سیستم خنک کننده اتاقک بخار در آیفون ۱۳

نسل بعدی آیفون ها به سیستم خنک کننده اتاقک بخار مجهز می‌شود

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل می‌گوید نسل بعدی آیفون ها که خانواده آیفون ۱۳ هستند، به سیستم خنک کننده اتاقک بخار مجهز خواهند شد.

با توجه به فضای کوچکی که گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند، انتظار هم نمی‌رود که آن‌ها از سیستم‌های خنک کننده‌ای در رده کامپیوترها استفاده کنند و اصلا چنین فکری واقع گرایانه نیست. این یعنی سازندگان باید راهی را پیدا کنند که توازنی بین توان خروجی از گوشی و چگونگی مدیریت حرارت ایجاد شده برقرار باشد.

اکنون با پشتیبانی از شبکه موبایل 5G گوشی‌ها سخت‌تر و بیشتر از گذشته کار می‌کنند و این می‌تواند به معنای گرم‌تر شدن بدنه گوشی‌ها باشد. به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد با استفاده از فناوری خنک کننده اتاقک بخار، این مشکل را در نسل بعدی آیفون ها حل کند. مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد و قابل اعتماد اپل می‌گوید اپل سخت مشغول کار روی این فناوری است تا اتاقک‌های بخار را به گوشی‌هایش بیاورد.

سیستم خنک کننده اتاقک بخار چیست؟

در فناوری اتاقک بخار همانطور که از نامش پیداست، مایعات درون یک لوله حرارتی خاص تبخیر می‌شوند. این لوله به دور گوشی شما می‌پیچد، حرارتی که به وجود آمده را از قطعات دور می‌کند و همه این کار‌ها با تبخیر مایع انجام می‌شود. سپس این بخار از میان اجسام کندانسور ( قطعات خنک کننده) عبور می‌کند تا حرارت از بین برود و بخار دوباره به مایع بازگردد.

گفته می‌شود اپل به طور جد در حال کار روی این فناوری است، اما به نظر می‌رسد هنوز در گام‌های اولیه توسعه قرار دارد و از آنجا که با استانداردهای اپل فاصله دارد، تاکنون راهی به آیفون‌ها نیافته است. آیا این فناوری سرانجام می‌تواند در آیفون ۱۳ اپل تعبیه شود؟ زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد.