رایج ترین مشکلات وان پلاس ۶ تی

رایج ترین مشکلات وان پلاس ۶ تی به همراه راه حل

در این مقاله قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات وان پلاس ۶ تی – OnePlus 6T که برای برطرف کردن نیازی به تعمیرگاه ندارند بپردازیم.

گوشی وان پلاس ۶ تی پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل گذشته خودش داشته است، یک نمایشگر مینیمال با بریدگی شبیه به قطره آب، یک باتری غول پیکر و یک حسگر اثر انگشت درون صفحه را ارائه می‌کند. اما در کنار تمام این قابلیت‌ها، یک چیپست قدرتمند نیز در قلب تپنده آن است و همه این‌ها باعث شده به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های کمپانی وان پلاس تبدیل شود.

اما این گوشی هم مانند هر گوشی هوشمند دیگری دارای ایرادها و اشکالاتی است که باعث می‌شود کاربران را با چالش‌های مختلفی روبرو کند. البته به خاطر داشته باشید که این مشکلات ممکن است برای همه کاربران رخ ندهد.

فهرست رایج ترین مشکلان وان پلاس ۶ تی

  1. دریافت نکردن SMS/MMS
  2. متصل نشدن گوشی به کامپیوتر ویندوزی
  3. نبود گزینه استفاده از حسگر اثر انگشت برای ورود به اپلیکیشن‌ها
  4. کار نکردن روشنایی خودکار صفحه
  5. به نمایش درنیامدن نوتیفیکیشن‌ها
  6. مشکل تماس‌های دریافتی
  7. ویبره‌های تصادفی
  8. مشکلات ارتباطی

دریافت نکردن SMS/MMS

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران با آن مواجه شده‌اند، دریافت نکردن SMS/MMS در برخی شبکه‌ها از جمله ورایزن است. حتی برخی از کاربران در برقراری تماس و استفاده از اینترنت دیتا نیز مشکل دارند. در درجه اول با شرکت مخابراتی طرف قرارداد خود تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید. سپس مطمئن شوید سرویسی که دریافت می‌کنید، با سیم کارتی که داخل دستگاه قرار داده‌اید مطابقت داشته باشد.

متصل نشدن گوشی به کامپیوتر ویندوزی

برخی از کاربران می‌گویند هنگامی که وان پلاس ۶ تی را به یک کامپیوتر ویندوزی وصل می‌کنند، گوشی آن‌ها فقط شارژ می‌شود و امکان انتقال اطلاعات را ندارند.

  • به مسیر Settings > System > Developer Options بروید و گزینه USB debugging را فعال کنید. اگر این گزینه را در تنظیمات مشاهده نکردید، به مسیر Settings > About Phone بروید و ۷ مرتبه روی Build Number ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.
  • در گزینه Developer Options به پایین صفحه آمده و گزینه Default USB configuration را بیابید. سپس در صفحه باز شده روی File Transfer ضربه بزنید. کامپیوتر شما اکنون باید گوشی‌تان را شناسایی کند و به شما اجازه انتقال فایل بین دو دیوایس را بدهد.

نبود گزینه استفاده از حسگر اثر انگشت برای ورود به اپلیکیشن‌ها

برخی اپلیکیشن‌ها نظیر موبایل بانک‌ها و دیگر برنامه‌هایی که حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کنند، نیازمند یک ورودی اضافه‌تر نظیر پین کد/ پترن یا اسکنر اثر انگشت برای اجرا است. با این حال برخی کاربران نمی‌توانند از حسگر اثر انگشت برای ورود به اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

  • ابتدا باید اثر انگشت‌های ذخیره شده را با رفتن به مسیر Settings > Security & Lock Screen > Fingerprint حذف کنید. سپس اپلیکیشن‌هایی که نمی‌توان از اثر انگشت برای اجرای آن‌ها استفاده کرد را پاک کنید. به مسیر فوق بروید و مجدداً اثر انگشت خود را ثبت کنید و اپلیکیشن‌هایی که حذف کرده‌اید را از پلی استور گوگل مجدداً نصب کنید. اکنون باید اپلیکیشن‌ها اسکنر اثر انگشت گوشی شما را بشناسند.

