پیام واتس اپ

پیام واتس اپ به کاربران : باید اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارید

در جدیدترین پیام واتس اپ به کاربران آمده است که برای استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان باید اطلاعات شخصی خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارید.

واتس اپ که می‌توان آن را محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان دانست، یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شود. به تازگی آپدیت جدیدی از این اپلیکیشن منتشر شده که در آن پیام عجیبی به کاربران داده می‌شود و این پیام موجب نگرانی کاربران از حفظ نشدن حریم خصوصی آنها شده است.

در آپدیت جدید Whatsapp قوانین جدیدی برای حفاظت از اطلاعات شخصی اعلام شده که کاربران مجبور هستند با آن موافقت کنند و در غیر این صورت امکان دسترسی به این پیام رسان را نخواهند داشت. یکی از قوانین جدید این است که اطلاعات شخصی کاربر مانند شماره تلفن همراه با فیس بوک به اشتراک گذاشته می‌شود. در واقع کاربران باید اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند و در غیر این صورت دسترسی آنها به واتس اپ قطع خواهد شد.

پیام واتس اپ

تمامی کاربران واتس اپ باید تا تاریخ 8 فوریه 2021 یعنی یک ماه دیگر با این قوانین جدید موافقت کنند و به این ترتیب اطلاعات شخصی خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند. در غیر این صورت از این تاریخ به بعد، دسترسی آنها به صفحه‌های چت و شماره‌های ثبت شده در این پیام رسان قطع خواهد شد. البته در آپدیت‌های قبلی واتس اپ نیز پیام اشتراک اطلاعات با فیس بوک ظاهر می‌شد، اما کاربران می‌توانستند آن را نادیده بگیرند، ول حالا از ماه دیگر کاربران مجبور هستند با این قانون موافقت کنند. داده‌های موقعیت مکانی، آدرس آی پی، مدل گوشی، سیستم عامل، میزان باتری، مرورگر مورد استفاده، شبکه تلفن همراه، زبان، منطقه زمانی، شماره IMEI گوشی، ISP، نحوه ارسال پیام، تماس، گروه‌ها، عکس نمایه و آخرین زمان آنلاین بودن از دیگر اطلاعاتی است که واتس اپ در حال جمع‌آوری آنهاست.

این پیام و قانون عجیب نگرانی‌ها را از حفظ نشدن حریم خصوصی کاربران افزایش داده است و مشخص نیست واتس اپ با چه منطقی قصد دارد تمام این اطلاعات را از کاربران کسب کند و حتی آن را با فیس بوک به اشتراک بگذارد.

متن پیام واتس اپ به کاربران

نوتیفیکشن آپدیت جدید واتس اپ در هنگام باز کردن این اپلیکیشن ظاهر می‌شود که شما تا 8 فوریه 2021 یعنی دقیقا یک ماه دیگر می‌توانید نسبت به آن بی توجه باشید، اما پس از آن برای استفاده از واتس اپ ناچار به تایید قوانین جدید خواهید شد. در این نوتیفیکشن نوشته شده است:

با تایید این پیام، شما مقررات جدید را قبول خواهید کرد. این قوانین از تاریخ 8 فوریه 2021 اجرا می‌شود. پس از تاریخ مذکور شما باید برای استفاده از واتس اپ، قوانین جدید را تایید کنید. در صورتی که مایل به حذف اپلیکیشن هستید باید به بخش Help Center مراجعه کنید.