اینستاگرام

چگونه محتوای تبلیغاتی اثرگذار در اینستاگرام تولید کنیم؟

این که شما یک محصول خوب داشته باشید، اما تبلیغات موثری نداشته باشید، درست مثل آن است که یک رمان نویس حرفه‌ای باشید، اما هیچ گاه رمان‌هایتان را برای مردم منتشر نکنید! بله درست است، داشتن یک محصول خوب، بدون تلاش برای شناساندن درست آن به مردم، نمی تواند برای شما سود آفرین باشد. به همین جهت در ادامه درباره تولید یک محتوای تبلیغاتی اثرگذار در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

استقبال بی نظیر از اینستاگرام در سال‌های اخیر، موجب شده که این پلتفرم علاوه بر ایجاد سرگرمی برای کاربران، بستری برای کسب و کارهای مختلف را نیز فراهم کند. رشد و ترقی کسب و کارهای اینستاگرامی نیازمند تلاش مداوم و توجه به برخی نکات در این شبکه اجتماعی است. از مهم ترین مواردی که باید در این زمینه به آن توجه کرد، مسئله تبلیغ در اینستاگرام است. به همین علت یکی از دغدغه‌های تمامی پیج‌های تجاری، چگونگی تولید محتوای تبلیغاتی موثر در اینستاگرام است.

تولید محتوای موثر تبلیغاتی، علاوه بر جذب فالوورها و در نتیجه مشتری‌های بیشتر، می‌تواند موجب ترغیب مخاطبان به خرید خدمات یا محصولات شما شود. بی تردید برای تبلیغ در اینستاگرام و تولید محتوای مناسب، باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشید. استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان و متخصصین این حوزه، تاثیر فوق العاده ای در رونق کسب و کار اینستاگرامی شما خواهد داشت. اگر اطلاعات کافی در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی موثر در اینستاگرام ندارید، می‌توانید از کارشناسان ما در followcamp کمک بگیرید.

اینستاگرام

اصول تولید محتوای موثر برای تبلیغ در اینستاگرام

تقریبا تمامی ما درباره اهمیت تولید محتوای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام برای جذب فالوور بیشتر مطالب زیادی شنیده‌ایم. اما اصول تولید این نوع محتوا چیست و چگونه می‌توان محتوایی موثر تولید کرد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا باید هدف خود از ایجاد پیج را مشخص کنید. سپس مسیر مناسب محتوا برای رسیدن به این هدف را تعیین کنید. در واقع باید مشخص کنید که چه فعالیت‌هایی را برای رسیدن به چه هدفی انجام می‌دهید. به این مسیر، استراتژی تولید محتوا گفته می‌شود.

در ادامه راهنمایی‌های لازم جهت تولید محتوای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام را گام به گام توضیح می‌دهیم.

هدف خود را از ایجاد پیج شفاف کنید

قبل از شروع هر کاری ابتدا باید مشخص کنید به چه هدفی می‌خواهید دست پیدا کنید. هدف شما چیست؟ آیا می‌خواهید به افزایش فروش در اینستاگرام دست پیدا کنید؟ یا هدف شما از تبلیغ در اینستاگرام افزایش فالوور است؟ حتی ممکن است هدف شما آگاهی افراد بیشتر از برند تجاری تان باشد. یا اینکه بخواهید نرخ تعامل کسب و کار خود را افزایش دهید.

هدف شما هر کدام از موارد بالا یا هر مورد دیگری که باشد، استراتژی خاص خود را دارد. برای هر کدام از اهداف بالا راه حل‌های مختلفی وجود دارد که باید بررسی کنید. مثلا اگر هدف شما افزایش فالوور باشد، علاوه بر تبلیغ در اینستاگرام و تولید محتوای موثر می‌توانید تعداد فالوور مورد نیاز خود را خریداری کنید. البته باید دقت داشته باشید که این تعداد، غیرواقعی جلوه نکند. اگر در این زمینه آگاهی کافی ندارید، می‌توانید با خرید فالوور از فالوکمپ مشاوره‌های لازم را نیز از کارشناسان مربوطه دریافت کنید.

پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، می‌توانید استراتژی تولید محتوای موثر برای رسیدن به آن هدف را به کار بگیرید.

مخاطبان هدف را مشخص کنید

گام بعدی در تولید محتوای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام این است که پرسونای برند خود را بشناسید. یعنی اینکه کدام قشر از افراد جامعه مشتری‌های شما هستند. اگر مخاطبین شما بانوان باشند، محتوایی که برای تبلیغ در اینستاگرام تولید می‌کنید، متفاوت از زمانی است که مخاطبین شما آقایان هستند. اگر دنبال کنندگان صفحه شما پزشکان متخصص باشند، محتوای تولیدی باید مناسب با همان قشر باشد.

واقعیت این است که اگر هدف شما جلب مخاطب از تمام اقشار جامعه باشد، هرگز موفق نخواهید شد. چون نیازها، علایق و سبک زندگی افراد با همدیگر متفاوت است و هرگز نمی شود همه را راضی نگه داشت. برای اینکه راحت تر بتوانید مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید، بهتر است ابتدا این سوالات را از خود بپرسید:

  1. جنسیت مخاطبین من چیست؟
  2. مخاطبین من از کدام گروه سنی هستند؟
  3. محل زندگی مخاطبین من در کدام منطقه است؟
  4. مخاطبین من به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  5. هدف مخاطبین از دنبال کردن پیج من چیست؟

هنگامی که پاسخ این سوالات را برای خود روشن کنید، راحت تر و هدفمندتر می‌توانید محتوای مناسب برای تبلیغ در اینستاگرام را تولید کنید.

اینستاگرام

با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام که باید بر روی آن تمرکز داشت، تعاملی بودن آن است. هر اندازه تعامل شما در این شبکه اجتماعی بیشتر باشد، موفقیت بیشتری نیز کسب خواهید کرد. اگر شما بهترین محتوا را هم تولید کنید، اگر لایک، سیو یا فوروارد نشوند، صفحه شما دچار رکود شده و مطالبتان دیده نمی شود.

بنابراین برای ایجاد تعامل در صفحه خود برنامه ریزی و ایده داشته باشید. می‌توانید محتواهایی تولید کنید که مخاطب را به چالش کشیده و آنها را برای ایجاد ارتباط ترغیب کند. این محتواها می‌توانند مسابقه، نظرخواهی و یا هر فعالیتی باشد که مخاطب احساس کند نظر او اهمیت داشته و دیده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که با رویکردهای سنتی نمی توان در اینستاگرام موفقیتی به دست آورد. باید دیوار بین خود و مخاطبین را شکسته و با آنها در تعامل باشید. حتی در پیج‌هایی که مخاطبین زیادی دارند وارد شده و در گفتگوهای آنها شرکت کنید. با مراجعه به صفحه فالوکمپ به آدرس followcamp.com می‌توانید خدمات و امکانات لازم برای بیشتر دیده شدن محتوای خود و دریافت بازخورد بیشتر از آنان را مشاهده کنید.

به صفحه خود هویت تصویری بدهید

یکی از نکاتی که برای تبلیغ در اینستاگرام باید در نظر بگیرید، این است که ظاهر کلی صفحه شما منحصر به فرد باشد. یعنی هنگامی که کاربران وارد پیج شما می‌شوند، هماهنگی و استایل مشخصی را در تمامی پست‌های شما مشاهده کنند. تا چندی پیش تنها محتوای هر پست به صورت جداگانه مورد توجه بود و نمایی که ترکیب پست‌ها در کنار یکدیگر به پروفایل می‌دهد، اهمیتی نداشت. اما با گذشت زمان این موضوع اهمیت پیدا کرده و یکی از دغدغه‌های مدیران پیج‌ها، در راستای تولید محتوای موثر برای تبلیغ در اینستاگرام است. این روزها افراد خلاق زیادی با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف تلاش می‌کنند که لی اوت منحصر به فردی برای پیج خود طراحی کنند.

