صفحه های ترامپ

صفحه های ترامپ در فضای مجازی فعلا مسدود می‌ماند

روز گذشته پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، صفحه های ترامپ در فضای مجازی مسدود شد و حالا خبر رسیده که حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا در شبکه های اجتماعی فعلا بسته می‌ماند.

روز گذشته طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 رای نیاورد، دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند و حتی وارد کنگره شدند. ترامپ با انتشار پست‌هایی در صفحات شبکه های اجتماعی از این اقدام طرفداران خود حمایت کرده بود و به همین دلیل مدیران شبکه های اجتماعی، این پست‌ها را نقض قوانین تلقی کرده و ترامپ را به دعوت مردم به خشونت متهم کردند.

به دنبال این اتفاقات، توییتر با انتشار بیانیه‌ای از تعلیق حساب کاربری رئیس جمهور فعلی آمریکا به مدت 12 ساعت خبر داد و فیسبوک و اینستاگرام نیز حساب کاربری ترامپ را به مدت 24 ساعت تعلیق کردند. اما حالا به نظر می‌رسد صفحه های ترامپ در فضای مجازی بیشتر از یک روز مسدود باقی خواهد ماند و رئیس جمهور پرحاشیه ایالات متحده آمریکا باید مدت بیشتری را منتظر بماند.

صفحه های ترامپ تا مراسم تحلیف بایدن بسته می‌ماند

طبق اخبار جدیدی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، حساب های کاربری دونالد ترامپ حداقل تا دو هفته دیگر مسدود باقی خواهد ماند. مارک زاکربرگ، مالک فیسبوک اعلام کرد صفحه های اینستاگرام و فیسبوک ترامپ حداقل تا روز 20 ژانویه 2021 و مراسم تحلیف بایدن باید مسدود بماند. ظاهرا این تصمیم از ترس ایجاد حاشیه و جنجال جدید از سوی ترامپ گرفته شده است و به همین دلیل رئیس جمهور فعلی آمریکا تا کنار رفتن از قدرت نمی‌تواند در شبکه های اجتماعی فعالیت کند. این در حالی است که توییتر هم در گذشته ترامپ را تهدید کرده بود که پس از کنار رفتن از ریاست جمهوری، در صورتی که به انتشار توییت‌های عجیب و حاشیه‌ساز خود ادامه دهد، احتمالا اکانت او را حذف خواهد کرد.