همکاری هیوندای در تولید اتومبیل خودران اپل

هیوندای در تولید اتومبیل خودران اپل همکاری خواهد کرد

ظاهراً شرکت هیوندای موتور قرار است در تولید اتومبیل خودران اپل با این کمپانی همکاری کند. گفته می‌شود این خودرو الکتریکی کمتر از ۱۰ سال آینده عرضه خواهد شد.

شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای موتور بیانیه‌ای را در ارتباط با همکاری در تولید اتومبیل خودران اپل منتشر کرده است. بلومبرگ می‌گوید از زمان اعلام این بیانیه، هیوندای دو بار آن را اصلاح کرده است. در اولین اصلاحیه اعلام شد که هیوندای تنها یکی از چند خودروسازی است که اپل با آن‌ها تماس گرفته است. دومین اصلاحیه به طور کلی ارجاع به اپل را حذف کرده است. کوپرتینو همیشه در مورد آینده پروژه‌های خودش سیاست محرمانه‌ای را در پیش می‌گیرد.

وب‌سایت The Elec گزارش داده است که خودرو اپل در اولین مراحل توسعه قرار دارد و به احتمال خیلی زیاد این وسیله نقلیه برای سال ۲۰۲۷ آماده ورود به بازار می‌شود. این رسانه کره‌ای گزارش دادها است که اپل و هیوندای با هدف توسعه باتری و فناوری خودران این اتومبیل با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری هیوندای در تولید اتومبیل خودران اپل

از آنجا که اپل نه تجربه‌ای در این زمینه دارد و نه ظرفیت تولید و شبکه‌ای برای فروشندگان اتومبیل‌ها دارد، چند سال برای تولید خودرو زمان زیادی نیست. به همین خاطر است که ترجیح داده است از یک خودروساز کمک بگیرد. هنوز خیلی زود است بگوییم که اپل کدام کمپانی را به عنوان شریک تجاری اصلی خودش انتخاب کرده است. گرچه هیوندای یک قرارداد همکاری را با اپل امضا کرده، اما هنوز مشخص نیست تصمیم به امضای قرارداد همکاری بین دو شرکت در مراحل اولیه توسعه برای چیست.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگران می‌گویند اتومبیل اپل سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود

به تازگی هیوندای موتور با شرکت دلفی اتوموتیو (Aptiv) قرارداد همکاری به ارزش ۴ میلیارد دلار برای توسعه اتومبیل‌های خودران را به امضا رسانده است. این بخشی از ۵۵ میلیارد دلاری است که قرار است در طول ۵ سال آینده روی پروژه‌های متمرکز بر اتومبیل‌های الکترونیکی و خودران سرمایه‌گذاری شود. طبق برنامه ریزی‌های هیوندای، قرار است این کمپانی تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون دستگاه اتومبیل الکتریکی را فروخته باشد.