خط تولید اپل

خط تولید اپل از چین به هند و ویتنام منتقل خواهد شد

کوپرتینویی‌ها در حال تاسیس و انتقال کارخانه‌های خط تولید اپل از چین به هند و ویتنام هستند تا در حاشیه امن خود به تولید محصولاتشان ادامه بدهند.

بر اساس گزارشی که از Nikkei Asia به دست رسیده، اپل به دنبال تنش‌های میان آمریکا و چین قصد دارد کارخانه‌هایش را به هند و ویتنام منتقل کند. خط تولید اپل در هند به تولید مدل‌های مختلف آیفون 12 در سه ماهه جاری خواهند پرداخت و کارخانه‌های ویتنام روی تولید آیپدها و اسپیکر هوم پاد مینی تمرکز خواهند کرد.

از زمان معرفی این اسپیکر هوشمند، کارخانه ویتنام اپل در حال تولید این دیوایس بوده اما اهالی تکنولوژی از افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های ویتنامی خبر می‌دهند. به طور کلی اپل میزان تولید دیوایس‌های مبتنی بر صدا و موسیقی را افزایش داده و در این لیست سری‌های مختلف ایرپاد نیز به چشم می‌خورند. همچنین مک بوک‌ها نیز در آینده‌ای نه چندان دور در خط تولید اپل مستقر در ویتنام به تولید خواهند رسید.

خط تولید اپل

گزارش Nikkey Asia ادعا می‌کند مدیر زنجیره تامین قطعات اپل می‌گوید انتقال کارخانه‌های اپل از چین به دیگر کشورها در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده رییس جمهور جدیدی به خود دیده و ممکن است تنش‌های آمریکا و چین کاهش پیدا کنند. تغییرات مد نظر اپل تنها محدود به دیوایس‌های جانبی نبوده و حتی تولید پر فروش‌ترین محصولاتش را نظیر آیفون و آیپد را نیز از خاک چین خارج خواهد کرد.

فاکسکان، همکار کلیدی و تامین کننده قطعات اپل به تازگی 270 میلیون دلار برای ساخت کارخانه جدید در ویتنام سرمایه‌گذاری کرده تا ظرفیت تولید در این کشور افزایش پیدا کند. دلیل تغییر مکان کارخانه‌های اپل تنها تنش‌های آمریکا و چین نبوده و میزان دستمزد کارگران و همچنین شیوع کرونا ویروس روی زنجیره تامین قطعات تاثیر منفی گذاشته و اپل می‌خواهد با گسترش کارخانه‌هایش در دیگر کشورها، حق انتخاب و قدرت مانور بیشتری برای پروژه‌های آینده‌اش داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*