ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس روی سرفیس پرو 7 خوب و روان اجرا می‌شود+فیلم

مایکروسافت در حال توسعه مراحل پایانی ویندوز 10 ایکس – Windows 10X بوده و ویدیوی منتشر شده از آن خبر از عملکرد روان این سیستم عامل می‌دهند.

مایکروسافت در حال کار روی نسخه جدیدی از ویندوز تحت عنوان ویندوز 10X است و بنا بود سال گذشته به طور رسمی منتشر شود، اما به دلایلی عرضه آن به تاخیر افتاده و در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بالاخره به دست کاربران خواهد رسید.

زمان زیادی تا عرضه رسمی ویندوز 10 ایکس نمانده و اهالی دره سرخ مراحل پایانی تست و آزمایش این نسخه از ویندوز را اجرا می‌کنند. پیش‌تر چند اسکرین شات از محیط سیستم عامل منتشر شده بود و امروز ویدیویی از اینترفیس و رابط کاربری آن به دست رسیده که روی سرفیس پرو 7 در حال اجراست. این ویدیو توسط یکی از توسعه‌دهندگان با نام مستعار XDeltaXForce انتشار یافته و روی تبلت مدل 2019 خود با جدیدترین نسخه ویندوز کار می‌کند.

در دموهایی که پیش‌تر منتشر شده بودند حین کار از کیبورد و ماوس فیزیکی استفاده می‌شد اما اکنون امکان کنترل سیستم عامل با استفاده از صفحه نمایش لمسی فراهم شده است. در این ویدیو ابتدا به سراغ منوی استارت رفته و سپس تنظیمات و اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد که با برنامه‌های ویندوز 10 معمولی تفاوت دارند. همچنین مالتی تسکینگ و جابه‌جایی بین برنامه‌ها با سرعت بالایی انجام می‌پذیرد.

اولین دیوایس‌های تک نمایشگره که از ویندوز 10 ایکس استفاده می‌کنند احتمالا تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهند شد. مدل‌هایی که دو نمایشگر دارند نیز احتمالا در سال آینده به بازار قدم می‌گذارند.

اولین دموی بزرگ ویندوز 10 ایکس برای دیوایس‌های ارزان‌قیمت

در سال 2019 مایکروسافت این نسخه از ویندوز را معرفی کرد و قرار شد 10 ایکس تنها برای دیوایس‌هایی با دو نمایشگر طراحی شود، اما سال گذشته تغییر عقیده داد و اعلام کرد این سیستم عامل برای دیوایس‌هایی که تنها از یک نمایشگر برخوردارند نیز عرضه می‌شود.

پیش از انتشار رسمی سیستم عامل، یکی از جدیدترین بیلدهای 10 ایکس در اینترنت فاش شد که به کاربران اجازه می‌داد آن را دانلود و نصب کنند. وبسایت Windows Central ویدیویی طولانی از نحوه کار با این سیستم عامل روی کامپیوتر شخصی منتشر کرد که در آن اینترفیس جدید سیستم عامل به چشم می‌خورد، چیزی که پیش از این تنها در اسکرین شات‌ها دیده بودیم.

ویندوز 10 ایکس به روزرسانی فضای کاربری را با یک قسمت مهم یعنی Taskbar آغاز کرده و آیکن‌هایش به وسط منتقل شده‌اند. منوی استارت هم طراحی کاملا جدیدی به خود گرفته و همچنین Action Center و میان‌برهایش بازطراحی شده‌اند. مدیریت فایل‌ها ظاهری بسیار ساده و کارآمد دارند و امکان اجرای تمامی برنامه‌ها به صورت تمام صفحه وجود دارد.

ویندوز 10 ایکس نسخه‌ای محدود از ویندوز بوده که نباید جایگزین ویندوز 10 دسکتاپ شود. این سیستم عامل برای لپ تاپ‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت طراحی شده و شاید بزرگترین مشکل آن، عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ویندوز به حساب بیاید. بدین ترتیب به فروشگاه نرم افزاری Microsoft Store و وب اپ‌ها محدود خواهید شد.

 قابلیت استندبای مدرن ویندوز 10 جدید بسیار سریع‌تر خواهد بود

ویندوز 10 ایکس

بیشتر لپ تاپ‌های ویندوزی برای روشن شدن حتی در حالت Sleep باید زمانی را صرف کنند تا بتوانند دوباره مانند قبل بازدهی داشته باشند. اما با حالت استندبای مدرن (Modern Standby) دیوایس می‌تواند بلافاصله با باز کردن در لپ تاپ کارهایش را ادامه بدهد.

دیگر ویژگی جدید ویندوز 10 ایکس ویژگی Always-on خواهد بود که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد حتی در حالت Sleep در پس زمینه فعالیت کنند. این قابلیت برای برنامه‌هایی مانند ایمیل کارآمد خواهد بود تا در هر زمانی ایمیل‌هایتان را دریافت کنید. بیشتر برنامه‌هایی که در فروشگاه نرم افزاری Windows Store عرضه می‌شوند در آینده نزدیک با این ویژگی سازگار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*