کارتون سیمپسون ها

20 پیش بینی درست کارتون سیمپسون ها که هوش از سر شما می‌برد

پیش بینی های درست کارتون سیمپسون ها به موضوعی عجیب و غیر عادی تبدیل شده و هنوز کسی نمی‌داند این اتفاقات چگونه توسط این انیمیشن مدتها قبل پیشگویی شده اند. حالا با رئیس جمهور شدن بایدن، یکبار دیگر پیش بینی سیمپسون ها بر سر زبان ها افتاده است.

هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید از آینده خبر دارد اما اگر مجموعه کارتون سیمپسون ها را با دقت دیده باشید، شاید به این فکر فرو بروید که سازندگان این انیمیشن کنترل بسیاری از اتفاقات حال حاضر دنیا را در دست دارند. در طول 32 فصل این کارتون، چندین بار به صورت اتفاقی وقایع آینده در آن رخ داده‌اند و برخی از آن‌ها نیز تا حدود زیادی درست و دقیق از آب در آمده‌اند، مانند ریاست جمهوری ترامپ یا خرید 20th Century Fox توسط کمپانی دیزنی.

پس از برنده شدن جو بایدن و کاملا هریس در نبرد انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده، دوباره تصاویری از صحنه‌های نوستراداموس وار این مجموعه در فضای مجازی منتشر شده‌اند. جو بایدن و معاون اولش در نوامبر 2020 برنده شدند اما طرفداران کارتون سیمپسون ها معتقدند سرنوشت کاملا هریس از پیش تعیین شده بود.

شماره یک: کاملا هریس در لباس بنفش

کارتون سیمپسون ها

مجموعه سیمپسون ها قسمت انیمیشنی برای کاملا هریس نساخت اما در سال 2000 در قسمتی به نام «Bart to the future»، لیزا تبدیل به اولین رییس جمهور زن آمریکا می‌شود که کاخ سفید را از دونالد ترامپ تحویل می‌گیرد.

برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، هریس به عنوان یک زن در مقام معاون اول رییس جمهور قرار می‌گیرد که تقریبا در کارتون سیمپسون ها ذکر شده بود. همچنین شروع خدمت او درست پس از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است. اما نحوه پوشش او در مراسم افتتاحیه کاملا بر اساس سلیقه خودش بوده که شباهت زیادی به تصویر سیمپسون ها دارد و باعث شد تا کاربران به وجود ارتباط میان او و سیمپسون‌ها شک کنند.

شماره دو: تام هنکس

کارتون سیمپسون ها

در سال 2000 سیمپسون‌ها یک تاپ خاکستری، ژاکت بنفش و گردنبند و گوشواره ظاهرا مرواریدی را به لیزا پوشانده‌اند و هریس با حضور در مراسم، تا حدود زیادی شبیه به کاراکتر لیزا ظاهر شده بود. تنها نقطه تفاوت میان لیزا و هریس رنگ تاپ آن‌هاست.

کاربران شبکه‌های اجتماعی خیلی زود متوجه این موضوع شدند و به شباهت‌های میان آن‌ها اشاره کردند. حتی برخی از آن‌ها از هریس درباره الهام‌گیری از کاراکتر لیزا برای انتخاب لباس‌هایش سوال پرسیدند.

نویسنده این انیمیشن، Dan Greaney در مورد اینکه چرا در کارتون سیمپسون ها ترامپ به عنوان رییس جمهور در جایگاه اول قرار گرفته بود به نشریه The Hollywood Reporter گفت:

این یک هشدار به آمریکا بود و به نظر می‌رسید این تنها فرصت منطقی برای متوقف کردن او پیش از فشردن دکمه بود. این موضوع پخش شد چون با چشم‌انداز آینده آمریکا که به سوی دیوانگی می‌رود ساخته شده بود.

