گلکسی کروم بوک 2

گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ دارای صفحه نمایش QLED خواهد بود

گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ – Galaxy Chromebook 2 نه تنها از مدل نسل قبل، باتری قوی‌تری دارد بلکه از یک صفحه نمایش QLED نیز بهره می‌برد.

گلکسی کروم بوک 2 با اینکه از نظر ظاهری به مدل قبلی نزدیک است اما از نظر کیفیت و قابلیت‌ها، آن را به راحتی کنار می‌زند.

در جریان نمایشگاه CES سال گذشته بود که سامسونگ از گلکسی کروم بوک رونمایی کرد؛ یک لپ تاپ جذاب با صفحه نمایش 4K OLED که مورد توجه قرار گرفت اما پس از عرضه مشخص شد که باتری به شدت ضعیفی دارد و به همین دلیل از آن انتقاد شد. علاوه بر این، قیمت 999 دلاری آن نیز به شدت غیرمنطقی بود، خصوصا در مقایسه با رقیب اصلی یعنی پیکسل بوک شرکت گوگل که قیمت به مراتب مناسب‌تری داشت.

گلکسی کروم بوک 2

گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ؛ یک پیشرفت محسوس

حالا سامسونگ با درس گرفتن از اشتباهات، گلکسی کروم بوک 2 را معرفی کرده که تنها 550 دلار قیمت دارد و از یک صفحه نمایش QLED استفاده می‌کند. در ضمن باتری بهتری هم دارد که تا 14 ساعت کارآمد خواهد بود. با وجود اینکه نسخه جدید بسیار ارزان‌تر است اما از نظر ظاهری، حتی از مدل قبلی نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد و کمی هم باریک‌تر طراحی شده است. این لپ تاپ در دو رنگ عرضه خواهد شد و کسانی که از رنگ سرخ نارنجی آن رضایت ندارند، می‌توانند به سراغ نسخه نقره‌ای خاکستری بروند.

گلکسی کروم بوک 2

سامسونگ در طراحی بدنه، از آلومینیوم استفاده کرده تا این نسخه جدید سبک‌تر هم شود. کروم بوک 2 تنها 1.22 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

صفحه نمایش 13.3 اینچی این کروم بوک، دارای رزولوشن 1080 در 1920 بوده و رنگ‌ها را پرطراوت و روشن‌تر از مدل قبلی به نمایش می‌گذارد. ویدیوهایی که با دامنه دینامیک بالا (HDR) تصویربرداری شده بودند، برای این کروم بوک فوق العاده ظاهر شدند. البته نسبت ابعاد 16:9 این لپ تاپ کمی قدیمی است و انتظار می‌رفت که سامسونگ از 16:10 استفاده کند اما در هر صورت، صفحه نمایش آن مخاطبان را راضی می‌کند. همچنین استفاده از QLED کمک کرده تا عمر باتری بالاتر برود که اتفاق خوشایندی است.

گلکسی کروم بوک 2

بر خلاف مدل پیشین که از پردازنده نسل دهمی اینتل (Core i5)، هشت گیگابایت رم و حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی استفاده می‌کرد، کروم بوک 2 از پردازنده اینتل سلرون 5205U استفاده می‌کند و تنها 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. شما با پرداخت 150 دلار بیشتر، می‌توانید مدل گران‌تر آن را تهیه کنید که از پردازنده اینتل Core i3 نسل دهم استفاده می‌کند و دارای دو برابر حافظه و رم است.

گلکسی کروم بوک 2 صدای قوی‌تری دارد و از وای فای 6 هم پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده، وب کم ثانویه نسخه قبلی را از روی کیبورد حذف کرده و مدل جدید تنها از یک دوربین با رزولوشن 720p استفاده می‌کند ( که در بالای نمایشگر قرار گرفته است). این لپ تاپ ارزان قیمت، در سه ماهه اول سال 2021 وارد بازار می‌شود و اگر به سیستم عامل کروم علاقه‌مند هستید، احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این لپتاب بهتر از pixel book go گوگل است یا نه لطفا هر چه سریع تر پاسخ بدید 👍🏻