مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

با مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا شما می‌توانید تفاوت‌هایی که بین سه گوشی خانواده Galaxy S21 سامسونگ وجود دارد را بشناسید.

سرانجام گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ هم معرفی شدند تا بازار قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی خودش را تنها دو هفته از سال نو میلادی آغاز شده بشناسد. گوشی‌های این خانواده تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند. سامسونگ می‌گوید دو مدل معمولی و پلاس را برای کاربرانی که طراحی کرده که گوشی‌هایی پرچمدار با دوربین‌هایی عالی می‌خواهند. اما در آن سمت اس ۲۱ اولترا برای طرفداران ۲ آتیشه سامسونگ و کاربران حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند که نهایت بهره‌وری و امکانات را از یک گوشی می‌خواهند، طراحی شده است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

از آنجا که دو نسخه معمولی و پلاس شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، تصمیم گرفتیم با مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا موشکافانه تفاوت‌هایی که این سه گوشی با یکدیگر دارند را بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

مدلS21+S21S21 Ultra
ابعاد و وزن۷۱.۲ در ۱۶۱.۷ در ۷.۹ میلی‌متر
۱۷۲ گرم
۷۵.۶ در ۱۶۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر
۲۰۲ گرم
۷۵.۶ در ۱۶۵.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
۲۲۸ گرم
نمایشگر۶.۲ اینچ +FHD
Dynamic AMOLED 2X (48 ~ 120Hz)
۶.۷ اینچ +FHD
Dynamic AMOLED 2X (48 ~ 120Hz)
۶.۸ اینچ +WQHD
Dynamic AMOLED 2X (11 ~ 120Hz)
پردازندهاگزینوس ۲۱۰۰اگزینوس ۲۱۰۰اگزینوس ۲۱۰۰
حافظه و رم۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه
۱۲/۱۶ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه
دوربین پشتیسه‌گانه
فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / عریض ۱۲ مگاپیکسلی / تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی
سه‌گانه
فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / عریض ۱۲ مگاپیکسلی / تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی
چهارگانه فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی / تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی / تله فوتو ثانویه ۱۰ مگاپیکسلی
دوربین جلو۱۰ مگاپیکسلی۱۰ مگاپیکسلی۴۰ مگاپیکسلی
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
امنیتحسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده امنیتی و حافظه امنیتیحسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده امنیتی و حافظه امنیتیحسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده امنیتی و حافظه امنیتی
سایر قابلیت‌هاتأییدیه IP68، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از Samsung DEXUWB، تأییدیه IP68، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از Samsung DEXسازگار با قلم S Pen سامسونگ، UWB، تأییدیه IP68، وای فای ۶ ای، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از Samsung DEX

 

هر سه گوشی از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ قدرت می‌گیرند. اما در پیکربندی حافظه با یکدیگر متفاوتند. به عنوان مثال دو مدل معمولی و پلاس از ۸ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی استفاده می‌کنند،‌ در حالی که این پیکربندی در مدل اولترا شامل ۱۲/۱۶ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی است. تفاوت بزرگ بعدی به قاب پشتی باز می‌گردد. جایی که سامسونگ در دو مدل اولترا و پلاس از جنس شیشه با پوشش گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده،‌ در حالی که این قاب در مدل معمولی پلاستیکی براق است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن +WQHD در نسخه اولترا استفاده کرده است که نرخ رفرش متغیر ۱۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این نمایشگر حتی از قلم هوشمند S Pen که پیشتر مخصوص گوشی‌های سری نوت بود نیز پشتیبانی می‌کند. در آن سمت دو مدل معمولی و پلاس از نمایشگرهای ۶.۲ و ۶.۷ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ رفرش متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند و خبری از پشتیبانی قلم S Pen روی آن‌ها نیست.

اما گوشه سمت چپ قسمت بالایی این قاب ماژول دوربینی قرار دارد که با فریم دور گوشی آمیخته است. فریمی که در نسخه پلاس از جنس فولاد ضد زنگ بوده و در دو مدل دیگر آلومینیومی است. سامسونگ در دو مدل ارزان‌تر از دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو استفاده کرده است. اما این حسگرها در مدل گران قیمت اولترا شامل حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۱۰۰ برابری بدون از دست رفتن کیفیت، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو می‌شود.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در زیر قاب گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا قرار دارد که به لطف هوش مصنوعی و پردازنده ۵ نانومتری می‌تواند شارژدهی یک روزه کامل را تضمین کند. این درحالیست که ظرفیت باتری در دو مدل معمولی و پلاس به ترتیب ۴۰۰۰ و ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت  است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس با اس ۲۱ اولترا

و در انتها باید به ابعاد متفاوت این سه گوشی اشاره کرد. جایی که گلکسی اس ۲۱ اولترا از ابعاد ۷۵.۶ در ۱۶۵.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۸ گرمی استفاده می‌کند، در حالی که این ابعاد و وزن در مدل‌های پلاس و معمولی به ترتیب ۷۵.۶ در ۱۶۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر / ۲۰۲ گرم و ۷۱.۲ در ۱۶۱.۷ در ۷.۹ میلی‌متر / ۱۷۲ گرم است.

جمع‌بندی

گوشی اس ۲۱ اولترا از تمام ویژگی‌های خانواده اس ۲۱ برخوردار است، با این تفاوت که امکانات بیشتری را ارائه می‌کند تا گزینه بهتری برای حرفه‌ای‌ها باشد. مهم‌ترین تفاوت‌های آن با دو مدل دیگر تجهیز به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۱۰۰ برابری فضایی، نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن +WQHD و پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen برای نخستین بار در خانواده گلکسی اس است.