طراحی آیپد پرو 2021 اپل

طراحی آیپد پرو 2021 اپل: بدون تغییر عمده اما با حسگر اثر انگشت!

مدل‌های 11 و 12.9 اینچی iPad Pro در رندرهای جدید رخ نشان دادند. ظاهرا طراحی آیپد پرو 2021 تغییر عمده‌ای نخواهد داشت؛ اما باید منتظر TouchID باشیم.

صفحه نمایش نسل جدید آیفون (به جز یک مدل) از LCD به OLED تغییر پیدا کرد و چه بسا همین سرنوشت در انتظار آیپد باشد؛ یا شاید هم اپل از mini-LED استفاده کند. در واقع، شایعات اخیر به هر دو مورد اشاره دارند؛ اینکه تبلت مجهز به mini-LED در نیمه نخست سال از راه می‌رسد و دیگری با پنل اولد در نیمه دوم سال! اما طراحی مدل‌های 2021 آیپد پرو چگونه خواهد بود؟

رندرهای مدل‌های 2021 آیپد پرو

در رندرهای کامپیوتری آیپد پرو 12.9 اینچی، شباهت زیادی با مدل 2020 دیده می‌شود؛ با همان گوشه‌های گرد شده، اسپیکر چهارگانه و درگاه USB-C که به تبلت‌های اپل راه پیدا کرده است. پین‌های اتصال کیبورد هم در جای خود قرار دارند. حتی ماژول دوربین با دو لنز و یک سنسور 3D ToF بدون تغییر به نظر می‌رسد.

البته از این تصاویر نمی‌توان به نوع صفحه نمایش دستگاه پی برد؛ ولی بر اساس گمانه‌زنی‌ها، این باید مدل mini-LED باشد.

طراحی آیپد پرو 11 اینچی 2021 هم به مدل سال قبل شباهت دارد. البته ظاهرا مهندسان اپل کمی از طول و عرض دستگاه کاسته‌اند؛ اما ضخامت آن مثل قبل است. این تبلت، ابعاد 245.74 در 176.61 در 5.90 میلی‌متری خواهد داشت.

چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند، تورفتگی بخشی از فریم سمت راست است. این باید TouchID باشد؛ مشابه آنچه که در آیپد ایر 2020 دیده بودیم. البته حسگر اثر انگشت در رندرهای مدل 12.9 اینچی هم دیده می‌شود.

ناگفته نماند که عدم تغییر در طراحی آیپد پرو عجیب نیست؛ زیرا مک بوک ایر M1 و Pro هم از هر لحاظ به جز پردازنده، شبیه نسل قبلی خود (x86) هستند.

حالا که صحبت از پردازنده شد، بد نیست به قدرت گرفتن آیپد پرو 2020 از چیپست A12Z اشاره کنیم که دیگر چندان جوان محسوب نمی‌شود. البته همچنان عملکردی سریع دارد و قوی‌تر از چیپ A12 مورد استفاده در آیفون XS است.

هنوز A14Z ساخته نشده و شاید اپل چنین قصدی هم نداشته باشد؛ زیرا چنین تراشه‌ای تا حد زیادی مشابه چیپ M1 خواهد شد. از طرفی، هیچ گزارشی از تجهیز آیپد پرو به M1 نشنیده‌ایم؛ پس شاید تبلت‌های جدید اپل از تراشه گوشی‌های آیفون استفاده کنند. در هر صورت، مدل‌های 2021 آیپد پرو محصولات جذابی خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*