میت ۴۰، پی ۵۰

هواوی برای میت ۴۰ ای و پی ۵۰ از تراشه کرین ۹۰۰۰ استفاده می‌ کند

هواوی برای گوشی‌های میت ۴۰ ای و پی ۵۰ – Huawei Mate 40E & P50 از تراشه کرین ۹۰۰۰ استفاده می‌کند و اعلام کرد که علی رغم تحریم‌ها هنوز به اندازه کافی از این تراشه ذخیره دارد.

هواوی در در یک کنفرانس خبری که در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر- آبان ۱۳۹۹) برگزار شد، سری میت ۴۰ را معرفی کرد. در این کنفرانس خبری، علاوه بر میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۴۰ ار اس (Mate 40 RS) نیز معرفی شدند. همچنین این شرکت از گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ ای پرو ۵جی (Mate 30E Pro 5G) نیز رونمایی کرد.

طبق گزارش‌های اخیر، فقط یک دستگاه جدیدی از هواوی (OCE-AN00) تاییدیه شارژ بی‌سیم دریافت کرده است. با توجه به نشانه‌ها، به نظر می‌رسد که هواوی، سری میت ۴۰ را در دست ساخت دارد.

میت ۴۰، پی ۵۰

این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع اولد (OLED ) با وضوح ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نام این تلفن جدید احتمالا هواوی میت ۴۰ ای خواهد بود.

بر اساس گزارش @DigitalChatStation، هواوی میت ۴۰ ای (مدل پایین رده در سری میت ۴۰) معرفی نشده است. این دستگاه به جای حسگر ۵۰ مگاپیکسلی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این گزارش می‌افزاید، به دلیل تاثیر تحریم‌های قبلی آمریکا علیه هواوی، تامین کنندگان اصلی هواوی هنوز عرضه قطعات به این شرکت را از سر نگرفته‌اند. این موضوع باعث شده تا تلفن‌های تولیدی این شرکت با کمبود قطعات اصلی مواجه باشند. علاوه بر این، او فاش کرد که هواوی پی ۵۰، هواوی میت ایکس ۲ و تبلت هواوی میت‌پد پرو ۲، همه از تراشه سری ۹۰۰۰ کرین استفاده خواهند کرد.

موجودی هواوی از تراشه سری ۹۰۰۰ کرین، کمتر از ۹ میلیون قطعه است. اما هواوی پس از عرضه میت ۴۰ ادعا می‌کند که حتی برای تولید گوش‌های هوشمند سری پی ۵۰ و میت ۵۰ هم تراشه کافی ذخیره دارد.

از سری هواوی پی ۵۰، نسخه استاندارد آن از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز استفاده خواهد کرد اما نسخه رده بالا از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. این سری دقیقاً مانند سری میت ۴۰ با تراشه کرین ۹۰۰۰ و کرین ۹۰۰۰ ای عرضه خواهد شد. علاوه بر این، کیفیت صفحه نمایش این سری از مدل‌ها بسیار خوب است و برای دوربین پشتی آن نیز باز هم از حسگرهای لایکا فیلم استفاده خواهد شد. سیستم اصلی تصویربرداری مشابه هواوی میت ۴۰ است اما از زوم ۲۰۰ برابری بهره خواهد برد.

سری هواوی پی ۵۰ احتمالا با شارژ سریع سیمی ۶۶ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات ارائه می‌شود. در هر صورت، حداقل نسخه معمولی این سری از این پیکربندی شارژ استفاده خواهد کرد اما در مورد نسخه گل سر سبد این سری، هواوی هنوز در حال بررسی استفاده از شارژ سریع ۱۳۵ وات جدید است. با این حال، هواوی هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره نگرفته است زیرا در حال بررسی و تصمیم‌گیری برای مقدار ظرفیت و دوام باتری آن است.

میت ۴۰، پی ۵۰

علاوه بر این، گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این دستگاه از سیستم عامل HarmonyOS 2.0 استفاده نخواهد کرد. پس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این گوشی هم هنوز با استفاده از سیستم EMUI 11 عرضه خواهد شد.

از دیگر مشخصات گوشی‌های سری هواوی پی ۵۰ می‌توان به استفاده از ۴ بلندگوی فراگیر و یک موتور ارتعاش ارتقا یافته اشاره کرد. تاکنون رندرهای بسیاری از سری پی ۵۰ منتشر شده‌اند اما مشخص است که اکثر آن‌ها به جر نسخه پایه، جعلی هستند. این گوشی‌ها اگرچه در رنگ‌های زیادی ارائه خواهند شد اما نسخه‌ی چرمی نخواهند داشت. این دستگاه‌ها از نسخه‌های میت ۴۰ سبک‌تر و باریکتر خواهند بود.

گزارش‌ها می‌گویند که در حال حاضر این شرکت روی دسته‌های دیگر از محصولات به غیر از گوشی‌های هوشمند تمرکز دارد. این تولید کننده چینی نگاه خود را به صنعت رایانه‌های شخصی و تبلت معطوف کرده است. همچنین به گجت‌های پوشیدنی، صوتی، دستگاه‌های هوشمند و اینترنت اشیا توجه بیشتری نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*