همکاری اپل و هیوندای

اسناد جدیدی از همکاری اپل و هیوندای برای تولید اتومبیل خودران اپل

اسناد تازه‌ای به دست ما رسیده که به برخی اطلاعات در مورد همکاری اپل و هیوندای اشاره می‌کند. این همکاری با هدف تولید اتومبیل خودران اپل آغاز شده است.

بعد از آنکه هفته گذشته یکی از سخنگوهای کمپانی هیوندای تأیید کرده بود که با اپل برای تولید یک اتومبیل خودران مذاکراتی کرده است، امروز گزارش جدیدی منتشر شده که بار دیگر این خبر را تأیید می‌کند. این سخنگو به یک وب‌سایت کره‌ای گفته بود که «ما می‌دانیم اپل با طیف گسترده‌ای از خودروسازان در سراسر جهان مذاکره داشته است که هیوندای هم یکی از آنهاست. از آنجا که این پروژه در مراحل اولیه است، هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است».

خودرو اپل چه سالی تولید می‌شود؟

خبرگزاری Korea IT News می‌گوید هیوندای و اپل با هدف تولید اتومبیل‌های الکتریکی خودران از ماه مارس ۲۰۲۱ مذاکراتی داشته‌اند. هرچند تولید آن‌ها از اوایل سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده آغاز خواهد شد. در این گزارش که مستند به منابعی در صنعت خودرو است، آمده که همکاری اپل و هیوندای می‌تواند به تولید اتومبیل خودران اپل در کارخانه کیا موتورز در ایالات جورجیا یا احداث یک کارخانه جدید در ایالات متحده شود.

این دو شرکت امیدوار به تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ هستند و هدف نهایی آن‌ها رسیدن به ظرفیت ۴۰۰ هزار دستگاه در ماه است. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که نسخه پیش تولیدی این خودرو از سال آینده تحت آزمایش قرار خواهد گرفت.

جدول زمانی منتشر شده در گزارش Korea IT News بلندپروازانه است و دیگر منابع مانند بلومبرگ و مینگ چی کو آن را نقض می‌کنند. رویترز در گزارش ماه گذشته خودش ادعا کرده بود که تولید خودرو اپل احتمالاً‌ از سال ۲۰۲۴ آغاز شود، اما مینگ چی کو می‌گوید این تاریخ در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۲۰۲۸ است. بلومبرگ نیز هفته گذشته گزارشی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد تا فروش اپل کار ۵ تا ۷ سال فاصله داریم. این درحالیست که اپل به سرعت در حال گسترده کردن تیم توسعه خودرو خود است و مهندسان و مدیران باسابقه شرکت تسلا را به خدمت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هیوندای در تولید اتومبیل خودران اپل همکاری خواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    والا ما تازه از پراید خارج شدیم و داریم یکم به سمت تاینا پیش می بینیم