌ترین و منحصربه‌فردترین سبک‌های موجود در دنیا است که علاقه‌مندان خاص خود را به همراه دارد. در این خصوص ما در این مقاله شما را با متفاوت ترین بازی‌های استراتژی موبایل آشنا خواهیم کرد تا لذت بازی های استراتژیک را بیش از پیش احساس کنید.

با متفاوت‌ترین بازی های استراتژی موبایل آشنا شوید

بازی های استراتژیک به دلیل سادگی و نوع کنترل‌پذیری شخصیت‌ها عموما در دسته بازی‌های محبوب ویدئویی قرار می‌گیرند که تا به امروز کمپانی‌های متنوعی اقدام به تولید انواع بازی‌ها در این زمینه نموده‌اند. با این حال این مقاله یک مقاله کامل و جامع در خصوص متفاوت‌ترین بازی های استراتژی موبایل است که اطلاعات خوبی به علاقه‌مندان در این حوزه می‌دهد.

1- معرفی بازی Plague Inc

یکی از منحصربه‌فردترین بازی‌های این دسته، بازی زیبای Plague Inc است که در این بازی شما به عنوان یک متخصص باید یک نوع ویروس کشنده‌ای را در آزمایشگاه پرورش دهید و کل دنیا را درگیر آن کنید.

2- معرفی بازی XCOM®: Enemy Within

در این بازی شما به عنوان یک رهبر باید گروه و ارتش خود را رهبری کنید تا در برابر موجودات فرازمینی مقابله کنند، شما باید هر لحظه آماده باشید تا در هر نقطه از نقشه که موجودات فرازمینی در آن حضور دارند اقدام به حرکت کنید و با نیروهای خودتان به جنگ با آن‌ها بپردازید تا بتوانید زمین را از وجود آن‌ها پاک‌سازی کنید.

3- بازی محبوب Mushroom Wars

بازی نبرد قارچ ها از دیگر بازی های استراتژیک موبایل است که شما به عنوان یک رهبر در تیم قارچ‌ها باید هم تیمی‌های خودتان را رهبری کنید تا به بهترین حالت ممکن به قبایل قارچی حمله‌ور شوید و امتیاز کسب کنید. البته شما در حین بازی ممکن است در برابر حملات دشمنان خود قرار بگیرید که در این صورت مجدد وظیفه دارید تا از منابع و هم تیمی‌های خود مواظبت کنید.

بازی های استراتژیک موبایل

4- بازی محبوب و پرطرفدار کلش آف کلنز

از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی های سبک استراتژیک که علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد، بازی کلش اف کلنز است که در ادامه اطلاعات کامل‌تری در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. نکته قابل توجه‌ای که در این بازی وجود دارد، سبک مدرن و مدیریتی آن است که می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر خود کند.

کلش آف کلنز (Clash of Clans) – که در ایران به اختصار کلش نامیده می‌شود – از محبوب‌ترین بازی های سبک استراتژیک است که در سال 2013 توسط کمپانی قدرتمند SUPERCELL به بازار عرضه شد. کلش آف کلنز بعد از گذشت هفت سال تا به امروز طرفداران خود را دارد. بازیکنان در کلش آف کلنز رئیس یک دهکده هستند. کلش آف کلنز قسمت‌های مختلفی دارد که بخش اصلی آن پیوستن شما به یک قبیله یا Clan و مبارزه با قبایل دیگر است. یکی دیگر از بخش‌های بازی کلش آف کلنز به دست آوردن هدف‌های مشخص شده در بازی و کسب جوایز برای پیشرفت قبیله است.

5- معرفی بازی Out There: Ω Edition

همان‌طور که اشاره نمودیم یکی از مشخصه‌های اصلی بازی های سبک استراتژیک سادگی آن‌ها بود که در بازی Out There: Ω Edition به خوبی این سبک رعایت شده است. از سوی دیگر داستان این بازی به هوش آمدن فردی در اتاقک سرما است که باید در حین بازی مدیریت کافی از منابع سطح اکسیژن و… داشته باشد چرا که در یک فضای کهکشانی قرار دارد و عدم مدیریت صحیح آن می‌تواند باعث مرگ آن شود.

6- معرفی بازی Auralux: Constellations

یکی دیگر از بازی های سبک استراتژیک که عموما با تمامی سادگی خود دارای پیچیدگی‌های ظاهری بسیار زیادی بوده و می‌تواند ذهن مخاطب را به خود درگیر کند، بازی Auralux: Constellations ساخته استودیوی War Drum است. در این بازی سیاراتی به شما نشان داده می‌شود که شما باید برنامه‌ریزی و مدیریت دقیقی برای حمله به آن سیاره را تدارک ببینید.

بازی های استراتژیک موبایل

7- معرفی بازی The Battle of Polytopia

به جرات می‌توان بازی The Battle of Polytopia را به عنوان یکی از بهترین بازی های سبک استراتژیک دانست که علاقه‌مندان خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد. به این جهت می‌توانیم The Battle of Polytopia را به عنوان یک بازی محبوب در سبک استراتژیک بنامیم که در عین سادگی شما می‌توانید تمدن شهری خود را افزایش دهید. گسترش تمدن با گرافیک بالا بدون شک می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر خود کند.

بازی های استراتژیک موبایل

8- معرفی بازی Dawn of Titans

Dawn of Titans یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار سبک استراتژیک است که شما وظیفه مدیریت سپاه شخصی خود را برای جنگ با دشمنان در اختیار دارید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی عموما می‌توان به گرافیک بالا و تجربه لذت بخشی از فرایند بازی اشاره نمود که می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر خود کند.

9- معرفی بازی Clash of Kings

پس از انتشار بازی کلش اف کلنز، Clash of Kings با الگوبرداری از آن وارد عرصه دنیای بازی های استراتژیک شد. بدون شک اکثر کاربران موبایلی نام Clash of Kings را شنیده‌اند. این بازی ساخته ELEX Wireless است و به جرات می‌توانیم بگوییم که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی های سبک استراتژیک پس از بازی کلش اف کلنز نامیده می‌شود.

چرا بازی های استراتژیک طرفداران خاص خود را دارد؟

این سبک از بازی های موبایل عموما تنها و تنها به دلیل استراتژی بودن و یا مدیریتی بودن مراحل، ساخت تمدن‌ها و…. از مکانیزم بسیار بالایی برخوردار هستند تا کاربران بتوانند در اولین تجربه، جذب بازی‌های این سبک شوند. استودیوهای معروفی در سطح جهان فعالیت می‌کنند که هدف آن‌ها ارائه بازی های نسخه استراتژیک در بهترین شرایط ممکن است.

در این قسمت به معرفی 9 مورد از محبوب ترین و متفاوت ترین بازی های سبک استراتژیک موبایل پرداختیم و سعی نمودیم تجربه مناسبی از معرفی بازی‌ها در اختیار شما قرار دهیم. از این رو اگر تجربه بازی از این سبک را دارید لطفا در بخش نظرات، تجربه‌های مثبت و منفی خودتان را برای ما قرار دهید تا بتوانیم دید بهتری به بازی های استراتژیک داشته باشیم و کمی عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.