شماره سه: ماهی سه چشم

کارتون سیمپسون ها

ماهی سه چشم در کارتون سیمپسون ها سمبلی برای نشان دادن آلودگی شدید محیط بوده تا بگوید چطور روی طبیعت تاثیر منفی می‌گذارد. جالب است بدانید یک ماهی سه چشم واقعی در آرژانتین و در نزدیکی یک مقر انرژی هسته‌ای پیدا شد.

شماره چهار: ریاست جمهوری ترامپ

کارتون سیمپسون ها

در سال 2000 و درست 16 سال پیش از انتخابات رسمی ریاست جمهوری، سیمپسون‌ها پیش‌بینی کردند دونالد ترامپ برای انتخابات رییس جمهوری کاندید خواهد شد و حتی پیش‌بینی آن‌ها برای برنده شدن او درست از آب در آمد. هنوز برای اثبات درستی تصویر بالا کمی زمان داریم تا ببینیم آیا واقعا کاملا هریس درباره بودجه کشور چنین جمله‌ای را خواهد گفت یا خیر.

شماره پنج: بوزون هیگز یا «ذره خدا»

کارتون سیمپسون ها

در سال 2012 فیزیکدانان وجود ذرات بوزون هیگز یا همان ذره خدا را توانستند به اثبات برسانند. این کشف علمی چگونگی دارا بودن وزن توسط هر ماده در جهان هستی را توضیح می‌دهد. اما چه چیزی جالب‌تر از اینکه 14 سال پیش از آن، هومر (یکی از شخصیت‌های کارتون سیمپسون ها) در مقابل تخته سیاه ایستاد و یک تساوی را نشان داد. در این تساوی یک ذره ناشناخته وجود داشت که حاوی جرم بود و شاید اولین کسی که وجود این ذرات را بیان کرد هومر بوده است.

شماره شش: دستگاه رای‌گیری مشکل‌دار

کارتون سیمپسون ها

این قسمت از سیمپسون‌ها بسیاری از افراد را شگفت‌زده کرد. در این بخش هومر به پای دستگاه رای‌گیری رفته و به باراک اوباما رای می‌دهد اما رای او به طور خودکار به میت رومنی تغییر پیدا می‌کند. چهار سال بعد دقیقا همین اتفاق در ایالت پنسیلوانیا رخ داد که یکی از دستگاه‌های رای‌گیری آرای اوباما را به اشتباه برای میت رومنی ثبت می‌کرد و بایستی به کلی از دور خارج می‌شد.

شماره هفت: حمله ببر سفید

کارتون سیمپسون ها

در سال 1993 کارتون سیمپسون ها یک ببر سفید را در کنار Siegfried و Roy نشان داد که به آن‌ها حمله کرده و آسیب می‌رساند. ده سال بعد دقیقا همین اتفاق در دنیای واقعی رخ داد.

شماره هشت: اسمارت واچ‌ها

کارتون سیمپسون ها

در سال 1995 کاراکترهای سیمپسون از ساعت مچی استفاده می‌کردند که نقش یک تلفن همراه را ایفا می‌کرد. حدود 20 سال طول کشید تا اپل واچ واقعی عرضه شود و همین کارایی را داشته باشد.

شماره نه: دیزنی 20th Century Fox را می‌خرد

کارتون سیمپسون ها

در سال 1998 سازندگان کارتون سیمپسون ها هومر را در حال طراحی یک تبلیغات برای شرکت قرن بیستم فاکس نشان می‌دهد. در همین قسمت پوستری روی دیوار مقر اصلی به چشم می‌خورد که زیر آن نوشته شده «بخشی از کمپانی والت دیزنی». 19 سال بعد دیزنی با مبلغ 52.4 میلیارد دلار شرکت قرن بیستم فاکس را به طور رسمی خریداری کرد.