کار نکردن روشنایی خودکار صفحه

برخی کاربران گزارش داده‌اند که قابلیت روشنایی خودکار صفحه نمایش گوشی وان پلاس ۶ تی کار نمی‌کند و حتی در محیط‌های تاریک هم نور صفحه تاریک باقی می‌ماند. این هم یکی از رایج ترین مشکلات وان پلاس ۶ تی است.

  • به خاطر داشته باشید که ویژگی روشنایی تطبیقی هوشمند با گذشت زمان تنظیم می‌شود. اگر شما به صورت دستی در هر شرایطی نور صفحه را تنظیم کنید، گوشی این را متوجه می‌شود و بعد از چند مدت با فعال کردن روشنایی خودکار صفحه، عملکرد آن بهتر می‌شود.
  • اگر با گذشت زمان هم این اتفاق نیفتاد، بهترین گزینه غیرفعال کردن روشنایی خودکار صفحه و تنظیم دستی روشنایی با استفاده از نوار لغزنده یا منوی تنظیمات است.
  • شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن Lux Auto Brightness را از اپ استور دانلود کنید و از آن به عنوان یک ابزار عالی برای استفاده از ویژگی روشنایی خودکار صفحه استفاده کنید.

به نمایش درنیامدن نوتیفیکیشن‌ها

برخی از کاربران متوجه شده‌اند برخی از اپلیکیشن‌ها فقط زمانی که مجدداً اجرا می‌شوند،‌ نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

  • این مشکلات می‌تواند در اپلیکیشن‌هایی نظیر واتساپ به وجود آید. اگر شما هم متوجه این مشکل شدید، فراموش نکنید که مجوزهای لازم را به آن اپلیکیشن بدهید و تنظیمات نوتیفیکیشن را بررسی کنید. به مسیر Settings > Apps بروید. روی گزینه‌های Notifications و Permissions ضربه بزنید و گزینه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید فعال هستند.
  • برخی کاربران متوجه شده‌اند که این مشکل به خاطر فعال شدن قابلیت بهینه‌سازی باتری به وجود آمده‌اند. به مسیر Settings > Battery > Battery optimization بروید و روی دکمه سه نقطه در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید. وارد گزینه Advanced Optimization شوید و آن را غیرفعال کنید. این می‌تواند مشکل را حل کند و البته خیلی هم روی روی عمر باتری تأثیرگذار نیست.

مشکل تماس‌های دریافتی

ممکن است شما هم متوجه این مشکل شده باشید که یک تماس دریافتی فقط به عنوان یک آیکون گوشی آبی در نوار نوتیفیکیشن نمایش داده می‌شود و وقتی گوشی قفل است، نمایشگر شماره تلفن تماس گیرنده یا گزینه‌های رد/ پاسخگویی به تماس روی صفحه ظاهر نمی‌شود.

  • به مسیر Phone > App Info > Notifications > Incoming Calls بروید. تیک آن را بزنید و وارد بخش مربوطه شوید. به مسیر Behavior بروید و گزینه Make sound and pop up on screen را انتخاب کنید.
  • شما همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن تماس‌های دریافتی را به حالت Show silently تنظیم کنید تا هنگام تماس پاپ آپی ظاهر یا صدای نوتیفیکیشنی شنیده نشود.

ویبره‌های تصادفی

یکی از مشکلات این گوشی، ویبره‌های تصادفی حتی در زمانی است که نوتیفیکشنی را دریافت نمی‌کنید.

  • به مسیر Settings > Apps & Notifications > See All apps بروید. وارد Storage شوید و داده‌های اپلیکیشن‌های Android Setup ، Download Manager و Google Play Store را پاک کنید. سپس دیوایستان را ریستارت کنید. احتمالاً مشکل برطرف شده باشد.

