گوشی های کامپکت سونی

گوشی های کامپکت سونی دوباره باز می‌گردند+عکس نسل جدید

در گذشته سونی نسخه کوچک‌تر گوشی های پرچم دار خوذ را در قالب با نام کامپکت عرضه می ‌کرد. اطلاعات لو رفته جدید نشان می دهد که نسل جدید کامپکت های دوست داشتنی سونی در راه است.

به تازگی اطلاعات جدیدی از عرضه گوشی های کامپکت سونی توسط Steve Hemmerstoffer منتشر شده است. این شخص در گذشته اطلاعات کاملی را درباره سری گلکسی اس 21 و پرچمداران 2020 سونی منتشر کرده و اکثر این اطلاعات منتشر شده حقیقت داشته‌اند. همچنین این شخص رندرهایی از گوشی جدید شرکت سونی منتشر کرده و این رندرها بر اساس اندازه آیفون 12 مینی هستند.

ابعاد این گوشی 140 در 68.9 در 8.9 میلی‌متر است که از بسیاری از پرچمداران کوچک‌تر بوده، اما کمی بزرگ‌تر از Xperia Z2 Compact (آخرین گوشی کامپکت سونی) است. با توجه به این ابعاد، انتظار می‌رود که گوشی جدید سونی از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی استفاده کند و دارای ناچ قطره‌ای باشد. اگر به ضخامت این دستگاه دقت کنید متوجه می‌شوید که این گوشی یک میان رده خواهد بود و احتمال اینکه یک پرچمدار باشد بسیار ضعیف است.

گوشی های کامپکت سونی

در قسمت ناچ قطره ای این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت، دوربین‌های پشت این گوشی دوگانه خواهند بود و دوربین اصلی کیفیتی معادل 13 مگاپیکسل خواهد داشت و فعلا مشخصاتی از دوربین دوم این گوشی در دسترس نیست. این دوربین‌ها چینش عمودی خواهند داشت و در پایین این دو دوربین فلش LED قرار خواهد گرفت.

پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری

طراحی قاب استفاده شده در دو گوشی Xperia 1 ll و Xperia 5 ll که در سال گذشته معرفی شدند، به این گوشی نیز منتقل شده است، بنابراین می‌توانید انتظار حسگر اثر انگشت جانبی (فیزیکی) و دکمه شاتر دوربین را از این گوشی داشته باشید.

با توجه به این رندها در قسمت پایینی این دستگاه یک درگاه USB-C، بلندگو و میکروفون نیز وجود خواهد داشت و برخلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر، در قسمت بالایی این دستگاه یک جک 3.5 میلی متری قرار خواهد گرفت.

گوشی های کامپکت سونی

با توجه به این شایعات و اطلاعات منتشر شده، احتمالا نام این گوشی Xperia 1 lll Compact باشد. هنوز اطلاعات کاملی از این گوشی در دسترس نیست اما اگر به اطلاعاتی که در ماه نوامبر گذشته (آذر) منتشر شد توجه کنیم، نام پرچمدار این سری Xperia 1 lll خواهد بود. انتظار می‌رود که این گوشی در ماه در مارس (فروردین) عرضه شود و همچنین این احتمال وجود دارد که امسال نسل جدید گوشی های کامپکت سونی به بازار عرضه شوند.

گوشی های کامپکت سونی

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این دستگاه از پردازنده Snapdragon 775G استفاده خواهد کرد که نسخه ارتقا یافته پردازنده Snapdragon 765G است و این احتمال وجود دارد که این پردازنده تا اواخر امسال عرضه شود، همچنین شرکت‌هایی مانند گوگل از پردازنده Snapdragon 765G در گوشی‌های خود (پیکسل 5) استفاده کرده‌اند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری مثل باتری، کیفیت صفحه نمایش و… باید تا زمان عرضه این دستگاه صبر کنیم.