شماره ده: تولد Autocorrect

کارتون سیمپسون ها

در یکی از قسمت‌هایی که در سال 1994 پخش شد یعنی «Lisa on Ice»، کاراکتر Dolph از دستیار دیجیتالی اپل نیوتون – Apple Newton استفاده می‌کند. او هنگامی که می‌خواهد بنویسد «Beat up Martin»، دستگاه به طور خودکار نوشته او را به «Eat up Martha» تغییر می‌دهد. امروزه به این اتفاق خطای Autocorrect می‌گوییم که دیوایس به اشتباه نوشته ما را اصلاح می‌کند. گرچه در سال 2005 ویژگی Autocorrect به طور رسمی معرفی شد اما حالا سازندگان این قابلیت می‌گویند برای توسعه Autocorrect از آن قسمت  کارتون سیمپسون ها الهام گرفته بودند.

شماره یازده: برنده جایزه نوبل

کارتون سیمپسون ها

در خلال یکی از قسمت‌ها، Milhouse روی برنده شدن Bengt Holmström در مراسم جایزه نوبل شرط‌بندی می‌کند. شش سال بعد او توانست جایزه نوبل را به دست بیاورد.

شماره دوازده: سانسور مجسمه داوود میکل آنژ

کارتون سیمپسون ها

هنگامی که نسخه نمادین از مجسمه داوود میکل آنژ در خیابان پیترزبورگ قرار داده شد ساکنین این خیابان شدیدا ناراحت شدند. این خیابان در مرکز خیابان کلیسای Anne’s Lutheran قرار داشت و یک خانم تقاضای سانسور این مجسمه را در قالب یک نامه ارسال کرد. او در نامه گفته بود «چگونه این مجسمه را بدون شلوار در مرکز خیابان پیترزبورگ قرار دادید که به مدرسه و کلیسا نزدیک است؟». مقامات محلی به این اتفاق واکنش نشان دادند و تصمیم گرفتند مجسمه داوود را با لباس بپوشانند. برای این کار یک رای‌گیری برای نحوه سانسور مجسمه انجام شد و در آن روزها تنها با مقداری چسب مجسمه را سانسور کردند. از سال 2016 تا کنون با وجود اینکه نتیجه رای‌گیری محلی مشخص شد اما هنوز هم مجسمه داوود تنها با مقداری چسب سیاه سانسور شده است.

شماره سیزده: رسوایی گوشت اسب

کارتون سیمپسون ها

در قسمت سال 1994 کارتون سیمپسون ها خانم آشپز که با نام Doris شناخته می‌شد برای پخت غذای مدرسه کودکان از قطعات مختلف گوشت اسب استفاده می‌کرد. 9 سال بعد از پخش این قسمت، نهاد ایمنی غذای ایرلند را در بیش از یک سوم بیف برگرهای نمونه DNA اسب را کشف کرد که در سوپرمارکت‌ها و غذاهای آماده به فروش می‌رسیدند. همچنین در 85 درصد از آن‌ها از گوشت خوک استفاده شده بود.

شماره چهارده: سقوط برج‌های دو قلوی نیویورک

کارتون سیمپسون ها

در قسمت سال 2001 «Chain Gang Johnny» سازندگان جانی براوو تصمیم گرفتند تا واقعه نهم سپتامبر و سقوط برج‌های دو قلو را پیش‌بینی کنند. این قسمت تنها چند ماه پیش از رخ دادن این فاجعه پخش شد و بسیاری از تئوریست‌ها معتقدند این قسمت ممکن است یک پیام پنهانی یا یک هشدار آشکار باشد. روی عکس عبارت «Coming Soon» نوشته شده اما ما هیچ‌گاه نخواهیم فهمید که کدام نظریه تئوریست‌ها درست است.

در کارتون سیمپسون ها این اتفاق در سال 1997 هم پیش‌بینی شده بود. زمانی که خانواده برنامه یک سفر به نیویورک را طرح‌ریزی می‌کند و همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که لیزا یک مجله را که روی جلد صفحه اولش برج‌های دو قلوی نیویورک در کنار عدد 9 چاپ شده را نمایش می‌دهد. آیا این هم یک پیام پنهانی برای حادثه نهم سپتامبر بوده است؟ شاید بهتر باشد قضاوت در این زمینه را بر عهده تئوریست‌ها بگذاریم.

