هک شدن اینستاگرام

چگونه از هک شدن اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

هک شدن اینستاگرام یکی از مشکلات کاربران این شبکه اجتماعی است. در ادامه روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا از سوءاستفاده هکرها جلوگیری کنید.

اینستاگرام یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان است. اما یکی از مشکلاتی که کاربران این شبکه اجتماعی محبوب دارند، هک شدن صفحه‌های آنها است که کلاهبرداران و سودجویان از آن سوءاستفاده می‌کنند. با این حال اگر یک سری نکات را به خوبی رعایت کنید و به امنیت پیج خود توجه داشته باشید، هک شدن صفحه اینستاگرام شما به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست. در واقع سهل‌انگاری خود کاربران است که باعث می‌شود در دام هکرها بیفتند و ضرر و آسیب‌هایی را ببینند.

هک شدن اینستاگرام

در این مطلب می‌خواهیم چند نکته ساده را به شما بگوییم که با رعایت آنها می‌توانید از هک شدن اینستاگرام خود جلوگیری کنید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید و حتما به این نکات توجه کنید:

نکاتی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

1. رمز عبور قوی برای اینستاگرام خود انتخاب کنید. پیدا کردن رمزهای عبور ساده برای هکرها بسیار ساده است. بنابراین از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید. مثلا یک رمز عبور پیچیده متشکل از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم مثل (v4%qG=j#5QWwn+aW) روی پیج خود بگذارید. البته اگر چنین رمزی انتخاب کردید، حتما آن را در جایی بنویسید تا فراموشش نکنید.

2. برای انتخاب رمز عبور مناسب می‌توانید از سایت‌های پسوودساز مثل https://passwordsgenerator.net استفاده کنید تا یک رمز عبور قوی داشته باشید. باز هم توصیه می‌کنیم که رمز عبور ساخته شده را در جایی یادداشت کنید تا در صورت فراموش کردن آن با مشکل مواجه نشوید.

3. ایمیل و شماره تلفن همراه خود را در قسمت Edit صفحه اینستاگرام خود وارد و ثبت کنید.

4. سرویس Location یا موقعیت مکانی خود را در اینستاگرام خاموش و غیر فعال کنید.

هک شدن اینستاگرام

5. از برنامه‌های غیر رسمی مانند اینستاگرام فارسی به هیچ عنوان استفاده نکنید و حتما برنامه اصلی و رسمی Instagram را از مارکت‌های معتبر مانند پلی استور دانلود و نصب کنید.

6. قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام را حتما فعال کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات و بخش Privacy and Security بروید و گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید و روی گزینه get Started بزنید. با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای، اگر هر کسی بخواهد وارد صفحه شما بشود، کدی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که فقط با وارد کردن آن کد می‌توانید در حساب کاربری خود لاگین شوید.

7. از رمزهای عبور مشابه برای تمامی اپلیکیشن‌ها و حساب‌های کاربری خود در جاهای مختلف مانند ایمیل استفاده نکنید. رمزهای عبور مختلف روی برنامه‌های گوشی خود بگذارید. چرا که اگر کسی یکی از رمزهای عبور شما را داشته باشد، نتواند به تمام حساب‌های کاربری شما دست ببرد.

8. بهتر است پس از هر بار استفاده از اینستاگرام، از صفحه خود خارج شوید یا به اصطلاح log out کنید تا اگر کسی رمز موبایل شما را داشت، نتواند وارد حساب کاربری‌تان در اینستاگرام شود.

9. رمز عبور خود را هر چند وقت یک بار تغییر بدهید. اگر ماهیانه یک رمز عبور را برای حساب خود انتخاب کنید، می‌توانید احتمال هک شدن اینستاگرام خود را کاهش دهید.

10. بهتر است پیج خود را خصوصی یا Private کنید و فالوورهای مشکوکی که در صفحه خود دارید را بلاک کنید.

11. روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید. برخی افراد در بیوی خود یا استوری‌هایی که می‌گذارند، لینک‌هایی را قرار می‌دهند که شما با لمس آن وارد صفحه دیگری می‌شوید. برخی هکرها از این لینک‌ها برای هک کردن پیج اینستاگرام شما استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظر من بهتره که اطلاعات خیلی ضروری رو داخل اینستاگرام قرار نبود که بعداً بتوانیم از طریق خود سایت پیگیری کنیم