رایج ترین مشکلات آیفون های اپل

رایج ترین مشکلات آیفون های اپل به همراه راه حل

اکثر مشکلات آیفون های اپل با یکدیگر مشترک است. به همین بهانه در اینجا فهرستی از مشکلات عمده‌ای که گوشی‌های اپل ممکن است به آن دچار شوند را به همراه راه حل آن‌ها گردآوری کرده‌ایم.

فرقی نمی‌کند اگر روی جدیدترین آیفون، آخرین نسخه iOS را نصب کرده‌اید یا با یک آیفون قدیمی از نسخه‌های قدیمی‌تر ای نسیستم عامل استفاده می‌کنید؛ آیفون‌های اپل به خوبی کار می‌کنند. در واقع تا زمانی که شما با مشکل پیچیده‌ای مواجه نشوید، آیفون‌های اپل وظیفه خودشان را به درستی انجام می‌دهند. اما گاهی هم ممکن است با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شوید که شما را سردرگم کند.

کاربران آیفون های اپل ممکن است زمانی که گوشی خود را به آی او اس جدیدتر آپدیت کنند، اطلاعات خود را از یک آیفون قدیمی به یک مدل جدیدتر انتقال دهند، هنگام جیلبریک کردن یا اجرای یک اپلیکیشن جدید با مشکلات مختلفی مواجه شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به این مشکلات می‌شود. گاهی این مشکلات سخت افزاری، گاهی نرم افزاری و یا حتی گاهی به خاطر باگ سیستم عامل آی او اس هستند که می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون های اپل بپردازیم و راه حل آن‌ها را در اختیار شما بگذاریم. اما قبل از این که هر یک از روش‌های زیر را انجام دهید، توصیه می‌کنیم حتماً یک مرتبه گوشی آیفون خودتان را خاموش و روشن کنید.

فهرست رایج ترین مشکلات آیفون های اپل

  1. صفحه سفید مرگ آیفون
  2. پاک شدن اطلاعات آیفون بعد از آپگرید یا جیلبریک
  3. آب خوردگی آیفون
  4. مشکلات زود خالی کردن شارژ باتری آیفون
  5. مشکل شارژ نشدن آیفون
  6. حل مشکل وصل نشدن بلوتوث
  7. صفحه سیاه آیفون
  8. گرم شدن بیش از حد آیفون
  9. کرش شدن Camera Roll
  10. پیغام خطای ۳۱۹۴ آیتونز
  11. فراموش کردن رمز یا غیرفعال شدن آیفون
  12. هنگ کردن آیفون در صفحه لوگو اپل
  13. فریز شدن یا گیر کردن اپلیکیشن‌ها
  14. کار نکردن حسگر مجاورتی
  15. کار نکردن صفحه تاچ آیفون

صفحه سفید مرگ آیفون

آپگرید یا جیلبریک ناموفق و یا مشکلات سخت افزاری می‌تواند باعث بروز صفحه سفید مرگ آیفون شود. شما می‌توانید دیوایستان را در صورت مواجه شدن با این صفحه خاموش و روشن کنید. اگر مشکل شما حل نشد، گوشی خود را هارد ریست کنید. اگر هارد ریست هم کار نکرد، باید آیفون خود را در حالت DFU بوت کنید.

توجه داشته باشید که هم هارد ریست و هم بوت شدن در حالت DFU تمام تنظیمات و اطلاعات روی آیفون شما را پاک می‌کند. اگر هیچ بکاپی از آیفون خود در آیکلاد یا آیتونز نگرفته‌اید، توصیه می‌کنیم با اتصال گوشی خود به کامپیوتر حتماً از آن یک بکاپ تهیه کنید.

