مادربردهای سری ROG ایسوس

معرفی نسل جدید مادربردهای سری ROG ایسوس با نهایت قدرت پردازنده‌های اینتل

نسل جدید مادربردهای سری ROG ایسوس نهایت قدرت پردازنده‌های جدید اینتل را به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه با مشخصات این مادربردهای Asus آشنا می‌شویم.

پیش‌تر چیپست جدید شرکت اینتل تحت مدل Z590 معرفی شد؛ ایسوس نیز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مادربرد در جهان نسل جدید مادربردهای قدرتمند خود را مبتنی بر این چیپست معرفی کرد. ایسوس در دسته‌های متفاوتی مادربردهای خود را معرفی می‌کند که هر نسل در پلتفرم اینتل، سری ROG از مادربردهای ایسوس قدرتمندترین سری از مادربردهای همان نسل هستند که از امکانات و ویژگی‌های عالی برخوردارند. یکی از نکات مثبت این سری از مادربردهای ایسوس به کارگیری مدار تغذیه قدرتمند و استفاده از با کیفیت ترین المان‌ها است. مادربردهای جدید سری ROG Maximus ایسوس تحت نام ROG Maximus XIII معرفی شدند که اشاره به سیزدهمین نسل مادربردهای این سری و چیپست Z590 دارد. طی این نوشتار به معرفی بیشتر مادربردهای ROG Maximus XIII جدید ایسوس خواهیم پرداخت.

آشنایی با نسل جدید مادربردهای سری ROG ایسوس

مادربردهای ROG Maximus XIII Extreme و ROG Maximus XIII Extreme Glacial

مادربردهای سری ROG ایسوس

مادربردهای Extreme ایسوس ترکیبی از نهایت قدرت و زیبایی هستند؛ در این نسل دو مادربرد از این سری به مدل‌های ROG MAXIMUS XIII EXTREME و MAXIMUS XIII EXTREME Glacial معرفی شدند. هر دو مادربرد از سوکت LGA 1200 برخوردار هستند و با تمام پردازنده‌های نسل یازدهم و دهم سازگاری کامل دارند. علاوه بر این، هر دو مادربرد دارای 4 اسلات حافظه‌های RAM با پشتیبانی از ظرفیت 128 گیگابایت با معماری دو کاناله همراه هستند. در بخش مدار تغذیه نیز 2+18 فاز به صورت گروهی وظیفه کنترل و تامین توان مورد نیاز پردازنده و حافظه‌های RAM را بر عهده دارند.

مادربرد ROG MAXIMUS XIII EXTRME Glacial همانند نسخه اصلی است با این تفاوت که این مادربرد از یک بلاک بزرگ برای پردازنده، مدار تغذیه برخوردار است. این بلاک مناسب برای عاشقان سخت افزار است تا نهایت قدرت و خنک بودن قطعات را تجربه کنند. این بلاک یکپارچه با فیتینگ‌های سری EK به صورت کامل سازگاری داشته و می‌تواند حتی چیپست اصلی این مادربرد را با یک سیستم خنک کننده لوپ باز خنک نگه دارد. همچنین وجود مدار تنظیم فشار رگلاتور 2+18 فاز در این مادربرد می‌تواند تمام پتانسیل پردازنده‌های نسل جدید را بیرون بکشد. همچنین، این مدار تغذیه به قدری قدرتمند است که حتی برای اورکلاکینگ نیز یک گزینه کاملا ایده‌آل به شمار می‌رود. همچنین ساختار نقره ای رنگ نسخه Glacial برگرفته از سیستم‌های خنک کننده آبی است.

مادربردهای سری ROG ایسوس

این بار نیز ایسوس یک محیط کنترل برای حرفه‌ای‌ها تدارک دیده است؛ دکمه‌های مختلفی کنار کانکتور اصلی برق مادربرد قرار گرفته اند که امکان دسترسی به تمام پارامترهای مختلف را به مصرف کنندگان می‌دهد. هر دو مدل از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده برخوردار هستند و همچنین یک صفحه نمایش با قابلیت شخصی سازی دارند. نورپردازی RGB این دو مادربرد ظاهری بسیار زیبا را برای این مادربرد لوکس فراهم می‌کند که امکانات جالبی به همراه دارد. اولین مورد قابلیت Aura Sync ایسوس است که شامل هماهنگ سازی نورپردازی مادربرد با دیگر قطعات است. افزون بر این، می‌توان توسط هدرهای مختلف از نوارهای LED مختلف استفاده کرد.

دو شکاف PCIe X16 نسل چهارم بر روی هر دو مادربرد به معنای تجربه قدرت بیشتر با کارت گرافیک‌های جدید است؛ زیرا این استاندارد پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل به همراه دارد. افزون بر این، با توجه به افزایش ابعاد کارت گرافیک‌ها در طی هر نسل، ایسوس مجددا از فناوری Safe-Slot بر روی این دو مادربرد استفاده کرده است. با برخورداری از این فناوری، مادربردها توانایی چندین برابری در مقابل کارت گرافیک‌ها دارند؛ زیرا در ساختار این اسلات‌ها در مادربردهای ایسوس یک پوشش آلومینیومی مستحکم و همچنین لحیم کاری بیشتر در قسمت پشت مادربرد وجود دارد.

مادربرد ROG MAXIMUS XIII Hero

سری Hero همیشه قهرمانی برای گیمرها است. در این نسل مادربرد ROG MAXIMUS XIII Hero ایسوس با پشتیبانی از سوکت و چیپست Z590 آماده میزبانی از هر دو نسل پردازنده‌های دهم یا یازدهم است. اولین تفاوت این دو نسل، افزایش قدرت پردازشی پردازنده‌های جدید است و این مادربرد با برخورداری از مدار تغذیه قدرتمند 2+14 فاز می‌تواند تمام توان پردازنده‌های جدید را برای شما استخراج کند.

این مادربرد گیمینگ رده بالای ایسوس برای تجربه نهایت کارایی از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش کارایی سیستم، بهینه سازی سیستم خنک کننده و مدیریت شبکه استفاده می‌کند. فناوری Ai Overclocking با در نظر گرفتن پتانسیل پردازنده برای اورکلاک، میزان دما و نوع خنک کننده نصب شده بر روی سیستم، یک اورکلاک کاملا استاندارد و پایدار را به صورت هوشمند برای شما انجام می‌دهد. ویژگی جالب دیگر این مادربرد مربوط به Ai Cooling است؛ این فناوری به صورت هوشمند یک تست کامل از پردازنده و عملکرد تمام خنک کننده‌های متصل به مادربرد گرفته و پس از آنالیز کامل، وظیفه مدیریت کامل خنک بودن و کاهش نویز ایجاد شده از سوی فن‌ها را خواهد داشت. در بحث شبکه نیز، Ai Network بیت به بیت اطلاعات شبکه شما را مدیریت می‌کند تا به فرض مثال، در حین بازی سرویس یا برنامه دیگری از پهنای باند شما استفاده نکند.

یکی از پیشرفت‌های این مادربرد نسبت به نسخه قبلی خود، بهینه سازی بخش خنک کننده VRM است. همچنین در بخش صدا نیز چیپ صوتی SupremeFX کارایی در ابعاد یک کارت صدای حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*