آیفون

6 دلیل که عملکرد بهتر سیستم عامل اندروید در مقابل آیفون را اثبات می‌نماید

رقابت بین آیفون و اندروید، رقابت تازه‌ای نیست؛ سال‌هاست که هر کدام تلاش دارند با ارتقای بهتر مشتریان بیشتری را به خودشان جذب کنند؛ اما اگر به دنبال دلایلی هستید که به شما ثابت کند استفاده از اندروید به ویژه در ایران بهتر از آیفون است؛ این مقاله برای شما به رشته تحریر درآمده است. این شما و این شش دلیل که نشان می‌دهد عملکرد اندروید بهتر از آیفون است؛ حداقل در کشور ما.

  1. قدرت انتخاب بیشتر

زمانی که بخواهید از بین سری های جدید یا قدیمی گوشی‌ اپل دست به خرید بزنید، تنها با دو طیف قیمت رو به رو خواهید بود؛ گران و گران‌تر؛ گران برای مدل‌های قدیمی‌تری مثل گوشی آیفون 7 و گران‌تر برای خرید گوشی اپل جدید. بنابراین باید بخشی بزرگ از بودجه‌تان را صرف انتخاب از بین چند مدل محدود کنید.

در مورد اندروید اما قضیه کاملا برعکس است. بسیاری از برترین کمپانی‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه هوشمند، از اندروید به عنوان پلتفرم گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند؛ بنابراین تعداد انتخاب‌های شما به مراتب بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه لازم نیست حتما بخش زیادی از بودجه‌تان را به خرید یک مدل جدید یا پرچم‌دار اختصاص دهید. می‌توانید با خرید مدل‌های قدیمی‌تر هزینه کمتری بپردازید و به خوبی صرفه جویی کنید. در عین حال آنقدر تنوع سایز و مدل در مورد گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که خیلی زود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

  1. استفاده از USB-C، دریچه‌ای به آینده

آیفون

اگر جزو کاربران آیفون بوده باشید، به خوبی می‌دانید که کابل آیفون بسیار زود خراب می‌شود و این مورد بسیار آزار دهنده بعد از گذشت سال‌ها اعتراض کاربران هنوز هم برطرف نشده است. (بعضی‌ها می‌گویند آیفون به عمد این مشکل را بر طرف نمی‌کند، چون از طریق فروش کابل هم به سود می‌رسد.)

مشکل دیگری که این کابل‌ها دارند این است که به هیچ چیز دیگری به جز محصولات اپل نمی‌خورند و همین مسئله باعث می‌شود موقع مسافرت یا هر گونه جا به جایی مجبور شوید چندین کابل را برای وسایل برقی مختلف بردارید. جریانی که در دنیا در حال اتفاق افتادن است، استفاده از کابل USB-C است که وارد دنیای اندرویدی‌ها شده و در حال تغییر استانداردهاست. این کابل به بیشتر وسایل الکترونیکی که نیاز به شارژ کردن دارند، می‌خورد؛ مثلا لپ تاپ‌های دل، مایکروسافت، لنوو و حتی اپل هم با استفاده از این کابل کار می‌کنند. به همین دلیل افرادی که از داشتن تعداد زیادی سیم و کابل خوش‌شان نمی‌آید، می‌توانند با استفاده از یک کابل کارشان را راه بیندازند. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی به این مطلب مراجعه کنید.

  1. قابلیت شخصی سازی بیشتر

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید در تمام وسایلی که متعلق به شماست، رد پایی از خودتان به جا بگذارید؛ احتمالا اندروید گزینه‌ای به مراتب بهتر برای شما خواهد بود. گوشی‌های اندرویدی امکان شخصی کردن فایل‌ها و داده‌های موجود روی گوشی را به راحتی برای شما فراهم می‌کنند. برای مثال خرید از برندهای اندرویدی مثل نوکیا که تولید کننده گوشی های نوکیا است، علاوه بر اینکه امکان استفاده از پلتفرم اندروید را با تمام امکاناتش از جمله شخصی سازی برای شما فراهم می‌کند، قیمت مناسبتری هم خواهد داشت و لازم نیست برای پرداخت هزینه کمتر سراغ مدل‌های قدیمی بروید و از گوشی‌های جدید استفاده نکنید. برای مشاهده لیست گوشی های نوکیا به همراه قیمت اینجا کلیک کنید.

