یک میلیارد آیفون فعال

بیش از یک میلیارد آیفون فعال در جهان وجود دارد

داده‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد آیفون فعال در جهان وجود دارد و اپل موفق شده رتبه نخست فهرست برترین گوشی‌ساز جهان را از آن خودش کند.

اپل در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران خود برگزار کرده، از دستاورد بزرگی که طی سه ماهه گذشته به دست آورده، رونمایی کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل گزارش داده است که بیش از یک میلیارد آیفون فعال در جهان وجود دارد. ابن شرکت در پایان سال ۲۰۱۹ این تعداد را ۹۰۰ میلیون آیفون اعلام کرده بود.

مجموع دستگاه‌های ساخت اپل که اکنون در سراسر جهان فعال است به عدد ۱.۶۵ میلیارد می‌رسد که در مقایسه با ۱.۵ میلیارد دیوایس در سال گذشته و ۱.۴ میلیارد دستگاه پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این آمار شامل تمام آیفون‌ها، آیپاد تاچ، آیپد، مک، اپل تی‌وی و اپل واچ می‌شود.

یک میلیارد آیفون فعال در جهان به لطف فروش خوب سری آیفون ۱۲

اپل در نهایت موفق شد جایگاه سامسونگ را در صدر فهرست بهترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند برباید. این کمپانی رشد قابل توجهی در فروش آیفون‌ها نسبت به سه ماهه گذشته را تجربه کرده است، در حالی که هواوی نیز سقوط آزاد را تجربه می‌کند. به گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه اخیر با افزایش ۲۲ درصدی همراه بوده است. این رشد به واسطه عرضه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ و ارائه شبکه موبایل 5G توسط این اسمارت فون‌ها صورت گرفته است. همچنین فروش نسخه‌های قبلی نیز کاهشی نبوده و نشان می‌دهد همچنان مشتریان به آن‌ها تمایل دارند.

یک میلیارد آیفون فعال

این شرکت کوپرتینویی ۹۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون فروخته است تا بیش از ۲۳ درصد بازار را به نام آن بزنیم. تحلیلگران می‌گویند اپل در چین نیز جایگاه مستحکمی برای فروش گوشی‌های بالارده‌اش دارد. تیم کوک، مدیرعامل این شرکت می‌گوید از هر سه گوشی آیفونی که در چین فروخته می‌شود،‌ دو مدل بالارده است.

اما جایگاه دوم در بازار جهانی طی سه ماهه گذشته از آن سامسونگ با سهم بازار ۱۹ درصدی بوده است. جایگاه سوم متعلق به شیائومی بوده و دو شرکت چینی دیگر اوپو و ویوو نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین هواوی که با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده مواجه شده، به رتبه ششم نزول پیدا کرده است. سال گذشته در مدت زمان مشابه سامسونگ رتبه نخست را در اختیار داشت، اپل در جایگاه دوم بود و هواوی نیز سوم جدول پرفروش‌ترین گوشی‌سازها در جهان قرار داشت. شرکت‌های شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی نیز جایگاه‌های بعدی را در اختیار داشتند. لازم به ذکر است که داده‌های شرکت تحقیقاتی Counterpoint با تخمین تحلیلگران بازار به دست آمده‌اند.