دوربین زیر نمایشگر

از دوربین زیر نمایشگر سامسونگ در گوشی‌ها و سایر گجت‌ها استفاده می‌شود

به جز گوشی‌های هوشمند، به زودی شاهد طهور طیف وسیعی از گجت‌ها با برند سامسونگ خواهیم بود که به دوربین زیر نمایشگر مجهز هستند.

به تازگی مشخص شده است که Samsung Display برای ثبت علامت تجاری در کره جنوبی اقدام کرده است. علامت تجاری UPC در تاریخ 15 ژانویه (26 دی) 2021 به ثبت رسیده و معنی علامت UPC، دوربین زیر نمایشگر است.

در توضیحات علامت تجاری (UPC) آمده است که، سامسونگ قصد دارد از نام خود در گوشی‌های هوشمند جدید، لپ تاپ‌ها و تلویزیون‌ها استفاده کند و هنوز مشخص نشده است که کدام گوشی‌های هوشمند از این قابلیت جدید سامسونگ استفاده خواهند کرد.

دوربین زیر نمایشگر

سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند، در اواسط سال 2019 شرکت‌های اپو و شیائومی اعلام کردند که در حال کار روی این تکنولوژی هستند. همچنین ZTE Axon 20 5G اولین گوشی هوشمند است که از تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند، اما به علت وجود برخی مشکلات و همچنین سخت افزار متوسط از این گوشی استقبال زیادی نشد.

دوربین زیر نمایشگر

گلکسی نوت 21 اولترا با دوربین زیر صفحه نمایش عرضه می‌شود

برای نمایشگاه CES 2021، سامسونگ ویدیو‌های زیادی را منتشر کرده است، که چند تا از این ویدیو‌ها درباره قابلیت Galaxy Upcycling است. در یکی این ویدیو‌ها یک گوشی وجود دارد که با بررسی بیشتر متوجه خواهید شد که هیچ حفره‌ای روی صفحه نمایش برای قسمت دوربین وجود ندارد و هنوز توسط سامسونگ اطلاعاتی درباره این گوشی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این گوشی گلکسی نوت 21 اولترا باشد.

شرکت سامسونگ در حال کار روی دوربین زیر نمایشگر است و این ویدیو می‌تواند یک سرنخ باشد که اولین گوشی سامسونگ با تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر، گلکسی نوت 21 اولترا خواهد بود. این سایت همچنین تایید کرده فقط گوشی نوت 20 اولترا دارای چنین تکنولوژی خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود گلکسی نوت 21 همانند گلکسی نوت 20 دارای لبه‌های تختی باشد.

دوربین زیر صفحه نمایش هواوی تایید شد

در چند سال گذشته اقداماتی توسط شرکت‌های سازنده موبایل صورت گرفته که هر کدام به نحوی دوربین (مانند دوربین پاپ آپ) را از صفحه نمایشگر حذف کرده‌اند. در حال حاضر تنها گوشی ZTE Axon 20 دارای تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر است، اما قابلیت جدید این گوشی چندان هم بدون مشکل نیست.

به هرحال، شرکت‌های دیگری مانند شیائومی در حال کار روی دوربین زیر صفحه نمایش هستند و این احتمال وجود دارد که امسال شاهد استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های آینده باشیم. علاوه بر شیائومی، کمپانی هواوی هم در حال کار روی این قابلیت است و در تصویر زیر شاهد نحوه قرار گرفتن این تکنولوژی در گوشی‌های آینده هواوی هستیم.

دوربین زیر نمایشگر

می‌توانیم در این تصویر ببینیم که این گوشی دارای لبه‌های منحنی و لنز دوربین زیر صفحه نمایش است. نکته جالب اینجاست که هواوی به منظور حداکثر رساندن استفاده از صفحه نمایش، یک نمایشگر کوچک و باریک را در قسمت بالایی این دستگاه قرار داده که اطلاعاتی مانند میزان باتری، سیگنال (آنتن) دستگاه و زمان (ساعت) در این قسمت قرار می‌گیرند. در تصویر بالا دوربین پشت این دستگاه نیز مشخص بوده که دارای برآمدگی نسبتا کمی (نسبت به بقیه رقبا) است و به جز دوربین زیر‌ صفحه نمایش، این گوشی دارای قابلیت جدیدی نخواهد بود.

در حال حاضر علاوه بر تولید انبوه ZTE Axon 20، شیائومی هم اعلام کرده که فناوری نسل سوم دوربین زیر نمایشگر خود به تولید انبوه رسیده است. تولید کنندگان دیگر گوشی‌های هوشمند مانند OPPO و سامسونگ اختراع دوربین زیر نمایشگر را به ثبت رسانده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*