  • اگر یک تبلت گلکسی نوت داشته باشید، می‌توانید پنجره اپلیکیشن‌های مختلف را هر جای صفحه که بخواهید، قرار دهید؛ در حالی که این کار فقط به صورت جا به جایی منظم در آیفون امکان پذیر است. همچنین با اندروید راحت‌تر می‌توانید انواع و اقسام فولدر یا پوشه را برای قرار دادن اطلاعاتتان ایجاد کنید و نظم بیشتری به داده‌ها بدهید؛ در حالی که در اپل اینطور نیست. با وجود این آخرین نسخه iOS تلاش بیشتری در جهت دادن امکان شخصی سازی بهتر به کاربرانش ارائه داده است.
  1. حمایت بهتر در ایران

واقعیت این است که بسیاری از امکاناتی که روی آیفون موجود است؛ در کشور ما هیچ کارایی ندارد. استفاده از امکانات آیفون هر چقدر در کشورهای دیگر هیجان انگیز و یکی از مزایای رقابتی این برند نسبت به گوشی‌های اندرویدی است؛ در ایران به دلیل وجود تحریم و نبود بسیاری زیر ساخت‌ها چنین امکاناتی به کار نخواهند آمد. در عوض تا دلتان بخواهد می‌توانید از امکانات اندروید استفاده کنید. هر اپلیکیشنی را که دل‌تان خواست با بازار دانلود کنید و برای پرداخت بسیاری اپلیکیشن‌ها هم می‌تواند به ریال پرداخت داشته باشید؛ در حالی که استفاده از اپ استور در ایران امکان پذیر نیست و خرید  بعضی برنامه‌ها نیاز به پرداخت دلاری دارد.بنابراین بهتر است فهرست امکانات مد نظرتان را تهیه کنید و بعد دست به انتخاب اندروید یا آیفون بزنید.

  1. بالا بردن ظرفیت حافظه

آیفون

یکی از امکانات خوبی که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به شما ارائه می‌دهند؛ امکان ارتقای حافظه از طریق کارت microSD است. اگر گوشی‌تان قابلیت اضافه کردن رم داشته باشد، می‌توانید با صرف هزینه‌ای مناسب مقدار زیادی Storage برای خودتان درست کنید و به نصب برنامه‌های دلخواه و ذخیره اطلاعات مورد نظرتان بپردازید. این امکان در مورد آیفون وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانید به آیفون حافظه جانبی اضافه کنید. در عوض باید سراغ آیفون‌هایی با ظرفیت حافظه داخلی بیشتر بروید و هر چه ظرفیت بالاتر باشد، قیمت گوشی هم به مراتب بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه اگر استورج iCloud کم شود، می‌توانید با پرداخت هزینه دلاری برای خودتان ذخیره بیشتری بخرید. امکانی که باز هم در ایران گزینه آسانی نخواهد بود.

  1. استقبال از نوآوری

جالب است بدانید اندروید نسبت به استفاده از نوآوری‌ها شجاعت بیشتری نسبت به آیفون به خرج می‌دهد. کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی مثل هواوی و شیائومی مقدار قابل توجهی از بودجه سالانه‌شان را به بخش R&D یا تحقیق و توسعه اختصاص می‎‌دهند تا بتوانند راجع به نیازهای کاربر اطلاعات بیشتری به دست آورند و نوآوری‌هایی در راستای برطرف کردن این نیازها و در عین حال ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا ایجاد کنند. آیفون هم نوآوری‌های بسیار خوبی دارد؛ اما معمولا بیشتر نوآوری‌ها ابتدا روی گوشی‌های اندرویدی پیاده می‌شوند و بعد که امتحان‌شان را پس دادند ممکن است وارد پلتفرم iOS شوند.

به همین دلیل اگر دوست دارید اولین کسی باشید که سراغ گزینه‌های جدید می‌رود، استفاده از اندروید برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*