ایسوس ROG Flow X13

ایسوس ROG Flow X13 ؛ یک لپ تاپ تبدیل شونده گیمینگ با کارت گرافیک اکسترنال

کمپانی ایسوس از لپ تاپ تبدیل شونده ایسوس ROG Flow X13 مجهز به یک نمایشگر ۱۳ اینچی، پردازنده سری رایزن ۹ AMD و یک کارت گرافیک اکسترنال رونمایی کرد.

سال گذشته ایسوس یکی از جمع و جورترین و البته جالب توجه‌ترین نوت بوک‌های گیمینگی که تا به حال دیده بودیم را با نام Zephyrus G14 رونمایی کرد. امسال نوت بوک گیمینگ این شرکت حتی کوچک‌تر نیز شده است. این کمپانی تایوانی با حضور در نمایشگاه CES 2021 از لپ تاپ ایسوس ROG Flow X13 ، یک لپ تاپ تبدیل شونده ۱۳ اینچی با قابلیت حمل فوق‌العاده آسان رونمایی کرد که چیزی شبیه نوت بوک‌های لنوو یوگا با کمی استحکام بیشتر است. این نوت بوک تبدیل شونده از چیپست AMD Ryzen 9 5970HS قدرت می‌گیرد و به کارت گرافیک GeForce GTX 1650 مجهز است که از آن دستگاهی فوق‌العاده برای اجرای بازی‌های معمولی ساخته است. اما اگر توان بیشتری می‌خواهید، می‌توانید کارت گرافیک اکسترنال XG Mobile با پشتیبانی از حداکثر گرافیک NVIDIA RTX 3080 را به لپ تاپ خود متصل کنید.

ایسوس ROG Flow X13 ؛ کامپیوتر گیمینگ همیشه همراه

ایسوس ROG Flow X13

وقتی صحبت از کارت گرافیک اکسترنال می‌شود، دو فکر در ذهن ما شکل می‌گیرد: شما می‌توانید از انعطاف‌پذیری و قابلیت حمل بسیار بالای یک نوت بوک فوق باریک قدردانی کنید، در عین حال که می‌توانید توان بیشتری را با یک کارت گرافیک اکسترنال به آن‌ها تزریق کنید. اما اغلب کارت‌های گرافیک اکسترنال که به نام eGPU شناخته می‌شوند وسیله‌های غیرضروری هستند که حمل آن‌ها آزاردهنده است و هزینه‌ی بسیار زیادتری از خرید یک نوت بوک با کارت گرافیک قدرتمندتر را روی دست شما می‌گذارند. در مورد محصول جدید ایسوس هم باید گفت که ایسوس ROG Flow X13 یک نوت بوک با ظاهری منحصر به فرد است، اما اگر می‌خواهید کارت گرافیک توانمندتری را در اختیار داشته باشید باید کارت گرافیک اکسترنال XG Mobile با وزن ۹۹۰ گرمی را داخل کیف خود حمل کنید.

ایسوس ROG Flow X13 - کارت گرافیک اکسترنال Asus XG Mobile

کارت گرافیک اکسترنال Asus XG Mobile

ایسوس از کانکتور PCIe 3 برای این کارت گرافیک قابل حمل استفاده کرده است که می‌تواند پهنای باند گرافیک ۶۳ گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه کند. این به میزان قابل توجهی بیشتر از حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای کانکتور Thunderbolt 4 است. البته این کانکتور به زیبایی و باریکی کانکتور تاندربولت ۴ با رابط USB تایپ C نیست. ما ترجیح می‌دادیم ایسوس از کانکتور رایج‌تر با رابط USB برای اتصال کارت گرافیک خود استفاده می‌کرد. ما کمی در مورد نگهداری از این درگاه شک داریم؛‌ اگر در دراز مدت این درگاه آسیب ببیند، شما باید با کارت گرافیک اکسترنال خود خداحافظی کنید!

از آنجا که ایسوس ROG Flow X13 یک لپ تاپ تبدیل شونده است، شما می‌توانید نمایشگر آن را به حالت تبلتی یا خیمه‌ای دربیاورید تا از راه‌های مختلفی از بازی‌هایتان لذت ببرید. قطعاً این ویژگی برای هر کسی که می‌خواهید یک لپ تاپ سبک را برای گیمینگ و اتصال یک دسته بازی داشته باشد جذاب است. شما همچنین در هواپیما یا یک هتل نیز می‌توانید این لپ تاپ را به حالت خیمه‌ای دربیاورید. ایسوس می‌گوید استفاده از دیوایس در این حالت به خنک نگه داشتن هر چه بیشتر آن نیز کمک می‌کند. این دیوایس با یک پنل 1080p با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی یا یک نمایشگر 4K (که با توجه به اندازه کوچک نمایشگر و پردازشگر گرافیکی داخلی نسبتاً کم توان داخلی آن تنها هدر دادن انرژی است) عرضه می‌شود. و با وزن ۱.۳ کیلوگرمی، سبک‌تر از لپ تاپ XPS 13 دل است.

ایسوس ROG Flow X13

تا زمانی که ما از نزدیک این لپ تاپ گیمینگ کانورتیبل را بررسی نکنیم نمی‌توانیم حکم نهایی را در مورد آن صادر کنیم. شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن نمایشگر ۱۳ اینچی آن باشد که برای گیمرهای حرفه‌ای می‌تواند اندازه ناکافی باشید. این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت Zephyrus G14 شده است. آن به یک پنل ۱۴ اینچی مجهز است که بیشتر احساس نمایشگرهای ۱۵ اینچی را القا می‌کند و اندازه مناسبی برای گیمینگ است.

کمپانی ایسوس همچنین لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 SE خود را با یک پردازنده نسل جدید AMD Ryzen 5 5900HW و کارت گرافیک RTX 3080 به‌روزرسانی کرده است. این به‌روزرسانی مناسب کسانی است که به تراشه‌های AMD علاقه‌مند هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*