پاک شدن اطلاعات آیفون بعد از آپگرید یا جیلبریک

گاهی اوقات بعد از جیلبریک یا آپدیت آیفون به نسخه جدیدتر iOS شما متوجه از دست رفتن ویدیوها، عکس ها، مخاطبان و پیام‌های آیفون خود می‌شوید. در چنین شرایطی که همه اطلاعاتتان را از دست می‌دهید، یک بکاپ آیفون یا آیکلاد می‌تواند کارگشا باشد. اما اگر اطلاعات شما از نوع خاصی مثل فقط تصاویر یا ویدیوها و یا پیام‌های دریافتی هستند، می‌توانید از نرم افزارهای مختلف مخصوص این کار استفاده کنید.

آب خوردگی آیفون

آیا یک لیوان آب روی آیفون شما ریخته یا به طور اتفاقی گوشی شما داخل استخر افتاده است؟ آب خوردگی یکی از بدترین مشکلات آیفون های اپل است که می‌تواند حتی باعث روشن نشدن گوشی شما نیز شود. احتمال این که شما اطلاعات روی گوشی خود را هم از دست بدید زیاد است. در صورت مواجه شدن با این چنین مشکلی ابتدا سیم کارت را از داخل بدنه جدا کنید، گوشی را روشن نکنید و حداقل ۲ روز منتظر خشک شدن دستگاه بمانید. سپس آن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا دیوایس شما با مشکلی مواجه شده است یا خیر؟

مشکلات زود خالی کردن شارژ باتری آیفون

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود که عمر باتری آیفون شما کمتر از انتظارتان باشد. یکی از این دلایل نسخه‌های اولیه سیستم عامل iOS است. گاهی اوقات اپل در نسخه‌های اولیه آی او اس متوجه ایراداتی از جمله زود خالی کردن شارژ باتری می‌شود که آن‌ها را در نسخه‌های مکملی که معمولاً چند هفته تا چند ماه بعد از انتشار نسخه اصلی در دسترس قرار می‌گیرند، برطرف می‌کند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند شارژ باتری آیفون شما را زود خالی کند، استفاده از قابلیت‌های جدیدی نظیر انیموجی‌ها، نورپردازی پرتره در دوربین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده است. این قابلیت‌ها همگی از باتری گوشی شما انرژی می‌گیرند و می‌توانند باعث شوند بیشتر از زمانی که به طور مثال در یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنید، شارژ تخلیه شود. توصیه می‌کنیم کمتر از گوشی خود استفاده کنید.

یک آزمایش برای بررسی سلامت باتری آیفون این است که گوشی را به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه روی میز به حال خودش رها کنید. وقتی برمی‌دارید بررسی کنید چند درصد از شارژ آن کم شده است. اگر شارژ آن تغییر زیادی نکرده بود، این یعنی باتری گوشی شما سالم است؛ اما اگر شارژ زیادی تخلیه شده بود، توصیه می‌کنیم یک مرتبه گوشی‌تان را خاموش و روشن کنید تا مشکل مصرف زیاد از باتری حل شود.

مشکل شارژ نشدن آیفون

اگر باتری آیفون شما شارژ نمی‌شود، می‌تواند سه دلیل داشته باشد. این یا یک مشکل سخت افزاری با کانکتور لایتنینگ یا USB-C است، یا باتری شما آسیب دیده است. اما اگر این مشکل سخت افزاری نبود، می‌تواند نرم افزاری باشد و با چند قدم ساده برطرف شود.

اولین و ساده‌ترین راه ممکن ریستارت کردن گوشی است. اما اگر مشکل با ریست کردن آیفون حل نشد، ممکن است مشکل به خاطر پریز برق یا پورت‌ها باشد. گاهی اوقات پورت‌های USB به خوبی کار نمی‌کنند. به خصوص اولین بار باشد که شما کابل شارژ آیفون خود را به یک کامپیوتر یا یک پریز برق جدید می‌زنید. برای بررسی موضوع می‌توانید یک پورت USB یا یک پریز برق دیگر را بررسی کنید.

