شارژر مگ سیف اپل

آیفون ۱۲ و شارژر مگ سیف اپل در کار ضربان ساز قلب اختلال ایجاد می کنند

آیفون ۱۲ و دستگاه‌های شارژر مگ سیف اپل – Apple’s MagSafe  می‌توانند در کار تجهیزات ضربان ساز قلب و دفیبریلاتورها  که در بدن بیمار کاشته می‌شوند، اختلال ایجاد کنند.

اگرچه، برای اپل دیگر دیر شده بود که خود را در موفقیت فناوری شارژ بی‌سیم شریک بداند اما درنهایت یک نوع فناوری را معرفی کرد که در واقع بایستی تقریبا در تمام سیستم‌های شارژ بی‌سیم امروزی به یک استاندارد تبدیل می‌شد. اپل، درست مثل بسیاری دیگر از ابتکارات کوچک اما بسیار با اهمیتی که برای سهولت در کاربرد انجام داده است، در این وسیله هم برای ایجاد ثبات بیشتر در هنگام شارژ بی سیم آیفون ۱۲ از آهن‌ربا استفاده کرده است. هرچند که این ابتکار اپل ممکن است تحسین برانگیز باشد اما آیفون ۱۲ و لوازم جانبی دستگاه شارژر مگ سیف جفتی (دوتایی) آن دارای عوارض جانبی هستند که احتمالا تا همین اواخر مورد توجه قرار نگرفته بودند.

شارژر مگ سیف اپل

آهن‌ربا، مسلما بدون تأثیرات مثبت و منفی نیست. در مورد اخیر، اشیا و دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که به مغناطیس وابسته‌اند یا ممکن است تحت تأثیر آن قرار گیرند. بدترین حالت ممکن است هنگامی رخ دهد که خاصیت آهن‌ربایی، در عملکرد دستگاه‌هایی که برای نجات جان انسان، با عمل جراحی در بدن او کاشته می‌شود، یعنی دستگاه‌های ضربان ساز ضربان قلب و دفیبریلاتورها (دستگاه‌های الکترو شوک قلبی) تداخل ایجاد کند.

تقریباً همه تلفن‌های هوشمند به دلیل ماهیتی که دارند، از خود تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند اما در مورد آیفون 12 نکته خاصی وجود دارد. در این وسیله، آهنرباهایی وجود دارند که به طور خاص برای نگه داشتن مگ سیف و لوازم جانبی تعبیه شده‌اند. با وجود آن که اپل اصرار دارد که آیفون ۱۲ در مقایسه با آیفون‌های قدیمی از نظر تداخل مغناطیسی خطر بیشتری ایجاد نمی‌کنند اما باز اسناد تاییدیه خود را به روزرسانی کرده تا به کاربران در این باره هشدار دهد.

اپل، این به‌ روزرسانی را پس از آن انجام داد که یک مجله پزشکی مشاهدات پزشکان را در این باره منتشر کرد که چگونه آیفون ۱۲ ممکن است به طور تصادفی در عملکرد نجات بخشی این تجهیزات پزشکی که در بدن بیمار کاشته شده‌اند، اختلال ایجاد کند.

 

شارژر مگ سیف اپل

پزشکان مخصوصا این آزمایش را انجام دادند و گوشی آیفون را نزدیک دستگاه دفیبریلاتور قلب و عروق بیمار قرار دادند و متوجه شدند که باعث از کار افتادن آن می‌شد. اکنون اپل در سند به‌ روزشده‌ی خود به افراد توصیه می‌کند که هنگام استفاده گوشی‌های آیفون خود سعی کنند تلفن خود را حداقل ۱۵ سانتی‌متر از دستگاه‌های ضربان ساز قلب و دستگاه های مشابه دور نگه دارند.

این هشدار همچنین شامل لوازم جانبی دستگاه مگ سیف و به خصوص شارژرهای MagSafe نیز می‌شود. در واقع، اپل به افراد توصیه می‌کند تا در هنگام شارژ کردن آیفون ۱۲ به صورت بی‌سیم، جهت رعایت ایمنی بیشتر، این مقدار فاصله را به ۳۰ سانتی‌متر افزایش دهند.

در حالی که اکثر افراد به هر حال آیفون‌های خود را در چنین فاصله‌ای نگهداری کرده یا با خود حمل و استفاده می‌کنند، اما این موضوع باید از سوی کسانی که دارای تجهیزات پزشکی کاشته شده در بدن خود هستند و واقعا دستگاه آیفون را نزدیک قلب خود نگهداری می‌کنند، به عنوان یک هشدار جدی مورد توجه قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*