شرکت آنر - Honor

شرکت آنر در حال کار روی سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند است

پس از جدا شدن از هواوی، شرکت آنر – Honor حال خود قصد دارد تا ساخت و عرضه گوشی‌های هوشمند را با پشتیبانی از سرویس‌های گوگل شروع کند.

اگر اخبار مربوط به هواوی را دنبال کرده باشید، قطعا از تحریم شدن این شرکت چینی توسط آمریکا در سال گذشته مطلع شده‌اید. چنان که در اواسط سال ۲۰۱۹، امتیاز تجارت هواوی با سایر کمپانی‌های آمریکایی گرفته شد و در نتیجه آن، شاهد عرضه پرچمدارانی بودیم که دیگر قابلیت پشتیبانی از سرویس‌های گوگل را نداشتند.

همچنین خرید و فروش قطعات ساخته شده با فناوری آمریکایی مانند چیپ‌های کوالکام نیز برای این شرکت ممنوع شد و در سال 2020، پرچمداران هواوی با آخرین ذخایر چیپ‌های مدل کایرین عرضه شدند. به هر حال تهیه قطعات لازم برای گوشی‌های سال 2021 و همچنین تامین برنامه‌های آن‌ها برای هواوی یک چالش بزرگ خواهد بود؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که این تحریم راه را به جایی برد که در نهایت چند وقت پیش این شرکت مجبور شد تا یکی از زیرمجموعه‌های مهم خود، یعنی کمپانی آنر را کنار بگذارد و سهام آن را بفروشد.

با این وجود فروختن این شرکت تنها به یک دلیل بوده و آن هم اجازه دادن به آنر برای انجام معاملات با کمپانی‌های آمریکایی است. چراکه این تحریم‌ها تنها بر شرکت هواوی اعمال شده بود و حال آنر می‌تواند بدون وابستگی به آن، با کمپانی‌هایی مانند کوالکام و گوگل همکاری کند. اما این همکاری دقیقا به چه معنا خواهد بود؟

گوشی‌های جدید شرکت آنر

شرکت آنر - Honor

بنا بر نوشته‌های یک روزنامه روس به نام Kommersant شرکت Honor در حال توسعه کار خود برای ساخت گوشی‌های هوشمند جدید است؛ گجت‌هایی که حال دیگر به گالری برنامه‌های HMS هواوی دسترسی نداشته و به جای آن، از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل استفاده خواهند کرد. البته اگر پرچمدار بعدی در سری قدیمی این شرکت معرفی شود، قاعدتا نام آن V40 خواهد بود که به دلیل حق شراکت با هواوی، دسترسی به برنامه‌های گوگل نیز برای آن ممنوع خواهد بود.

به همین دلیل، هیچ بعید نیست که آنر دیگر دنباله‌رو سری گوشی‌های قدیمی خود نبوده و حال یک نام جدید را برای پرچمداران بعدی خود انتخاب کند که بدون دخالت هواوی ساخته خواهند شد.