کابل شارژ هم می‌تواند مثل پورت خراب شود. گاهی اوقات کابل‌های شارژ بر اثر حمل و نقل زیاد یا حتی با استفاده عادی روزمره دچار فرسودگی می‌شوند. این موارد به خصوص وقتی کاربران از کابل‌های متفرقه استفاده می‌کنند، زیاد پیش می‌آید. اگر آیفون شما مشکلی ندارد و پریز برق هم سالم است، بنابراین باید کابل را بررسی کنید. برای این کار از یک کابل دیگر استفاده کنید.

حل مشکل وصل نشدن بلوتوث

گاهی پیش می‌آید هنگام وصل کردن گوشی به سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل یا پخش صوتی خانگی از طریق بلوتوث، با مشکل مواجه شوید. در اکثر موارد این یک مشکل نرم افزاری است که به سادگی رفع می‌شود. ساده‌ترین راه، خاموش و روشن کردن بلوتوث است. برای این کار صفحه گوشی خود را بالا بکشید، از کنترل سنترل روی دکمه بلوتوث کلیک کنید تا از حالت آبی درآید، سپس مجدداً روی آن ضربه بزنید تا‌ آبی شود. با این کار بلوتوث را در گوشی خود خاموش و روشن کرده‌اید. به عنوان یک راه جایگزین شما می‌توانید گوشی خود را به حالت هواپیما برده و دربیاورید. با این کار بلوتوث نیز به صورت خودکار خاموش و روشن می‌شود.

راه حل بعدی، قطع اتصال دستگاه وصل شده است که راه اندازی ناصحیح آن باعث شده اتصال به خوبی برقرار نشود. برای این کار از صفحه تنظیمات آیفون خود به منوی بلوتوث بروید، از فهرست موجود در کنار نام دستگاه بلوتوثی مورد نظر روی آیکون i کلیک کنید و سپس گزینه Forget This Device را انتخاب کنید.

ممکن است شما از طریق بلوتوث به دستگاه‌های متعددی که دیگر اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا هم کلاسیان شما هم به آن‌ها دسترسی دارند وصل شده باشید. اگر یکی از این افراد به دیوایس مورد نظر شما وصل باشد، آیفون شما دیگر نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند و ابتدا باید دیوایس اول قطع شده تا شما اتصال را برقرار کنید.

صفحه سیاه آیفون

افتادن، آب خوردگی، آپدیت کردن یک اپلیکیشن، یک بدافزار، یک فریمور بد و یا جیلبریک کردن می‌تواند باعث بروز صفحه سیاه آیفون شود. برای حل این مشکل شما ابتدا باید اجازه دهید شارژ‌ آیفون شما به طور کامل تخلیه شده و خاموش شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود می‌توانید گوشی را از طریق کابل به کامپیوتر خود وصل کنید و با iTunes تنظیمات گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

گرم شدن بیش از حد آیفون

آیا تا به حال پیغام “iPhone needs to cool down before you can use it” را روی صفحه آیفون خود دیده‌اید؟ این نشان می‌دهد گوشی شما بیش از حد گرم شده و باید کمی به آن استراحت دهید تا خنک شود. برای این کار توصیه می‌کنیم گوشی را به محیط خنکی ببرید، آن را از آفتاب مستقیم دور کنید و قاب را از آن جدا کنید. شما می‌توانید چند دقیقه گوشی‌تان را در حالت خاموش قرار دهید. و اگر همچنان گاه و بی‌گاه این پیغام روی صفحه ظاهر می‌شد، از بخش تنظیمات گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید تا تمام تنظیمات آیفون شما پاک شود. گاهی اوقات به‌روزرسانی گوشی هم می‌تواند مشکل را برطرف کند.