شماره پانزده: اجرای لیدی گاگا در Super Bowl

کارتون سیمپسون ها

اجرای لیدی گاگا، خواننده مشهور آمریکایی در Super Bowl در واقع پنج سال پیش در Springfield برای اولین بار انجام شد. در این کارتون لیدی گاگا در حالی که روی هوا معلق بود آواز می‌خواند.

شماره شانزده: نسل اول آیپاد

کارتون سیمپسون ها

پنج سال قبل از اینکه اپل اولین نسل آیپاد را معرفی کند، در کارتون سیمپسون ها ظاهر احتمالی این محصول را پیش‌بینی کردند. اگر قسمت سال 1996 را تماشا کرده باشید متوجه می‌شوید آیپاد نسل اول نه تنها در زمینه ظاهری بلکه از لحاظ پخش موسیقی و ارسال پیام‌ها نیز به آنچه در کارتون دیده بودید شباهت دارد.

شماره هفده: سکانس سریال گیم آو ترونز

کارتون سیمپسون ها

بسیاری از افراد با پیش‌بینی قسمت آخر فصل هشتم سریال گیم آو ترونز – Game of Thrones شگفت زده شدند. این قسمت دقیقا مشابه با کارتون سیمپسون ها ساخته شد و تقریبا این قسمت یک اسپویل برای این سریال محبوب به شمار می‌رود.

شماره هیجده: ساختمان بلند در کنار برج ساعت لندن

کارتون سیمپسون ها

در قسمت ازدواج لیزا، وجود یک ساختمان بلند در لندن 14 سال پیش از ساختنش پیش‌بینی شد. اگر دوباره این قسمت را تماشا کنید متوجه ظاهر کلی ساختمان خواهید شد که شباهت زیادی به ساختمان واقعی کنونی دارد و حتی موقعیت مکانی آن به انیمیشن شبیه است.

شماره نوزده: ویروس ابولا

کارتون سیمپسون ها

هفده سال پیش از همه‌گیری ویروس ابولا، درباره آن در کارتون سیمپسون ها صحبت شد. در یکی از صحنه‌ها کتابی با عنوان :جورج کنجکاو و ویروس ابولا» به نمایش در آمد.

شماره بیست: بحران مالی یونان

کارتون سیمپسون ها

در قسمت سال 2012 هومر به یک نشست خبری تلویزیونی به عنوان میهمان دعوت شد. در زیرنویس اخبار عبارت «اروپا یونان را در سایت ebay به فروش می‌رساند» نوشته شده است. هرچند هیچ‌گاه اروپا یک کشور را به صورت آنلاین نفروخت اما سه سال بعد و در سال 2015، یونان اولین کشوری بود که وارد بحران مالی گسترده شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کاش پیشگویی های جدیدتر آنها را هم منتشر میکردید ،، جالب بود .

  2. اکرم سادات عبدالهی ( دمنه )

    اتفاقا مدتهاس که فکرم در گیر این موضوع هست که همه دنیا در کنترل یک دستگاه و یا یک عده داره کنترل میشه شاید سازندگان این انیمیشن پرده از رازشون برداشتن و دارن قدرتشون رو به جهان اعلام میکنن 💪😎

  3. یکی رو نزاشتین که .
    تعداد رای های الکترال ایالت های آمریکارو . تو یوتیوب ویدیوش رو ببینید . سال ۲۰۱۲ آپلود شده . جو بایدن هم رو دقیق پیش بینی کردن . دقیق دقیق تمام رای های ترامپ و بایدن رو تو نقشه آمریکا قرمز و آبی پیش بینی کردن کوچک ترین فرقی هم نداشت . خواستین لینک ویدیورو بدم اینجا . هوش از سرتون میپره