کارت های گرافیک انویدیا RTX 30

نسخه لپ تاپی کارت های گرافیک انویدیا RTX 30 معرفی شدند

نسخه لپ تاپی کارت های گرافیک انویدیا RTX 30 با فناوری پیشرفته‌تر Max-Q و عملکردی بهبود پیدا کرده نسبت به نسل گذشته معرفی شدند.

انویدیا هفته گذشته تأیید کرده بود که کارت های گرافیک انویدیا RTX 30 به دنیای لپ تاپ‌ها خواهند آمد. امروز این کمپانی نسخه لپ تاپی آن‌ها را به نام RTX 3060 ، RTX 3070 و RTX 3080 در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرد.

کارت های گرافیک انویدیا RTX 30

انویدیا می‌گوید نسخه لپ تاپی کارت گرافیک RTX 3060 می‌تواند عملکرد عالی را در وضوح 1080p و نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه ارائه کند و در بازی‌هایی مانند Fortnite به کاربر اجازه دهد تنظیمات گرافیک را روی حداکثر بگذارند. قیمت این پردازشگر گرافیکی ۹۹۹ دلار خواهد بود. این درحالیست که مدل RTX 3080 با برچسب قیمتی ۱۲۹۹ دلاری می‌تواند نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را با رزولوشن 1440p ارائه کند. در سمتی دیگر مدل RTX 3080 قرار دارد که انویدیا آن را بالارده‌ترین کارت گرافیک لپ تاپی خود با توان رندر بازی‌هایی با نرخ رفرش ۱۰۰ فریم بر ثانیه‌ای در رزولوشن 1440p معرفی می‌کند. انویدیا در این رویداد همچنین از نسخه لپ تاپ ریزر بلید ۱۵ خود مجهز به کارت گرافیک RTX 3080 نیز پرده برداشت که بازی Microsoft Flight را روی سه نمایشگر مختلف به صورت همزمان اجرا کرده بود!

کارت های گرافیک انویدیا RTX 30

علاوه بر پیشرفت عملکرد، کارت‌های گرافیک جدید انویدیا از فناوری پیشرفته‌تر Max-Q کنونی کمپانی انویدیا نیز برخوردارند. سری RTX 30 از نسخه جدید قابلیت‌های Dynamic Boost و Whisper Mode کمپانی انویدیا نیز برخوردار است. سازنده می‌گوید برای بی‌صداتر شدن لپ تاپ قابلیت Whisper Mode را از پایه بازطراحی کرده است. هر یک از لپ تاپ‌هایی که به این کارت‌های گرافیک مجهز می‌شوند، متناسب با پروفایل حرارتی خود به صورت سفارشی تنظیم می‌شوند و شما همچنین می‌توانید بین سطوح مختلف آکوستیک یکی را برگزینید.

این پردازشگرهای گرافیکی همچنین دارای قابلیتی به نام Resizable BAR هستند که به پردازنده بی‌درنگ اجازه دسترسی به تمام حافظه پردازشگر گرافیکی را می‌دهد تا پیشرفت چشمگیری در بخش گیمینگ این کارت‌های گرافیکی به وجود آمده باشد. این قابلیت همچنین به لطف انتشار به‌روزرسانی VBIOS توسط شرکای انویدیا به نسخه دسکتاپی کارت های گرافیک انویدیا RTX 30 نیز خواهد آمد. البته که شما همراه این پردازشگرهای لپ تاپی جدید انویدیا، به فناوری DLSS نیز دسترسی پیدا می‌کنید که از هوش مصنوعی برای ارائه عملکرد بهبود یافته در رزولوشن‌های بالاتر استفاده می‌کند.

انویدیا می‌گوید لپ تاپ‌های مجهز به دو کارت گرافیک RTX 3080 و RTX 3070 از ۲۶ ژانویه به بعد عرضه می‌شوند، در حالی که تاریخ عرضه لپ تاپ‌های مجهز به مدل RTX 3060 هنوز مشخص نیست. سری RTX 30 با بیش از ۷۰ لپ تاپ تجهیز شده به خود بزرگ‌ترین مجموعه کارت گرافیک لپ تاپی انویدیا لقب می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*