کرش شدن Camera Roll

کرش شدن Camera Roll به معنای از دست رفتن صدها عکس ذخیره شده شما در آیفون است. اگر این بخش کرش شود شما نمی‌توانید به هیچ یک از ویدیوها و عکس‌های گوشی خود دسترسی پیدا کنید و ریست فکتوری کردن آیفون تنها راه حل این مشکل است که البته تمام اطلاعات شما را هم حذف می‌کند. بنابراین پیش از انجام این کار توصیه می‌کنیم حتماً از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

پیغام خطای ۳۱۹۴ آیتونز

شما وقتی با پیغام خطای ۳۱۴۹ آیتونز مواجه می‌شوید که قصد داشته باشید اطلاعات آیفون خود را بازیابی یا آن را آپگرید کنید. نصب یک نسخه فریمور اشتباه، نسخه‌ای که توسط اپل منتشر نشده باشد یا از یک ابزار جیلبریک برای آپدیت آیفون خود استفاده شود، همگی از مواردی است که باعث به نمایش درآمدن این پیغام خطا می‌شود. شما با ایجاد کمی تغییرات در فایل‌های هاست سیستم خود یا فکتوری ریست کردن گوشی می‌توانید این پیغام خطا را برطرف کنید.

فراموش کردن رمز یا غیرفعال شدن آیفون

احتمالا رمز آیفون‌تان را فراموش کرده‌اید و بعد از چندین بار امتحان کردن رمزهای مختلف، پیغامی روی صفحه شما مبنی بر غیرفعال شدن آیفون شما برای مدت زمان مشخصی ظاهر شده است. برای قفل ‌گشایی یک گوشی آیفون غیرفعال شده شما ابتدا باید دیوایس را ریست کنید و یک رمزعبور جدید انتخاب کنید. با ریستور کردن آیفون از طریق آیتونز یا آیکلاد، رمزعبور قدیمی شما پاک خواهد شد. شما همچنبن می‌توانید برای برطرف کردن مشکل iPhone Disabled از Recovery Mode نیز بهره بگیرید. البته در این راه تمام اطلاعات آیفون شما هم پاک خواهد شد.

هنگ کردن آیفون در صفحه لوگو اپل

یکی از رایج ترین مشکلات آیفون های اپل هنگ کردن در صفحه لوگو اپل است. اینکه گوشی شما در صفحه لوگو اپل هنگ می‌کند می‌تواند به خاطر جیلبریک بودن آیفون، ناتوانی در به‌روزرسانی iOS یا برخی مشکلات سخت افزاری باشد. اولین و ساده‌ترین راه ریستارت کردن، انجام یک هارد ریست یا قرار دادن گوشی در Recovery Mode است.

فریز شدن یا گیر کردن اپلیکیشن‌ها

یکی از عمده دلایل فریز شدن اپلیکیشن‌ها هنگام اجرا می‌تواند ناسازگاری نسخه سیستم‌عامل آی او اس روی گوشی شما با آن اپلیکیشن باشد. اگر هر اپلیکیشنی فریز شد، آن را ببندید، گوشی را خاموش و روشن کنیپ و مجددا آن را اجرا کنید و مشکل را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید آخرین نسخه آن اپلیکیشن را از طریق اپ استور دریافت کرده‌اید.

کار نکردن حسگر مجاورتی

اگر نمایشگر آیفون شما در طول مکالمه روشن باشد، این یعنی حسگر مجاورتی به خوبی وظیفه خودش را انجام نمی‌دهد. این مشکل همچنین ممکن است بعد از تعویض نمایشگر گوشی شما نیز رخ دهد. براث برطرف کردن مشکل گوشی‌تان را ریستارت کنید، سپس بعد از روشن شدن مشکل را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود گوشی را ریست فکتوری کنید. شما همچنین می‌توانید گوشی را به حالت DFU برده و سیستم عامل iOS را مجدداً روی آن نصب کنید.

کار نکردن صفحه تاچ آیفون

اگر صفحه تاچ گوشی شما کار نمی‌کند، مطمئن شوید که صفحه کثیف یا خیس نباشد. مرحله بعدی ریستارت کردن گوشی است. اگر گوشی شما افتاده یا به هر دلیلی آن آسیب دیده است، باید آیفونتان را برای بررسی بیشتر به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*