مشکلات ارتباطی

مشکلات ارتباطی از عمده مواردی است که در گوشی‌های هوشمند مختلفی احتمال رخ دادن آن وجود دارد و وان پلاس ۶ تی هم از این قاعده مستثنی نیست. در زیر به مواردی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند مشکلات مربوط به وای فای و بلوتوث را برطرف کند.

وای فای

  • روتر و گوشی را خاموش کنید و مجدداً آن‌ها را روشن کنید.
  • به صفحه تنظیمات Wi-Fi گوشی خود بروید و شبکه ذخیره شده را فارگت کنید. سپس مجدداً وای فای را وصل کنید.
  • سطح فعالیت کانال فعلی وای فای را با استفاده از اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer بررسی کنید، سپس به راحتی به یک کانال دیگر سوئیچ کنید.
  • حالت Power Saving Mode را از صفحه تنظیمات گوشی خود غیرفعال کنید.
  • مک آدرس گوشی‌تان را با رفتن به مسیر Settings > About Phone بیابید و مطمئن شوید توسط روتر مسدود نشده است.

بلوتوث

  • مطمئن شوید حالت Power Saving Mode غیرفعال کنید.
  • بلوتوث دیوایس خود را یک بار خاموش و مجدداً روشن کنید.
  • اگر مشکل همچنان پابرجا بود، کش بلوتوث را با رفتن به صفحه تنظیمات بلوتوث گوشی خود پاک کنید.
  • گوشی را پس از پاک کردن دیتا و کش ریستارت کنید.
  • اگر پروفایل‌های دستگاه‌های بلوتوثی متعددی ذخیره شده است، تعدادی از آن‌ها را حذف کنید.

طریقه سافت ریست، هارد ریست و پاک کردن پاریتشن کش

آموزش سافت ریست – Soft Reset

  1. اگر گوشی شما هنگ کرده یا روشن نمی‌شود، کلید پاور را بفشارید و نگه دارید و همزمان دکمه ولوم بالا را نگه دارید تا دستگاه ریستارت شود. بسیاری از مشکلات گوشی با یک سافت ریست ساده حل می شود.

آموزش هارد ریست (هنگام روشن بودن گوشی) – Hard Reset

  1. به منوی تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. به پایین صفحه آمده و وارد بخش Backup & Reset شوید.
  3. روی گزینه Factory data reset کلیک کنید.
  4. گزینه Reset phone را انتخاب کنید.
  5. گزینه Erase everything را انتخاب کنید.
  6. اکنون دستگاه شما باید ریستارت شود.

آموزش هارد ریست (هنگام خاموش بودن گوشی) — Hard Reset

  1. گوشی‌تان را با فشار دادن دکمه پاور به مدت ۵ ثانیه خاموش کنید.
  2. دکمه ولوم و کلید پاور را بفشارید و نگه دارید تا دستگاه ویبره بزند و منوی Recovery روی صفحه ظاهر شود.
  3. زبان مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. از کلیدهای ولوم برای انتخاب گزینه دلخواه خود استفاده کنید. گزینه‌های روبرو را دنبال کنید: Wipe > data chache > Erase everything > Confirm
  5. دستگاه بعد از اتمام کار ریستارت می‌شود.

آموزش پاک کردن پارتیشن کش – Wipe Cache Partition

  1. گوشی‌تان را با فشار دادن دکمه پاور به مدت ۵ ثانیه خاموش کنید.
  2. دکمه ولوم و کلید پاور را بفشارید و نگه دارید تا دستگاه ویبره بزند و منوی Recovery روی صفحه ظاهر شود.
  3. زبان مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. از کلیدهای ولوم برای انتخاب گزینه دلخواه خود استفاده کنید. گزینه‌های روبرو را دنبال کنید: Wipe > Wipe cache > Yes
  5. دستگاه بعد از اتمام کار ریستارت می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*