ضرر مالی توییتر بعد از مسدود کردن حساب دونالد ترامپ

ضرر مالی توییتر بعد از مسدود کردن حساب دونالد ترامپ

بعد از مسدود کردن حساب دونالد ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی، ضرر مالی توییتر بسیار چشمگیرتر از رقبا بوده و این شرکت را با مشکل جدی مواجه کرده است.

ایالات متحده روزگار عجیبی را می‌گذراند که هیچگاه چنین چیزی را تجربه نکرده است. بعد از آنکه دونالد ترامپ، پنجاه و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده هوادارانش را تشویق به ناآرامی کرد، این آشوب‌ها باعث حمله طرفداران وی به ساختمان کنگره شد. اما بعد از این اتفاق شبکه‌های اجتماعی آمریکایی از جمله اسنپ چت، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر تصمیم گرفتند حساب کاربری ترامپ را مسدود کنند. در این بین حتی توییتر حساب ترامپ را به تعلیق دائم درآورد. اما بعد از این اتفاق برخی از اعضای جمهوری‌خواه از نحوه برخورد شبکه‌های اجتماعی انتقاد کردند و آن را جلوگیری از حق آزادی بیان رئیس جمهور دانستند.

بیشتر بخوانید:

حساب کاربری توییتر ترامپ به طور کامل و دائمی بسته شد

ضرر مالی توییتر چشمگیرتر از فیسبوک و آلفابت

در این بین حتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که روابط خیلی نزدیکی با ترامپ نداشت هم از این اتفاق انتقاد کرد و عنوان کرد که تصمیم‌گیری درباره حق آزادی بیان یک فرد باید بر عهده مقامات و قانون‌گذاران باشد و شرکت‌های خصوصی نباید دخالتی در این زمینه داشته باشند. درست یک روز بعد از این اتفاق بود که ارزش سهام توییتر در آلمان با کاهش ۸ درصدی همراه شد.

هرچند حساب کاربری ترامپ در دیگر پلتفرم‌ها از جمله فیسبوک نیز چنین وضعیت مشابهی را تجربه کرده است، اما ضرر مالی توییتر چشم‌گیرتر از رقبا بود و در معاملات روز دوشنبه گذشته به ۱۲ درصد معادل ۵ میلیارد تومان رسید. این درحالیست که ارزش سهام کمپانی فیسبوک با نزول ۴ درصدی و آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز با کاهش ۲ درصدی همراه شده‌اند.

این برای نخستین بار بود که توییتر تصمیم می‌گیرد حساب کاربری متعلق به یک رئیس جمهور را به حالت تعلیق دربیاورد. تقریباً می‌توان گفت هیچکس هم انتظار چنین برخوردی را از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی نداشت. این درحالیست که قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه تصمیم شبکه‌های اجتماعی را نوعی تلاش برای سروکب کردن صدای اعتراض از سوی حذب رقیب می‌دانند.

یکی دیگر از اقدامات در راستای مقابله با دونالد ترامپ، حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی محبوب طرفداران ترامپ به نام پارلر از فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل، گوگل و آمازون بود. این سه کمپانی با حذف پارلر، جلوی دسترسی کاربران به این شبکه اجتماعی را گرفته‌اند. در این بین حتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده نیز از اقدامات خودسرانه شرکت‌های فناوری آمریکایی انتقاد کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد، احتمالاً در طول دوره ریاست بایدن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا، اقدامات حقوقی بیشتری برای جلوگیری از قدرت‌گیری شبکه‌های اجتماعی انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تقصیر خودشه که میخارع