سری گلکسی اس ۲۱

سری گلکسی اس ۲۱ ارزانترین پرچمداران 5G سامسونگ تا به امروز خواهند بود

غول صنعت کره جنوبی قصد دارد پرچمدار جدید خود گلکسی اس ۲۱ – Galaxy S21 را زودتر از حد معمول و با قیمت ارزانتر در بازار عرضه کند.

سال گذشته سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ از فروش چندان چشمگیری برخوردار نبودند. این امر می‌تواند تا حدی به قیمت بسیار بالای آن‌ها ارتباط داشته باشد. سامسونگ، اکنون تصمیم به انجام دو کار گرفته است، یکی این که تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ها را در بازار تسریع کند و دیگر این که قیمت‌ها را مقداری کاهش دهد.

براساس گزارش آژانس خبری Yonhap کره جنوبی، قیمت مدل استاندارد گلکسی اس ۲۱ کمتر از یک میلیون وون (۹۱۴ دلار) خواهد بود. این برچسب قیمتی، گلکسی اس ۲۱ را به ارزانترین پرچمدار دارای 5G سامسونگ تا به امروز تبدیل خواهد کرد.

بر طبق این گزارش، قیمت خرده فروشی گلکسی اس ۲۰ 5G در کره جنوبی ۱۱۴۲ دلار بود و گلکسی نوت ۲۰ نیز در زمان عرضه، برچسب قیمت ۱۱۹۹ دلار را داشت. این گزارش می‌افزاید که اولین گوشی هوشمند مجهز به 5G سامسونگ گلکسی اس ۱۰ بود که با قیمت ۱۳۹۷ دلار عرضه شد.

سری گلکسی اس ۲۱

البته قیمت گوشی‌های سری گلکسی S21 در بازارهای دیگر به دلیل مواردی همچون تبدیل ارز، مالیات، عوارض و دیگر هزینه‌ها تفاوت خواهKد داشت. اگر هدف سامسونگ، افزایش فروش در برابر برندهای رقیب مانند اپل باشد می‌توان تصور کرد که قیمت سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در تمام بازارها نسبت به مدل قبلی ارزان‌تر باشد. ضمن این که قیمت‌هایی که برای بازار اروپا فاش شده گواه بر همین نکته است.

دو مدل دیگر این سری نیز احتمالا نسبت به مدل‌های مشابه سری قبل، از همین امر پیروی خواهند کرد. انتظار می‌رود قیمت گلکسی اس ۲۱ پلاس حدود ۱۰۹۸ دلار باشد و گلکسی اس ۲۱ الترا نیز با قیمت ۱۳۲۷ دلار به فروش برسد. این در حالی است که گلکسی اس ۲۰ پلاس ۱۲۳۶ دلار و گلکسی اس ۲۰ الترا نیز در حدود ۱۴۵۶ دلار قیمت داشتند.

تحلیلگران بازار حتی پیش از عرضه سری آیفون ۱۲ انتظار داشتند که عرضه آن گوشی‌ها، سلطه‌ی گوشی‌های 5G سامسونگ بر بازار را برهم بزنند. عرضه سری آیفون فقط به دو هفته زمان نیاز داشت تا بتواند گلکسی نوت ۲۰ الترا را که به عنوان بهترین گوشی 5G بازار شناخته می‌شد، از اریکه قدرت به زیر بکشد.

سال گذشته، سهم بازار سامسونگ، برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به زیر ۲۰ درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود امسال به ۱۸.۸ درصد برسد. از طرف دیگر پیش بینی می‌شود که سهم اپل تا ۱۶.۴ درصد افزایش یابد.

راس یانگ افشاگر معروف صنعت صفحه نمایش، خیلی روی گوشی‌های جدید سامسونگ شرط نمی بندد. وی معتقد است که از نظر مقایسه، فروش هر کدام از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در ۳ ماه اول، به تنهایی از تعداد کل فروش گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در دروه زمانی ۳ ماه اول عرضه آن‌ها در بازار، بیشتر خواهد بود.

سری گلکسی S21 سامسونگ در 14 ژانویه (۲۵ دی) رونمایی خواهند شد و عرضه آن‌ها در بازار نیز به احتمال زیاد، از ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) آغاز خواهد گردید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*