شکایت علیه فیسبوک

شکایت علیه فیسبوک ؛ اینستاگرام و واتساپ باید فروخته شوند!

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، Facebook را به نقض قوانین ضد انحصار متهم و از این کمپانی شکایت کرد. این شکایت علیه فیسبوک می‌تواند به فروش اجباری اینستاگرام و واتساپ منجر شود.

هم‌صدا با اتحادیه‌ای متشکل از 48 ایالت، واشنگتن دی‌سی و گوام، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نیز یک شکایت علیه فیسبوک تنظیم کرد.

این نهاد ضد انحصار مدعی شده که فیسبوک برای خرید یا از میان برداشتن رقبا و شرکت‌های کوچک‌تر، از قدرت خود سوء استفاده کرده است. دادستان کل نیویورک نیز دراین‌باره می‌گوید:

بسیار ضروری است که ما جلوی این نوع خریدهای متجاوزانه را بگیریم و اعتماد را به بازار برگردانیم.

برای شکستن انحصار فیسبوک، شاید این غول شبکه‌های اجتماعی ناگزیر به دل کندن از دو دارایی گران‌بهای خود بشود: پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو و عکس Instagram و سرویس پیام‌رسان WhatsApp !

شکایت علیه فیسبوک

فیسبوک اینستاگرام را در سال 2012 به قیمت یک میلیارد دلار خرید و برای تصاحب واتس اپ در سال 2014، مبلغی سرسام‌آور به ارزش 19 میلیارد دلار پرداخت کرد.

در واکنش، فیسبوک این نوع شکایات را مجازات کسب و کارهای موفق توصیف و اعلام کرد که این معاملات با تایید خود FTC انجام شده بودند. همچنین مقامات کمپانی مدعی‌اند که کاربران هر زمانی بخواهند، می‌توانند یک محصول یا سرویس دیگر را انتخاب کنند.

البته در حال حاضر، جایگزینی واقعی برای اینستاگرام وجود ندارد و هیچ اپلیکیشن پیام‌رسانی در دنیا به محبوبیت واتساپ نیست.