مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ

با مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ – Samsung Galaxy S21 vs S21+ شما را با مشخصات فنی و امکانات این دو گوشی آشنا می‌کنیم.

برخلاف نسل قبل، هر یک از اعضای خانواده سری گلکسی اس ۲۱ با اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند. به طور مثال نسخه اصلی اس ۲۱ که ارزان قیمت‌ترین عضو این خانواده است، از یک بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند، اما همچنان دوربین‌های جذاب و پردازنده‌ای قدرتمند در آن حضور دارد. اما چه تفاوت‌هایی بین این دو نسخه وجود دارد؟

گلکسی اس ۲۱ در برابر اس ۲۱ پلاس

مدلS21+S21
ابعاد و وزن۷۱.۲ در ۱۶۱.۷ در ۷.۹ میلی‌متر
۱۷۲ گرم
۷۵.۶ در ۱۶۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر
۲۰۲ گرم
نمایشگر۶.۲ اینچ +FHD
Dynamic AMOLED 2X (48 ~ 120Hz)
۶.۷ اینچ +FHD
Dynamic AMOLED 2X (48 ~ 120Hz)
پردازندهاگزینوس ۲۱۰۰اگزینوس ۲۱۰۰
حافظه و رم۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
دوربین پشتیسه‌گانه
فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / عریض ۱۲ مگاپیکسلی / تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی
سه‌گانه
فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / عریض ۱۲ مگاپیکسلی / تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی
دوربین جلو۱۰ مگاپیکسلی۱۰ مگاپیکسلی
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت
امنیتحسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده امنیتی و حافظه امنیتیحسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده امنیتی و حافظه امنیتی
سایر قابلیت‌هاتأییدیه IP68، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از Samsung DEXUWB، تأییدیه IP68، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از Samsung DEX

 

اولین تفاوت بین این دو مدل ابعاد و اندازه آن‌ها است. در حالی که نسخه معمولی این خانواده ابعاد ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۹.۷ میلی‌متری و وزن ۱۱ گرمی را ارائه می‌کند، ابعاد نسخه پلاس برابر با ۱۶۱.۵۵ در ۷۵.۶ در ۷.۸۶ میلی‌متر و وزن آن نیز ۲۰۲ گرم است. این به خاطر قرار گیری یک نمایشگر با اندازه ۶.۷ اینچی به جای نمایشگر ۶.۲ اینچی در نسخه اصلی است. رزولوشن در هر دو مدل +FHD بوده و از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ رفرش متغیر از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز هستند.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ

هر دو گوشی از چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ قدرت می‌گیرند و حتی پیکربندی حافظه آن‌ها نیز با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یکسان است. ظرفیت باتری در نسخه پلاس ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری به قدری کافی است که بتواند یک روز کامل نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی را روشن نگه دارد. در آن سو، نسخه معمولی اس ۲۱ به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که با توجه به نمایشگر کوچکترش، عقلانی به نظر می‌رسرد.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ

در پشت قاب این دو گوشی سه دوربین که شامل حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی می‌شود. در جلوی نیز حفره‌ای در مرکز قسمت بالایی نمایشگر ایجاد شده که از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌ها بین این دو مدل، تجهیز نسخه پلاس به فناوری باند فوق پهن (UWB) است. این یک فناوری رادیویی است که برای مخابرات بی‌سیم  در سطوح کم توان و برد کوتاه استفاده می‌شود. علاوه بر این، قاب پشتی در نسخه پلاس از جنس شیشه است و با گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌شود،‌ در حالی که نسخه معمولی این خانواده از قاب پلاستیکی باکیفیت استفاده می‌کند. هرچند در ظاهر تفاوتی بین این دو قاب وجود ندارد و سامسونگ هنرمندانه توانسته از پلاستیک در اینجا استفاده کند.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ

جمع‌بندی

اگر به نمایشگر بزرگ‌تری (۶.۷ اینچی به جای ۶.۲ اینچی) نیاز دارید و می‌خواهید قاب پشتی گوشی شما به جای پلاستیک از جنس شیشه باشد، می‌توانید گوشی گلکسی اس ۲۱ پلاس را انتخاب کنید. این نسخه از نظر مشخصات فنی، تراشه و دوربین با نسخه معمولی مشابه است. هرچند ظرفیت باتری بزرگ‌تری داشته و می‌تواند شارژدهی بیشتری را ارائه کند.