بزرگترین گوشی ساز جهان اپل

اپل جایگاه بزرگترین گوشی ساز جهان را از سامسونگ ربود

اپل پس از چندین دوره، موفق شد سرانجام جایگاه بزرگترین گوشی ساز جهان را از سامسونگ ربود. مهم‌ترین این اتفاق، عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ است.

اپل موفق شده به لطف فروش آیفون‌های جدید خودش جایگاه بزرگترین گوشی ساز جهان را از سامسونگ برباید. این کمپانی نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته رشد چشمگیری در فروش گوشی‌هایش داشته است، در حالی که هواوی سقوط آزاد را تجربه می‌کند.

شرکت تحقیقاتی Counterpoint می‌گوید فروش گوشی‌های آیفون نسبت به سه ماهه گذشته با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است که اپل آن را مدیون عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با پشتیبانی از فناوری شبکه 5G است. البته در این بین فروش مدل‌های قبلی نیز کاهشی نبوده و همچنان با کاهش قیمت، تقاضا برای آن ثابت مانده است.

اپل موفق به فروش ۹۰ میلیون گوشی آیفون شده و ۲۳ درصد سهم بازار را در اختیار دارد تا لقب بزرگترین گوشی ساز جهان را به نام خود کند. تحلیلگران می‌گویند این کمپانی همچنان انتخاب اول چینی‌ها برای خرید یک گوشی پرچمدار، آیفون‌های اپل است. تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز پیشتر گفته بود از هر سه گوشی پرچمداری که در چین فروخته می‌شود، دو مدل آن آیفون است.

سامسونگ با نزول از جایگاه نخست، به رده دوم قوط کرده است و اکنون سهم بازار ۱۹ درصدی را در بازار موبایل در اختیار دارد. جایگاه سوم در اختیار شیائومی است و دو کمپانی اوپو و ویوو نیز رده‌های بعدی را در اختیار دارند. اما هواوی با سقوطی قابل توجه، به رده ششم نزول پیدا کرده است. سال گذشته در مدت زمان مشابه سامسونگ در جایگاه نخست قرار داشت، در حالی که اپل و هواوی نیز رده‌های بعدی را در اختیار داشتند.