آیفون های تاشو

پتنت جدید اپل برای آیفون های تاشو و رول شدنی منتشر شد

پتنت جدید اپل برای آیفون های تاشو و رول شدنی منتشر شد. اپل با سازنده‌ی گوشی‌هایش در حال آزمایش یکی از این طرح‌ها برای تولید در سال آینده است.

اپل قصد دارد آیفون‌های تاشو و منعطف تولید کند لذا درخواست ثبت اختراع جدیدی را به نام «سیستم‌های دوربین برای دستگاه‌های الکترونیکی رول شدنی» (Camera Systems for Bendable Electronic Devices) به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارائه داده است. این در حالی است که گفته می‌شود اپل در حال آزمایش یکی از دو طرح تاشو یا رول شدنی با سازنده‌ی برتر گوشی‌های خود، فاکسکان است.

گزارش شده است که این دو طرح در مرحله آزمایش‌های کنترل کیفیت قرار دارد. یکی از این دو طراحی تاشو، شبیه گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ است و دستگاه همانند کتاب باز و بسته می‌شود و آیفون را به آیپد تبدیل می‌کند.

آیفون های تاشو

دومین طرحی که در مرحله آزمایش قرار دارد و طرحی است که گویا مورد پسند اپل قرار گرفته است، شبیه به سبک طراحی موتورولا ریزر و گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ است که از وسط تا می‌شود. در این طرح، منظور این نیست که همچون گلکسی زد فولد ۲، آیفون به آیپد تبدیل شود بلکه هدف این است که بتوان آیفون با نمایشگر بزرگ را از وسط تا کرد تا به اندازه‌ی کوچکتری تبدیل شده و بتواند در جیب کاربر جای گیرد و در صورت لزوم بتواند آن را باز کند و از صفحه بزرگ استفاده کند. در طراحی تاشو کاربر می‌تواند پس از پایان مکالمه گوشی را ببندد و از صدای بستن آن احساس رضایت و خشنودی به او دست دهد.

آیفون های تاشو

اپل درباره این پتنت می‌گوید:

یک دستگاه الکترونیکی ممکن است دارای یک بخش منعطف یا رول شدنی باشد که از ماده انعطاف پذیری مانند پلیمر انعطاف پذیر یا سایر مواد انعطاف پذیر دیگر تشکیل شده باشد. مجموعه‌ی دوربین‌ها می‌توانند در این بخش رول شدنی نصب شوند. بخش رول شدنی در هنگام رول شدن ممکن است به پیکربندی‌های مختلفی درآید، به عنوان مثال به این شکل که بخش رول شدنی نسبت به نمای بیرونی دارای شکل محدب باشد یا برعکس آن یعنی نسبت به نمای بیرونی به شکل مقعر درآید. دوربین‌ها در هنگام عکسبرداری، ممکن است هر دوربین از جهت مخصوص به خود عکس بگیرد. با تغییر جهت دادن دوربین‌ها با خم شدن یا منعطف شدن بخش رول شدنی، از دوربین‌ها می‌توان برای ضبط تصاویر پانوراما یا تصاویر سه بعدی استفاده کرد.

در پتنت اپل آمده است که دوربین‌ها می‌توانند هم با استفاده از فناوری باسیم و هم بی‌سیم به گوشی متصل شوند. از این موضوع می‌توان پی‌برد که دوربین‌ها می‌توانند روی قاب گوشی قرار گیرند. این موضوع می‌گوید که دوربین‌ها قابل جابجایی هستند و به کاربر اجازه می‌دهند تا در هنگام عکاسی یا فیلمبرداری صحنه‌های خلاق بیافریند.

جدیدترین شایعات حاکی از این است که اپل سال آینده آیفون تاشو را معرفی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*