سیستم عامل هارمونی اواس

هوآوی: سیستم عامل هارمونی او اس کپی اندروید و IOS نیست

هواوی می‌گوید سیستم عامل هارمونی او اس – HarmonyOS نه تنها کپی اندروید و IOS نیست بلکه آن را جایگزینی برای اندروید می‌داند.

ارائه سیستم عامل هارمونی او اس به این دلیل بود که این شرکت چینی از سوی آمریکا تحریم شد و بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل را نمی‌تواند در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند و چه بسا اگر تحریم‌های آن تشدید شود، چه بسا مجبور شود کلا قید استفاده از سیستم عامل اندروید را بزند.

«وانگ چنگلو» مدیر بخش نرم افزار‌های مصرفی هواوی در یک سخنرانی در جمع خبرنگاران در باره این سیستم عامل گفت:

سیستم عامل هواوی با نام هانگ‌منگ او اس (HongmengOS)  برای داخل چین و هارمونی او اس (HarmonyOS) برای سایر نقاط جهان عرضه می‌شود. این سیستم عامل از اندروید یا iOS کپی‌برداری نشده است.

هواوی، هارمونی او اس به عنوان جایگزین اندروید برای تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته است. پیش از این، اطلاعاتی در شبکه‌های ارتباطی وجود داشت که اولین نسخه هارمونی او اس 2.0 برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید است.

سیستم عامل هارمونی اواس

به گفته وانگ چنگلو، این شرکت از ماه مه 2016 (۱۳۹۵) در حال توسعه این سیستم عامل بوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که هارمونی او اس فرصت‌های «پانوراما» بسیار گسترده‌ای را برای دوره آینده «اینترنت اشیا» فراهم می‌کند. در حالی که به عنوان مثال، iOS، سیستم عاملی است که به طور انحصاری برای تلفن‌های ‌هوشمند ایجاد شده است.

هدف این شرکت برای سال ۲۰۲۱، استفاده ۲۰۰ میلیون دستگاه از این سیستم عامل است اما اظهار امیدواری کرده است که استفاده از آن به میزان بسیار بیشتر، حتی تا حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دستگاه نیز برسد.

در حال حاضر، این شرکت چینی با همکاری شریک‌هایش و همچنین توسعه دهندگان، مشغول توسعه هارمونی او اس 2.0 روی گوشی‌های هوشمند است.

آمادگی هواوی برای به اشتراک گذاری سیستم عامل خود با سایر تولیدکنندگان

هواوی آمادگی دارد تا سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 خود را به عنوان سیستم عامل جایگزین اندروید، با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به اشتراک بگذارد. یو چنگ دونگ که در سایر نقاط جهان بیشتر به نام ریچارد یو (Richard Yu) معروف است در این باره می‌گوید:

هواوی می‌تواند به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی کمک کند تا از سیستم عامل هارمونی او اس و سرویس‌هایی که قبلاً به عنوان جایگزین GMS (سرویس‌های گوگل استور) عملکرد خوبی داشته‌اند، استفاده کنند. همچنین سازندگان گوشی‌های هوشمندی که اجازه استفاده از سرویس‌ها یا فروشگاه گوگل را نداشته باشند نیز می‌توانند از این سیستم عامل به جای اندروید استفاده کنند.

هواوی فعلا با همکاری شریک‌های آن و توسعه دهندگان مشغول آزمایش سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 بر روی گوشی‌های هوشمند هستند.

ویژگی‌های اصلی نسخه بتا هارمونی او اس 2.0 برای توسعه دهندگان

سیستم عامل هارمونی اواس

ـ کنترل‌های رابط کاربری جدید تلفن همراه، با اضافه کردن ۵۰ کنترل رابط کاربری برای توسعه دهندگان تا بتوانند برنامه‌های سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 را توسعه دهند. همچنین این سیستم عامل تجربه تعامل رابط کاربری را برای چندین دستگاه یکپارچه می‌کند.

ـ بستر برنامه هارمونی او اس 2.0 از گوشی‌هایی که به این سیستم عامل مهاجرت کنند، خیلی سریع پشتیبانی می‌کند. برنامه های هارمونی او اس بدون نصب در چندین دستگاه بارگیری می‌شوند.

ـ تجربه ایجاد ابزار توسعه و تدوین بسترهای نرم افزاری ویندوز و Mac. همچنین کار توسعه برنامه‌های هارمونی او اس برای توسعه دهندگان آسان است.

ـ 40 کد نمونه در اختیار توسعه دهندگان تلفن همراه قرار می‌گیرد. این برای توسعه دهندگان مناسب است تا به سرعت رابط کاربری هارمونی او اس و روش های توسعه را درک و تطبیق دهند.

ـ  قابلیت گسترده شدن رابط کاربری مانند ادراک چند حالته که از چندین سناریو پشتیبانی می‌کنند.

ـ همچنین یک چارچوب و قابلیت روش استاندارد ورودی را ارائه می‌دهد.

ـ قابلیت‌های رابط کاربری، سیستم تلفنی استاندارد را ارائه می‌دهد.

ـ همچنین از چارچوب توسعه بدون مانع استفاده می‌کند.

ـ قابلیت‌های مدیریت داده‌های توزیع شده استاندارد را فراهم می‌کند. همچنین، توسعه دهندگان می‌توانند با رابط کاربری توزیع شده استاندارد DB تماس حاصل کنند تا همزمان سازی داده‌ها را بلافاصله بین دستگاه ها انجام دهد.

ـ امکانات حساب کاربری سیستم را افزایش می‌دهد. این شامل دستگاه‌های بدون ایجاد حساب کاربری در سیستم عامل هارمونی او‌اس را نیز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    خیلی منتظرم ببینم هواوی با هارمونیه چیکار میکنه چون خیلی خیلی روند پیشروی سخته آیا اینکه شرکت‌های سازنده اپلیکیشن روی به سمت هارمونی یاهواوی دست بهترین ها شکست می خورند