مانیتور ایسر نیترو و Predator

مانیتو ایسر نیترو با رزولوشن 4K و نرخ 120fps معرفی شد

نسل جدید مانیتور ایسر نیترو با رزولوشن 4K و نرخ رفرش 120fps رونمایی شد. مهم‌ترین ویژگی این مانیتور پورت HDMI 2.1 آن است که در کنسول‌های نسل جدید حضور دارد.

یکی از بهترین ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ عرضه با پورت HDMI 2.1 است که به این کنسول‌های بازی اجازه نمایش خروجی بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 120fps را در یک تلویزیون یا مانیتور سازگار می‌دهد. گرچه پیشتر شاهد حضور این درگاه در تلویزیون ۵۵ اینچی ال جی CX بودیم، اما شما مانیتورهای گیمینگ بسیار کمی را در بازار می‌بینید که به این فناوری مجهز هستند. یکی از آن‌ها، مانیتور ایسر نیترو با نام کامل Acer Nitro XV282K KV است.

این مانیتور ۹۰۰ دلاری ۲۸ اینچی از یک پنل IPS با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی، پوشش ۹۰ درصدی از فضای رنگ DCI-P3 و البته مهم‌تر از همه یک پورت HDMI 2.1 استفاده می‌کند. این یعنی کنسول‌های Xbox Series X و PS5 می‌توانند از حداکثر قابلیت‌های یک مانیتور از جمله پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر بهره‌مند شوند. این مانیتور همچنین نسبت کنتراست ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰:۱ را شامل می‌شود که باعث می‌شود بازی در یک اتاق تاریک به مراتب نسبت به یک نمایشگر IPS معمولی جذاب‌تر باشد و نرخ پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای را ارائه می‌کند.

مانیتور ایسر نیترو و Predator

اما ایسر گیمرهای کامپیوترهای شخصی را فراموش نکرده است. این شرکت دو مانیتور جدید خانواده Predator را نیز برای این دسته از گیمرها با خود به نمایشگاه CES 2021 آورده است. گیمرهایی که از پردازشگرهای گرافیکی توانمندی همچون RTX 3080 استفاده می‌کنند و مشکلی برای هزینه ۱۲۰۰ دلاری ندارند، می‌توانند مانیتور ایسر Predator XB323QK NV را تهیه کنند. این یک مانیتور ۳۱.۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی است که نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌کند و با فناوری G-Sync سازگار است. درست مانند مانیتور ایسر نیترو ، این نمایشگر نیز پوشش ۹۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 دارد.

مانیتور ایسر نیترو و Predator

مانیتور بعدی ایسر یک مانیتور ۲۷ اینچی به نام XB273U NX است. این مانیتور گیمینگ ۱۱۰۰ دلاری از یک پنل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی IPS با نرخ رفرش ۲۷۵ هرتزی و نرخ پاسخگویی ۰.۵ میلی‌ثانیه‌ای برخوردار است که تناسب بسیار مناسبی از کیفیت تصویر و پاسخگویی را ارائه می‌کند. این مانیتور با فناوری جدید Reflex Latency Analyzer انویدیا نیز سازگار است که وظیفه اندازه‌گیری لگ سیستم شما را بر عهده دارد. هر دو مانیتور XB323QK NV و XB273U NX با مجموعه Vision Care 4.0 کمپانی ایسر همراه هستند که قابلیت LightSense نیز جزو آن‌هاست. درست مانند فناوری True Tone کمپانی اپل، این قابلیت روشنایی و دمای رنگ نمایشگر را برای مطابقت با نور محیط اتاقی که در آن هستید تنظیم می‌کند.

ایسر هر سه مانیتور را از ماه مه سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد. در حالی که برچسب قیمتی این مانیتورها خرید آن برای اکثر مشتریان را سخت می‌کند، مانیتور ایسر نیترو XV282K KV می‌تواند ارزش بسیار بالایی از نظر قیمتی برای گیمرهای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی نسل جدید داشته باشد.