خروج LG از بازار موبایل

احتمال خروج LG از بازار موبایل دوباره قوت گرفت

اخیرا یکی از مقامات رسمی، شایعه خروج LG از بازار موبایل را تکذیب کرده بود؛ ولی با یادداشت جدید مدیرعامل ال جی، این احتمال قوت گرفته است.

ال جی در CES 2021 با پیش نمایشی از یک گوشی رول شونده حاضر شد تا نشان دهد ریشه‌ی ایده‌های بکر در این کمپانی نخشکیده است. چندی پیش اما گزارشی درباره امکان خروج LG از بازار موبایل انتشار یافت؛ ادعایی که از سوی یک مقام رسمی کاملا تکذیب شد.

حالا در تحولی دراماتیک، مدیرعامل LG یک پیغام داخلی را ارسال کرده که به لزوم تغییرات عمده در شاخه موبایل کمپانی اشاره دارد.

خروج LG از بازار موبایل

برج‌های دوقلوی ال جی، مقر اصلی کمپانی در سئول

«کوون بونگ سئوک» در این یادداشت اطمینان داده است که صرف نظر از هر تغییری، کارکنان حفظ خواهند شد. او همچنین توضیح داده که رقابت در بازار گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافته و وقتش رسیده است که ال جی تصمیمی جدی بگیرد. مدیرعامل کمپانی اضافه کرد:

ما تمام گزینه‌های ممکن را در نظر می‌گیریم؛ این شامل فروش شاخه موبایل، کوچک کردن تجارت‌مان در این حوزه و خروج از بازار گوشی های هوشمند می‌شود.

بر اساس برآوردها طی پنج سال گذشته، ال جی موبایل زیان 4.5 میلیارد دلاری را تجربه کرد؛ در حالی که سایر بخش‌های کمپانی، عملکرد بسیار خوبی داشتند و رکوردها یکی پس از دیگری شکسته می‌شد.

همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی موسسه کانترپوینت، ال جی در سه ماهه سوم 2020 فقط 6.5 میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد که تا سهم ناچیز 2 درصدی در بازار داشته باشد. البته با وجود عملکرد ناموفق در بازار، این کمپانی هیچ‌وقت در نوآوری کم نیاورد و در صورت خروج از بازار موبایل، شاید جای خالی آن احساس شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه