بند اپل واچ Mudra Band

این بند اپل واچ با پشتیبانی از جسچرها تجربه متفاوتی را رقم می‌زند

کمپانی Wearable Devices از یک بند اپل واچ به نام Mudra Band رونمایی کرد که به افراد اجازه می‌دهد بدون دخالت دست، از ساعت هوشمند خود استفاده کنند.

ما معمولاً فکر می‌کنیم که نمایشگرها راه دسترسی بهتری برای ارتباط برقرار کردن با گجت‌هایمان است. اما انواع مختلفی از معمولیت‌های جسمی مانند ALS (اسکرولز جانبی آمیوتروفیک) حتی استفاده از نمایشگرها را هم تقریباً غیرممکن می‌کند. به یکی از دریافت کنندگان جایزه نوآوری از نمایشگاه CES 2021 که می‌تواند راه جدیدی برای برقراری ارتباط با گجتی مانند اپل واچ را ارائه کند.

بند اپل واچ Mudra Band یک طرح مفهومی شبیه به Myo armband North است که پیشتر برای عینک هوشمند Focals عرضه شده بود. مودرا بند که با اپل واچ کار می‌کند، از یک حسگر برای شناسایی سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده توسط مغز به انگشتان دست استفاده می‌کند. سپس یک الگوریتم یادگیری عمیق (Deep Learning) آن‌ها را ارزیابی می‌کند و به عنوان یک حرکت انگشتی ترسیم می‌کند. در انتها حسگر اطلاعات به دست آمده را از طریق فناوری Bluetooth LE به اپل واچ ارسال می‌کند. شما می‌توانید تنظیم کنید که حرکت انگشتان دست برای کدام عملکرد باشد. به عنوان مثال انگشت حلقه شما می‌تواند  دستیار سیری را اجرا کند، در حالی که با انگشت کوچک خود می‌توانید به آهنگ بعدی بروید.

بند اپل واچ Mudra Band

بند اپل واچ Mudra Band چگونه کار می‌کند؟

Wearable Devices به عنوان استارتاپی که پشت پرده توسعه مودرا بند قرار دارد، ابتدا این دیوایس را در سایت کسب پشتیبانی مالی Indiegogo قرار داده بود. Mudra Band به شما امکان می‌دهد بدون آنکه نیازی به لمس نمایشگر ساعت هوشمند اپل واچ باشد، از آن استفاده کنید. این کمپانی به Engadget گفته است ک در حال کار روی دسترسی‌پذیر کردن قاب‌ها نیز هست. به عنوان مثال این استارتاپ یک طرح مفهومی را ایجاد کرده که به بیماران ALS اجازه می‌دهد با استفاده از یک صفحه کلید مجازی به سرعت تایپ کنند. این شرکت در طرح دیگری به معلولان اجازه می‌دهد بتوانند یک پیانو را به طور کامل بنوازند.

کمپانی Wearable Devices برای توسعه این موارد در حال همکاری با دانشگاه‌هایی در ایالات متحده، اسرائیل و ژاپن است. این بند مخصوص از امروز با قیمت ۱۷۹ دلار به فروش می‌رسد.