مصرف آزاد اینترنت

رگولاتوری از امکان کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری خبر داد

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت اپراتورها امکانی را فراهم کردند تا مشترکان بتوانند مصرف آزاد اینترنت را با کد دستوری کنترل کنند.

پیمان قره داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری عنوان کرد اگر مشترکان به پیامی که اپراتور تلفن همراه پس از پایان حجم بسته اینترنت موبایل برایشان ارسال می‌کند توجه نکنند یا بدون خرید و تمدید بسته از اینترنت استفاده نمایند، تعرفه اینترنت مصرفی آنها به شکل آزاد محاسبه خواهد شد که چنین موضوعی برای مشترکان هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در ادامه بیان کرد تعرفه هر گیگ اینترنت آزاد برای سیم کارت دائمی حدود 42 هزار تومان و برای سیم کارت اعتباری حدود 63 هزار تومان است، از این رو رگولاتوری از اپراتورها خواست تا در قالب طرح کنترل مصرف آزاد، یک کد دستوری را ایجاد نمایند تا مشترکان بعد از پایان اعتبار بسته با فعال کردن آن بتوانند مصرف آزاد خود را کنترل کنند.

جزئیات کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری

پیمان قره داغی در ادامه بیان کرد مشترکان از این پس قادر خواهند بود برای کنترل هزینه‌های اینترنت با شماره‌گیری کدهای دستوری اعلام شده مصرف‌های آزاد را در سیم کارت‌های خود مسدود کنند.

طبق گفته مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، مشترکان اپراتور همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* قادرند برای سیم کارت خود طرح کنترل مصرف آزاد را فعال سازند.