متخصصان عرصه تبلیغ در اینستاگرام توصیه می‌کنند برای جذابیت پیج، بهتر است به کلیت آن به شکل یک سایت یا صفحه منسجم نگاه کنیم.

برای ارسال محتوا، زمان بندی و برنامه ریزی داشته باشید

پس از اینکه استراتژی تولید محتوای موثر را مشخص کردید، باید به اجرای دقیق آن توجه کنید. برای این منظور نیاز دارید که یک تقویم محتوایی برای ارسال مطالب خود در نظر بگیرید. یعنی باید مشخص کنید که در طول ماه یا هفته، در چه روز و چه ساعاتی، چه پست‌هایی را می‌خواهید انتشار دهید. باید برای این کار برنامه ریزی مشخصی داشته باشید و ترتیب مناسبی برای ارسال محتواها در نظر بگیرید.

بهتر است تقویم محتوای خود را طوری تنظیم کنید که هم محصولات خود را در آن معرفی کرده و هم آموزش‌های کاربردی و مرتبط با کسب و کار خود را داشته باشید. همچنین ارسال محتواهای سرگرم کننده و در راستای برند خودتان را هم از یاد نبرید. بسته به کسب و کاری که دارید، می‌توانید برنامه‌های متنوعی را برای تقویم محتوا در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید محتوایی که در زمان مناسب ارسال نشود، بازدهی نخواهد داشت. حتما با استفاده از برنامه‌هایی که در زمینه آنالیز محتوای اینستاگرام هستند، زمان مناسب برای اشتراک گذاری پست در صفحه خود را مشخص کنید.

استفاده از برنامه‌های مدیریت شبکه اجتماعی

اگر جزء کسب و کارهایی باشید که برای تبلیغ در اینستاگرام و آگاهی از برند خود در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، حتما می‌دانید که مهم ترین اصل برای موفقیت، مدیریت درست فعالیت در این شبکه اجتماعی است. تنها از همین طریق است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، به اهداف خود دست پیدا کنید.

با توجه به اینکه مدیریت فردی پیج‌های بزرگ و حتی معمولی در اینستاگرام کاری زمان بر و دشوار است، ابزارهای گوناگونی برای برخی مدیریت‌ها در این بستر فراهم شده است. یکی از این ابزارها Hootsuite است. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر صفحه یا نمایه ای را از داشبورد Hootsuite برنامه ریزی و ارسال کنند.

از ویژگی‌های مهم Hootsuite می‌توان به ارسال محتواها به صورت برنامه ریزی شده، ارسال پیام‌های هدفمند، امکان مدیریت پروفایل‌های چندگانه و امکان تجزیه و تحلیل اشاره کرد.

نتیجه گیری

برای انجام هر کاری و رسیدن به هدف مورد نظر خود، داشتن یک استراتژی مناسب، امری اجتناب ناپذیر است. این موضوع برای تبلیغ در اینستاگرام و تولید محتوای موثر در این شبکه اجتماعی نیز کاملا صدق می‌کند. بر اساس آمار جالبی 75% از کاربران اینستاگرام نسبت به پست های با محتوای تبلیغ در اینستاگرام واکنش نشان می‌دهند. همچنین بیشتر از یک سوم کاربران این شبکه اجتماعی حداقل یک خرید از صفحات اینستاگرامی داشته‌اند.

با توجه به این آمار، پس می‌توان به راحتی و با تولید محتوای موثر تبلیغاتی به فروش بالایی در اینستاگرام دست پیدا کرد. اگر تا به حال تمام تلاش خود را برای تبلیغ در اینستاگرام به کار گرفته اما نتیجه مطلوبی کسب نکرده اید، کارشناسان ما در تیم followcamp می‌توانند راهنمایی مورد نیاز شما را در این زمینه ارائه دهند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*