شیوع یک قارچ کشنده

شیوع یک قارچ کشنده می‌تواند پاندمی بعدی باشد

کارشناسان بر این باورند که بعد از کروناویروس، پاندمی بعدی که جهان را درگیر خودش خواهد کرد شیوع یک قارچ کشنده بسیار مهلک خواهد بود.

کارشناسان سلامت در آمریکا اعتقاد دارند بعد از کرونا شیوع یک قارچ کشنده همه‌گیری جدیدی را رقم خواهد زد. به عقیده‌ی کارشناسان یک عفونت قارچی کشنده به نام کاندیدا آریس- Candida Auris که یک عمل بیماری‌ زای کامل است همه‌گیری جدیدی را رقم خواهد زد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، این قارچ معمولا از طریق کاتتر یا لوله‌های دیگری که در بیمارستان و مراکز درمانی در بدن قرار می‌گیرند این به جریان خون نفوذ می‌کند و می‌تواند موجب مرگ شخص بشود.

یوحا رودز (متخصص اپیدمیلوژی) از امپریال کالج لندن می‌گوید این عامل بیماری در سال ٢٠٠٩ برای اولین بار شناسایی شد و داروهای ضد قارچ توان نفوذ به آن را ندارند. یوحا رودرز که درسال ٢٠١۶ یکی از مبارزان با عامل بیماری زای کاندیدا آریس در انگلستان بود همچنین می‌گوید قارچ علاوه بر اینکه در برابر دارو‌ها مقاومت می‌کند مدت‌ زیادی هم برروی سطوح باقی می‌ماند این موارد دلیلی بر ترسناک بودن قارچ است. به گفته‌ی کارشناسان باید برای مقابله با عوامل بیماری زا مانند کاندیدا آریس داروها‌ی جدیدی ساخته بشود تا همه‌گیری بعدی اتفاق نیفتد.

طبق گفته‌ی نیویورک پست محققان تأکید کردند: باید سرمایه زیادی خرج شود تا در این رابطه تحقیق بشود و دارو‌های جدید برای مقابله با عوامل بیماری زا ساخته بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*