مصرف دیتا در شبکه ایرانسل

رکورد جدید مصرف دیتا در شبکه ایرانسل به ثبت رسید

شبکه ایرانسل از لحاظ مصرف دیتا یک رکورد جدید را به ثبت رساند. کاربران اپراتور ایرانسل فقط در یک روز حدود 13.21 پتابایت اینترنت مصرف کردند.

اپراتور ایرانسل از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا با پیش‌بینی افزایش مصرف دیتا در این دوران به صورت مستمر شبکه خود را پایش کرده تا از افت کیفیت آن جلوگیری کند. از اقدامات این اپراتور برای افزایش ظرفیت شبکه می‌توان به استفاده از لایه‌های فرکانسی جدید، اضافه کردن بخش‌های جدیدی از باند فرکانسی ۹۰۰ و ۲۶۰۰، افزودن بیش از ۱۵۰۰ سایت و لایه فرکانسی در تمام کشور و در دستور کار قرار دادن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اطلاعات اشاره کرد. با چنین افزایش ظرفیتی در شبکه ایرانسل، کاربران این اپراتور امکان افزایش مصرف داشته‌اند و به همین دلیل اخیرا رکورد جدیدی را از حیث مصرف دیتا در شبکه این اپراتور ثبت کردند.

جزئیات ثبت رکورد جدید مصرف دیتا در شبکه ایرانسل

روابط ‌عمومی ایرانسل اعلام کرد نتایج بررسی رفتار مصرفی مشترکان اینترنت پرسرعت ایرانسل در دوره یک ماهه از 17 آذر تا دی 99 حاکی از آن است بالاترین مصرف دیتای کاربران در این شبکه در روز شنبه 29 آذر 99 اتفاق افتاده و مشترکان بیش از 13.21 پتابایت اینترنت مصرف کردند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. همچنین در بازه زمانی 17 آذر 99 تا 17 دی 99 متوسط مصرف روزانه دیتای کاربران در شبکه ایرانسل 12.64 پتابایت بوده است.

گفتنی است اخیرا در تاریخ 3 آذر 99 نیز در شبکه 5G ایرانسل رکورد سرعت 2.5 گیگابیت برثانیه به ثبت رسید که رکورد سرعت قبلی اینترنت نیز با سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه به همین اپراتور تعلق دارد. گفتنی است سومین سایت 5G ایران و ایرانسل در 21 آبان 99 در محل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی شد و قرار است در آینده‌ای نزدیک سایت چهارم شبکه 5G ایرانسل نیز در محل پارک آب و آتش تهران به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*