شیائومی می بند 6

شیائومی می بند 6 گیرنده GPS، رابط کاربری جدید و امکانات کنترل خانه هوشمند دارد

شیائومی می بند 6 به عنوان جدیدترین دستبند هوشمند این کمپانی در آینده‌ای نه چندان دور عرضه و قابلیت‌های جدیدی نسبت به پیشینیان خود دارد.

سفت‌افزار شیائومی می بند 6 که اخیرا در اپ Zepp (یا همان Amazfit سابق) کشف شد، ارتقاهای قابل تاملی نسبت به نسل پیش خود را آشکار می‌سازد. طبق معمول دو نسخه از این دستبند عرضه می‌شود که یکی برای بازار چین بوده و شناسه آن XMSH16HM است و دیگری نیز بازار جهانی را هدف گرفته و با کد XMSH15HM شناخته می‌شود. نمونه بازار چین به NFC مجهز است،‌ در حالی که نسخه جهانی بعید است با چنین قابلیتی عرضه شود.

دستبند هوشمند جدید شیائومی یک گیرنده داخلی GPS دارد که به کمک آن اطلاعات دقیق سرعت و مسافت پیموده شده را به کاربر نشان می‌دهد تا بتواند دقیق‌تر فعالیت‌های جسمانی خود را بررسی کند. البته نباید از این گیرنده انتظار ناوبری داشت چرا که نمایشگر دستبند بسیار کوچک است. برای موقعیت یابی سریع‌تر نیز برنامه دستبند که روی گوشی نصب است اطلاعات A-GPS را به دستبند ارسال می‌کند.

شیائومی می بند 6

از دیگر ارتقاهای شیائومی می بند 6 نسبت به می بند 5 افزوده شدن 19 حالت ورزشی جدید به همراه آیکون‌های جدید متعلق به آن‌هاست که در تصویر بالا قابل مشاهده هستند.

دسبتند جدید نیز همچون می بند 5 دارای سنسور سنجش اکسیژن خون یا همان SpO2 است؛ قابلیتی که از سال 2018 در دستبندهای هوشمند آنر بند شاهدش بودیم، اما شیائومی از سال 2020 آن را در دستبندهای خود تعبیه کرد.

برای کمک به کاربر به منظور افزایش تمرکز، قابلیت «تکنیک پومودورو» نیز به دستبند افزوده شده است. این تکنیک یک راهکار مدیریت زمان با زمان سنج بوده و پیرو آن بهترین بازه زمانی برای کار 25 دقیقه، برابر با مدت زمان لازم برای تهیه سس گوجه ایتالیایی پومودورو، است و فرد پس از این زمان بایستی برای 3 تا 5 دقیقه استراحت کند. هنگام فعال کردن تکنیک پومودورو، برنامه نوتیفیکیشن‌هایش را به مدت 25 دقیقه مسدود و پس از گذر این زمان دستبند با لرزش پایان بازه 25 دقیقه‌ای را به کاربر اعلام می‌کند.

شیائومی می بند 6

کاربران قادرند تا اطلاعات نظارت بر خواب که توسط دستبند تهیه می‌شوند را روی نمایشگر آن مشاهده کنند، در حالی که در نسخه بند 5 این اطلاعات تنها روی گوشی قابل مشاهده‌اند. این امکان جدید ممکن است به نمایشگر بزرگ‌تر اشاره داشته باشد، همچنین سرنخ‌هایی وجود دارد که طبق آن‌ها کیفیت نمایشگر دستبند جدید افزایش یافته است. رابط کاربری دستبند نیز دستخوش تغییر شده است؛ در تصویر فوق می‌توانید شماری از صفحات پیش فرض برای ساعت را مشاهده فرمایید.

شیائومی می بند 6 همچنین قادر است تا تجهیزات خانه هوشمند که از پلت فرم Mi Home استفاده می‌کنند را کنترل کند. همچنین مشخص نیست که آیا این قابلیت به نواحی خاصی محدود است یا خیر. در صورتی که چنین باشد کاربران برای کنترل خانه هوشمند خود همچنان به دستیار هوشمند آمازون الکسا متکی هستند که البته در نسخه چینی دستبند Mi AI جایگزین آمازون الکسا است.

شیائومی می بند 6

ایموجی‌های نوتیفیکیشن شیائومی می بند 6

آن طور که به نظر می‌رسد دستبند جدید قادر به نمایش ایموجی در بخش نوتیفیکیشن‌های خود است که شمار 308 عدد از آن‌ها در کد منبع آن یافت شده‌اند. همچنین می‌تواند ضمن رد تماس، به صورت خودکار پیام‌هایی نظیر «هم اکنون مشغول رانندگی هستم، لطفا بعدا با من تماس بگیرید» را ارسال نماید.

شیائومی می بند 5 در میانه‌های جولای 2020 عرضه شد، پس تا عرضه نسل ششم از دستبندهای هوشمند شیائومی چند ماه مانده و می‌توان در نمیه دوم سال 2021 شاهد حضور آن در بازار بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظر من طراحی می بندد های شیائومی چندان دلنشین نیست و می بند های برند هواوی آنر بهتر هستند به نظر من وقت آن رسیده که شیائومی تجدیدنظری دوباره درباره می‌بندند تا بکند