دوربین گوشی های اوپو

دوربین گوشی های اوپو همگی پنهان خواهند شد

طرح‌های جدید نشان می‌دهند که دوربین گوشی های اوپو در گجت‌های آینده این شرکت همگی مانند از دید کاربران پنهان خواهند شد.

اوپو در ساخت گوشی‌های هوشمند و گجت‌های جدید همیشه یکی از کمپانی‌هایی بوده که نوآوری را در راستای کار خود قرار داده و همیشه سعی کرده تا با خلاقیت با این موضوع برخورد کند.

اخیرا طرح یک گوشی که سه دور تا می‌شود توسط این شرکت نمایش داده شد، و حال بنا بر اعلام LetsGoDigital ظاهرا نوبت به آن رسیده که دوربین گوشی های اوپو در آینده نه‌چندان دور به حالت پاپ آپ تبدیل شود؛ اما اینبار تنها طرف صحبت دوربین سلفی نیست، بلکه به کلی دوربین‌های پشت گوشی هم پنهان می‌شوند!

دوربین گوشی های اوپو دیگر دیده نمی‌شوند؟

دوربین گوشی های اوپو

طبق طرحی که تصویر آن در بالا مشاهده می‌شود، ظاهرا اوپو تصمیم گرفته تا تمامی دوربین‌ها را داخل گوشی پنهان می‌کند که به معنی خلاص شدن از دست قاب‌های بزرگی است که این روزها در پرچمداران و حتی میان‌رده‌های مختلف می‌بینیم.

با این حال همانطور که اشاره شد اوپو قصد دارد تا مدل دوربین‌های پشت گوشی را به صورت پاپ آپ تنظیم کند؛ اما جالب است بدانید که در اینجا منظور از پاپ آپ، هرگز بیرون زدن خود دوربین نیست؛ بلکه اگر به تصویر بالا دقت کنید، دو آینه کوچک را می‌بینید که تصویر را به دوربین داخل دستگاه نشان می‌دهند. می‌توان گفت که این طرح شباهت بسیاری به دوربین زیردریایی یا همان پریسکوپ دارد.

اگرچه پیش از اوپو، این طرح توسط شرکت شیائومی نمایش داده شده بود که البته تنها با یک آینه و یک دوربین با قابلیت چرخش کار را انجام می‌داد. با این حساب دوربین اوپو ثابت است و به همین دلیل مقاومت بیشتری را از طرح ارائه شده توسط شیائومی خواهد داشت.

به علاوه، طبق طرح دوربین گوشی های شرکت اوپو، ظاهرا شما با نحوه قرارگیری آینه‌های این گجت می‌توانید از کنار دستگاه هم عکس بگیرید و به عبارتی تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه کنید. همچنین قابلیت ضبط ویدیو به صورت همزمان با دوربین سلفی و دوربین پشت هم فراهم خواهد شد که ما را به یاد قابلیت Director Mode در پرچمداران جدید سامسونگ می‌اندازد؛ گرچه این حالت در گلکسی اس 21 کاملا بر اساس نرم‌افزار و در اوپو یک ویژگی سخت‌افزاری خواهد بود.

دوربین گوشی های اوپو

همچنین پس از تصاویری که از طرح‌های روی کاغذ این گوشی منتشر شده، LetsGoDigital نیز یک رندر نیز از نحوه عملکرد این گجت طراحی کرده که در تصویر فوق قابل مشاهده است.

به هر حال این تصاویر فعلا در حد همان «طرح» باقی می‌ماند و ممکن است هرگز در هیچ گجتی از شرکت اوپو استفاده نشود؛ مگر اینکه عملکرد آن به صورت کامل تایید شده و مقاومت آن نیز در حدی باشد که قرار دادن آن در گوشی‌های هوشمند مشکلی را ایجاد نکند.